Kut, kut, KUT! Iemand een idee?

A

Anoniem

Guest
Vandaag te horen gekregen dat mijn baan echt helemaal gaat verdwijnen... Lang leve de bezuinigingen in het onderwijs... NOT!
Gelukkig wel pas in mei 2013, maar ja, zie met je pabodiploma maar eens een baan te vinden! Het onderwijs loopt hier helemaal leeg, de kinderopvang loopt helemaal leeg. Wat nu?

Gezien onze situatie is een hele nieuwe opleiding ook geen optie. Gastouder? Heb ik vaker aan zitten denken, maar ook daar is hier in de omgeving geen geld mee te verdienen. Bovendien heb je dan totaal geen vakantiegeld, eindejaarsuitkering en dat soort extraatjes die we dan goed kunnen gebruiken of zelfs hard nodig gaan hebben!

Het klinkt misschien erg afgezaagd, maar om te blijven wonen waar we nu wonen (en dan heb ik de vakanties, uitjes en extra dingen al geschrapt), moet er toch minimaal 1200 euro netto binnen komen elke maand, van mijn kant. Dat is nog wel mijn grootste zorg: dat we straks zwanger zijn, ik geen baan heb en we dan moeten verhuizen...

Ik zit nu echt helemaal in de put, kan alleen maar janken nu.
Mijn vriend denkt dat het allemaal wel goed komt, maar op dit moment heb ik daar een erg hard hoofd in.
Waarom ben ik toendertijd dan ook die kutpabo gaan doen? Je kan er totaal niets mee en wat je er mee kan, daar vallen nu door bezuinigingen onwijs veel ontslagen.

Als iemand nog een idee heeft wat je met de pabo kan of in de omgeving van Delft/Leidschendam nog een baan weet waar je met de pabo terecht kan... Ik houd me aanbevolen.

Sorry dat dit niets met zwanger worden te maken heeft, maar het moest er ff uit... Hoop dat ik er zelf ook snel uitkom...

Liefs Daisy

Lieve Daisy,

Je mag best hierover ook dingen plaatsen! Het heeft er indirect toch wel mee te maken...

Wat een baaldag inderdaad!

Zit je nu bij gewoon BO of SBO of VSO?
Want ik weet wel dat SO bijna altijd wel iets ondersteuning kan gebruiken. Al zou het maar voor 1 ochtend in het begin zijn en dat dan dan wordt uitgebreidt.
Je kan misschien nog wel iets betekenen in Huiswerkbegeleiding.... gewoon particulier. (geen extra's maar wel werk)
Evt kun je dacht ik ook met PABOdiploma iets van onderwijsassistent worden op Voortgezet, onderbouw. Maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Blijf er voor gaan. Probeer vast te solliciteren.

Volg vooral je hart!

Trouwens, mijn man en ik hebben beiden een tijdelijk contract. We hopen wel dat we zwanger worden en dan zien we het daarna wel weer. :)

Succes ermee!!!

Hoihoi,

Ik zit nu in het gewone bo. Ik ben nu iig al flink aan het googelen!
Het so gaat hier ook verdwijnen, ook daar vallen veel ontslagen nu. Tenminste, hierin de omgeving.
Maar goed, open sollicitaties sturen kan altijd natuurlijk!

Wat betreft de huiswerkbegeleiding, daar zit misschien wel wat in... Als het sbo gaat verdwijnen, zullen daar meer mensen gebruik van moeten maken... En wat je zegt, het is iig werk... Ik ben in een uur tijd al een stuk minder kritisch geworden. Desnoods bij de AH, als ik maar werk heb! Dan van daaruit maar verder kijken ofzo.

Ik zat een paar weken terug met het idee te spelen om zelf een bedrijfje op te starten met het geven van workshops bij mensen thuis. Lijkt me super en ik ben erg creatief. Alleen denk ik niet dat ik binnen een jaar een goedlopend bedrijfje heb opgezet. Dat is al erg krap, laat staan in deze economie!

Ik heb iig weer wat dingen om uit te zoeken, thanx!

Misschien is hetook wel een idee van wennen, hoor. Ik kan absoluut niet tegen onzekerheid!

Ik breek even in vanuit de februari mamas ik werk in de kinderopvang en daar gaat het ook heel erg slecht met dank aan den haag......er zijn er bij ons al 73 met tijdelijk contract uitgezet maar ja die zijn nu op dus hoe lang gaat het duren voor de vaste contractwn gaan en met die fijne nieuwe ontslagregeling vanuit den haag word het alleen maar makkelijker om mensen te ontslaan :-(

Mijn groep loopt ook heel erg leeg maar zei al tegen mijn man al moet ik bij kruidvat ah weet ik veel wat gaan werken prima hoor!!!
Heb spw 4 diploma dus ja daar word overal in bezuinigd. Ken je gevoel,

Liefs petra

Hier nog iemand die als leerkracht werkt en ook bij ons vallen er ook ontslagen.

Met een pabo-diploma kun je evt. ook op een vmbo-school gaan werken. Een vriendin van mij doet dat ook. Zij werkt in de onderbouw op het voortgezet onderwijs en geeft daar nederlandse les.
Verder open sollicitaties sturen naar alle scholen in de omgeving, waarbij je aangeeft dat je ook op invalbasis kan komen werken.

Maar, je weet nu al dat je in 2013 moet vertrekken. heeft jullie school ook een sociaal plan opgesteld? Anders even contact opnemen met de bond. Als er nl. gedwongen ontslagen voelen, moet er in overeenstemming met de bond een sociaal plan gemaakt worden. Hierin zit oa de vrijwillige fase enz.

In ieder geval heel veel succes ermee! En wat je vriend zegt, klinkt cliche, maar ook ik ben er heilig van overtuigd dat het allemaal goed komt.

Hey dat is idd balen.

ben zelf oa maar heb tegenwoordig een erg leuke baan op een facilitaire afdeling.

Als je weet dat je weg moet volgend jaar en.niet gebonden bent aan het onderwijs kan je alle kanten op.

Bij ons ging het net zo kreeg vorig jaar jan te horen dat ik weg moest vanaf juli.
Net bezig met huiskopen enz.

En in september viel alles samen.
Nieuw huis en nieuwe baan en krijg binnekort zelfs weer een contract.

Gewoon vertouwen hebben. Komt vanzelf goed.

Liefs Maris

Snap dat het k.. Is maar zoals hier boven ook gezegt word, heb er vertrouwen in. Je hebt nog een paar maanden dus nu al om je heen gaan kijken en overleggen of er idd.een plan voor je is/gemaakt word. bij de overheid word op dit moment overal bezuinigd maar over een paar masnden zullen er ook weet vacatures zijn. Bv bij justitie en dan daar onderwijs geven oid... In ieder geval heel veel succes!

Hey, wat vervelend zeg. Helaas heel herkenbaar. Twee weken terug te horen gekregen dat mijn contract niet wordt verlengd, ik ben fysiotherapeut en ook daar vallen rake klappen. Zat er net als jou ook helemaal doorheen, want de kinderwnes leek hierdoor ook op te schuiven, maar ja aan de andere kant een vaste baan kan nog wel jaren duren met al die tijdelijke aanstellingen en daarop wachten zie ik ook niet zitten...
Wat ik nu doe is op waarneembasis werken, in praktijken waar collega's op vakantie zijn, ziek zijn of om wat voor andere reden een invaller zoeken, hopelijk kom ik op deze manier misschien aan iets vast. Ik kan mij voorstellen dat dat in het onderwijs wellicht ook een optie is?
Ik woon zelf ook in de buurt van Delft, dus wie weet kunnen we elkaar nog helpen als we wat voorbij zien komen aan werk ;-)

Houd moed en geloof in jezelf, open sollicitaties sturen en via uitzend/detachering een tijdelijke baan aannemen kan zomaar deuren openen :)

Succes!

xxx Linda

Terug
Bovenaan