Kussen in peuterbed?

Mijn kinderen liggen allebei vanaf 9 maanden op het peuterkussentje van ikea. Allebei lagen ze rond die leeftijd regelmatig tussenin en pikte dan onze kussens in. Op die kussentjes sliepen ze veel lekkerder.



Heb de oudste van 2.5 wel eens een dikkere gegeven, maar dat vind hij echt niet fijn. Dus voorlopig nog lekker op het dunne kussentje
 
Wij hebben dit wel gedaan. Een heel dun peuterkussen van ikea. Je hebt ook speciale losse hoesjes ervoor, maar alleen in het wit. Zij sliep va 2 jaar in het grote 1 persoons bed met dekbed
De eerste tijd sliep mijn dochter er niet echt op, later wel. Ze is inmiddels 3,5 en wilt nu ook een normaal kussen, maar nog steeds pakt ze het dunne kussen er bij. Ook als ze naar ons bed "verhuisd" 's morgens dan moet het dunne kussen altijd mee ipv het grote kussen.
 
Deze spulletjes zoals dekbed, matras, kussen, bedje hebben ze te koop op dezelfde afdeling bij Ikea en hebben leuke printjes. Het kussen is laag. Hij is een buikslaper, maar wil voordat hij gaat slapen wel beginnen op het kussen. S morgens ligt het kussen wel naast zijn bed;).
 
Wij hebben ook twee kussentjes gekocht. Een heel platte, en een iets dikkere. Beiden stonden online als "peuterkussen". Deze zijn qua formaat ook kleiner dan een kussen van ons.

Alleen...onze peuter van 2.5 jaar smijt zijn kussen uit bed en slaapt het liefst zonder. Dus gewoon direct op het matras. Het is maar wat je wilt... :p
 
Ik vind een kussen nog niet nodig. Dochter is nu 3 jaar maar vind dat haar hoofd prima ontspannen en ergonomisch zonder kussen ligt. Ze vraagt er ook niet om ondanks dat ze ons wel met kussen ziet liggen. Volgens mij is het ook niet echt nodig een te gebruiken. De overgang naar een nieuw bed was al leuk en spannend genoeg.
 
Je hebt ook van Joepi Airflow speciale peuter hoofdkussens. (Die hebben wij en ze slaapt er al vanaf 2jr super goed op) Beetje zelfde idee als die veiligheids aerosleep matrasbeschermers. Daardoor vond ik het ook een stuk minder eng dan een gewone.
 
Onze zoon is bijna 3 en moet niks van een kussen weten! Wij hebben ook het Joepie kussen liggen.
in ons bed wil hij wel altijd op een kussen liggen ?.. Maar daar slaapt hij nooit alleen in het weekend lekker rustig wakker worden met papa en mama
 
Terug
Bovenaan