kusjes op de mond of niet?

Hay,

ik vind dat dat echt wel moet kunnen. Wij hebben een dochtertje van bijna 2 en zij geeft erg vaak aan mij of aan pappa een kusje. Ik vind daar niks smerigs aan.
Met het geven van borstvoeding is dat toch precies hetzelfde??? Dat is zelfs eigenlijk als je het zo bekijkt nog veel intiemer ook!
Nee, ieder voor zich hoor. Maar ben opgegroeid in een family waar we totaal niet close waren, nooit eens knuffelden etc. Wil mijn dochter echt wat dat betreft anders opvoeden.

Vind wel dat ze niet iedereen een kus op de mond hoeft te geven. Opa en oma mag, maar de rest is niet nodig.

groetjes c.j.
 
Hier moest ik even op reageren. Gelukkig heb ik een heerlijk knuffelig kind die me de hele dag door kust op mijn mond! Dit doet hij ook bij papa en alle opa's en oma's! Heerlijk toch !!!

Hij is nu wakker en ik ga snel weer een dikke zoen halen.

Gr,

Sanapie
 
ook mijn zoontje kust ons op de mond en bij zijn opa en oma doet hij dat ook
ik vidn er dan ook niets geks aan maar sommige mensen misschien wel want zijn andere opa en oma (van papa) die doen dat ook niet dus maar ik vind het niet erg ik geniet erg van die kusjes en ik blijf er ook van genieten want ze zijn zo groot en dan krijg je ze niet meer!

groeten mama
 
nou sorry hoor ,het is je eigen kind een kusje op de mond wat is daar nu zo erg aan. en als je samen doucht is nog intiemer vind ik.
beetje dom zeuren .
 
Intiem, natuurlijk intiem, natuurlijk intiem.  Er is niks zo eigen als je eigen kind en daar kan geen vent tegen op. Je kind gaat je hele leven mee en die intimiteit blijft in de meeste gevallen ook zo. Dat moet ik van je man nog maar eens zien, zie de statistieken.
Hoogst verbaasd over je stelling en als  ik dan ook nog lees "ha ha" dan krijg ik helemaal een misselijk gevoel. Lijkt me typisch weer zo'n onzeker huppeltrutje dat niet weet wat ze wil en de grote meute achter na loopt.
Zo'n type dat nou net wel doet wat ze zegt niet te willen en dan vooral tussen 10 uur 'savond en 1 uur 's nachts.
Nog wat niks  zo schoon als de mond van je kind op jouw mond en daar kan dat vieze ding van je vent niet tegen op.  
Je lijkt me bij uitstek  zo'n type waar ik in mijn vrijgezellentijd nog dezelfde avond mee in bed lag.
Voor de goede orde, hier  reageert een vent.  
 
 
Nou kees1884, ik denk dat  greet2 gewoon wat onzeker is over zichzelf en zoals je misschien al ervaren hebt: het merendeel van de vrouwen  is dat, (is het niet over hun figuur dan wel over, voed ik mijn kind wel goed op?, of twijfelen over bv in het openbaar!). Afijn daar hebben we gelukkig jongegezinnenfora voor!  Maar laten we het wel netjes houden. Btw, ik  word van de kreet  "ha ha" van greet2 ook niet helemaal blij. Ben ook nu benieuwd welke plekjes nog meer zijn voor papa.....

Ikzelf  en mijn zoontje van 3 ook,  vinden het heerlijk als we elkaar kusjes en vette smakkers  geven op de mond.  Ik vind het ook intiem, maar wel  het soort intiemiteit wat je met niemand (ook  met je eigen vent niet) hebt en een petsje op mijn billen in de badkamer mag hij ook geven hoor. Ik geef hem ook regelmatig kusjes op  zijn buikje en op zijn  'kadetjes'. Nu  kan het nog, als hij ouder is niet meer.  Ik  leer  hem ook dat kriebelen  lekker is, gewoon kriebelen op zijn arm, de binnenkant van zijn handje, in zijn nekje. Ook belangrijk voor later vind ik. Het is ook zeer ontspannend voor een kind.
 
Hay Kees1884,

ik vind ook dat jouw woordkeus niet bepaald netjes is. Alhoewel ik het volkomen met je eens ben, dat je je kind rustig een kus op de mond mag geven, zie andere reactie van mij, want dat heeft naar mijn inzien totaal niks met dat soort van intimiteit te maken.
Alleen denk ik wel dat men hier gewoon netjes zijn/haar mening op kan schrijven, zonder met dat soort woorden te komen zoals voornoemd.

En ik kriebel idd mijn dochtertje ook heel vaak, vooral even voor het slapen. Lekker over haar rug of arm idd. Heb ik zelf vroeger ook altijd heerlijk gevonden!!!

Gr CJ
 
Hay Kees1884,

ik vind ook dat jouw woordkeus niet bepaald netjes is. Alhoewel ik het volkomen met je eens ben, dat je je kind rustig een kus op de mond mag geven, zie andere reactie van mij, want dat heeft naar mijn inzien totaal niks met dat soort van intimiteit te maken.
Alleen denk ik wel dat men hier gewoon netjes zijn/haar mening op kan schrijven, zonder met dat soort woorden te komen zoals voornoemd.

En ik kriebel idd mijn dochtertje ook heel vaak, vooral even voor het slapen. Lekker over haar rug of arm idd. Heb ik zelf vroeger ook altijd heerlijk gevonden!!!

Gr CJ
 
Terug
Bovenaan