Kut, klote, %#*%#* vrijdag de dertiende...

Sorry voor de titel, maar ik zit enorm te balen! Het is hier echt vrijdag de dertiende!

Net naar het ziekenhuis geweest voor de intake voor ivf. We kunnen dus pas in september (!!!!!!!!!) beginnen met ivf.
Mijn vriend heeft net een behoorlijke griep achter de rug met koorts. Bij koorts boven de 38 mag je niet met een behandeling starten. Door de hoge temperatuur gaan de zaadcellen dood en duurt het weer drie maanden voor ze volledig zijn herstelt. Eerder mogen en kunnen we dus niet voor ivf. Na die drie maanden zitten we precies tijdens een (verwachte) terugplaatsing in het buitenland en ook nog als mijn nieuwe cyclus in augustus begint.

Dat wordt dus nog gewoon bijna 5 maanden zelf aanklooien zonder enige vorm van actie. Dat is echt een flinke tegenvaller, want had juist gehoopt dat de eerste keer ivf in de meivakantie zou vallen. Dan heb ik verder nergens naar om te kijken.

In september zijn we gewoon al 3 jaar bezig... Kan echt wel janken nu...
Ik ga me even opladen om richting werk te gaan. Om 11 uur zitten 25 hoopvolle gezichtjes mij aan te kijken wat we gaan doen...

Liefs Daisy

O wat K*T zeg!
Wat een frustratie, snap wel dat ze deze regels opstellen maar 5 maanden is zoooooo lang.
Zitten jullie in het buitenland voor vakantie of voor zakelijk? Ik zou mijn vakantie ervoor verzetten denk ik.
Succes en vooral sterkte meis.

Liefs Esther

Pffffft. Dan denk je eindelijk door te kunnen. En eventueel de resterende IUI behandelingen kunnen ook niet in de tussentijd dan. (anders had je die 3 nog kunnen gebruiken) Jeetje het gaat hier echt niet de goede kant op, op dit forum zo.

Meid heel veel sterkte en wie weet toch nog een spontaan wondertje. (misschien dat er toch nog wel ergens een sterke zaadcel bij zit)

Hey Esther,

We zitten gewoon privé in het buitenland: Italië. De vakantie willen we er niet voor verzetten, want de zomer is de enige vakantie waarin we samen vrij zijn. Ik zit zelf in het onderwijs, dus erg veel mogelijkheden om te verzetten zijn er niet.
De afgelopen 2 jaar hebben we regelmatig dingen afgezegd/uitgesteld ivm zwanger worden en dat willen we eigenlijk niet meer. Het gaat dan teveel ons leven beheersen.

We gaan het wel zien allemaal... Wel balen, want we waren echt al naar de ivf aan het toe leven.

Liefs Daisy

Hey supertje,

Lees nu pas jeberichtje, omdat we tegelijk posten! Nee, iui is idd ook geen optie nu...
We hebben ook besloten om helemaal geen ovulatietesten meer te doen en alles te laten zoals het nu is. Stiekem hoop ik dat ik zelfs mijn hele cyclus vergeet, maar dat zal niet lukken!

En wie weet... Tenslotte is alles bij ons gewoon goed en is het idd dikke pech geweest dat er nog geen zwangerschap is ontstaan. Wie zal het zeggen?
We proberen er het positieve maar van in te zien, ik heb iig de pregnyl op tijd in huis...
Toch blijf ik hopen op een zomervakantie zonder roseetjes in de zon...

X

Ik duim met je mee, dat weet je. Misschien omdat je je er nu niet zo op ''kan'' focussen (kan wel, maar ga je nu niet doen hoor!!!!!) dat je straks een beetje ontspannen de ivf in kunt. En je weet maar nooit wat er in de tussentijd gebeurt. Mijn hoop is gevestigd op die ene sterke zaadcel voor je!!!

Hey supertje,

Ontspannen zijn we nu eigenlijk wel. Alleen balen we verschrikkelijk natuurlijk. Ik ben iig niet van plan om de komende maanden maar 1 ovutest oid aan te raken en alles gewoon zijn gang te laten gaan. Dan moeten we het maar gaan zien... Had ik dit geweten, hadden we gewoon iui 4 nog even gedaan de vorige ronde. In september hebben we 7 maanden 'stil gelegen'. Wat een tijd zeg...

Ik hoop stiekem dat mijn cyclus een paar keer een dagje korter is, dan kunnen we ivf 1 nog redden voor we op vakantie gaan en wordt het juli ipv september... Maar aangezien mijn eigen cyclus exact 24 dagen is, altijd al geweest, zal dat niet gebeuren!

Liefs Daisy

Misschien omdat je natuurlijk hele andere hormonen moet gaan spuiten dat ze toch een dagje eerder de punctie kunnen doen en de terugplaatsing. Je weet maar nooit. En inderdaad als je een keer een kortere cyclus hebt, kun je ook wat tijd winnen. zou bijna zeggen slik 6 weken de pil achter elkaar door en daarna weer stoppen. Dan is ie ook weer anders. Maar ja je weet dan weer niet hoe je lichaam daar op reageerd en het druist natuurlijk wel heeeeeeeel erg tegen het gevoel in. Ik hoop voor je dat je toch er ergens een mogelijkheid is om in juli te kunnen starten.

Terug
Bovenaan