Kut, kut, KUT! Iemand een idee?

Hoi Daisy,

Je hebt je diploma pabo en dus een hbo denk- en werkniveau.. Mogelijk iets binnen de jeugdhulpverlening, psychiatrie of VG-sector?

Wellicht kun je het proberen als het je doelgroep is..

Het is in deze tijd niet makkelijk om een andere baan te vinden, maar het moet mogelijk zijn.. Veel succes, ik ga voor je duimen!!

Liefs, Janneke

ik zou me niet zo druk maken. elke sector heeft het zwaar! en een kind krijgen is niet duur hoor.... later pas als ze gaan studeren!!! tuurlijk kost alles net een beetje meer, maar niet schrikbarend hoor!
nu heb ik mischien makkelijk praten.... want ik kan juist best goed tegen die onzekerheid! ik werk niet (nou ja niet betaald dan) en mijn man heeft een eigen timmerbedrijf... ook daar vallen rake klappen!
dus kop op en ga voor je wens. als er maar liefde is dan komt alles gooed!!!!!!!!!!

Hey Daisy,

Wat fijn datje er al wat makkelijker tegenover staat.

die hw begeleiding. Een vriendin van mijn moeder, tevens was dat mijn getuige. Die is in 2000 een dochter van 18 verloren, 2 jaar later kreeg zij zelf kanker. Ze stond voor de klas, al ong. 24 jaar. en het bedrijf heeft haar zo lang mogelijk in dienst gehouden, totdat het niet meer mogelijk was. Ook qua regelgeving. Maar wat wel heel mooi was, dat de des betreffende basisschool wel tegen enkele ouders als advies had gegeven om haar privé te bereiken voor huiswerkbegeleiding. De school moest namelijk ook bezuinigen. Aangezien ze met alle chemo's niet voor de klas kon staan is zij remidial teaching gaan doen. Voor zover alles het toe liet. Dat was wel heel erg mooi! :D
Nu ondanks dat ze nu toch echt is ontslagen, na 2 jaar uitkering en nu echt is afgekeurd. Doet ze dit op woensdagmiddag 4 uur en op dinsdagmiddag 3 uur. Ze heeft 4 kinderen in verschillende leeftijdsgroep. Ze heeft met de ouders wel afgesproken om als het niet mogelijk is dan ook gewoon af te bellen. Deze ouders zijn het daar gewoon lang en breed mee eens.

Zelf heb ik SPW3 - klassenassistente en SPW4- woonbegeleider. Ook bij mij vallen rake klappen... maar tja... ik hoef niet voor al te veel inkomen te zorgen op dit moment. Alles boven de 6 uur per week is meegenomen. Salaris van mijn man is precies genog voor de vaste lasten. Deze 6 uur gaan puur voor de brandstof...
Maar goed... dit kan ook zo veranderen als hij dadelijk geen vaste aanstelling krijgt, en geen tijdelijk contract... dus het is afwachten.

Succes meid! Je komt er echt wel.

hier in H'veen e.o. hebben ze bij de McDonalds nog mensen nodig. ;)

Hey Daycey!

Wat ontzettend ....zeg! Snap dat je erdoor heen zit het is ook niet niks. Gelukkig weet je het ruim van te voren en kan je goed bedenken wat je wil. Je hebt het al vaker gehad over je eigen bedrijfje opzetten...Ik zou zeggen doen! Je kent mijn verhaal en ik ben ervan overtuigd dat als jij je inzet om het bekend te maken dan wordt het een succes! Dit duurt natuurlijk wel even voordat het goed gaat lopen. Daarnaast kan je dan iets anders doen voor een paar uurtjes..... Ik weet uit ervaring dat er altijd veel invalwerk is in het onderwijs dus zou mij echt inschrijven invalwerk en daarnaast lekker je zaakje opzetten. Ik werk bij Oriflame en daar zoeken we ook altijd leuke meiden die bij ons willen werken. Bij ons is er werk genoeg. Het moet wel je ding zijn, is natuurlijk iets anders dan onderwijs maar je kan er op een leuke manier lekker geld mee verdienen. Ik ben hier tijdens de pabo gaan werken en heb het altijd gedaan zelfs naast mijn fulltime baan in het onderwijs.

Ga nu eerst lekker genieten van je vakantie, zet alles op een rij en het komt best goed meid!

Jee wat rot zeg. Echt balen!
Ik werk als gastouder 4 dagen in de week en vang dan in totaal 6 gastkinderen verspreid over 4 dagen op en vraag 4,75 per uur. ik verdien dan netto rond de 1200/1300 per maand. de ene stad heeft meer gastouder vraag dan de andere maar doordat de kinderopvang op kinderdagverblijven zo duur is gaan menssen sneller naar een gastouder. vooral veel adverteren in krant marktplaats en supermarkten of scholen. van je totale inkomenper maand leg je zo ongeveer 33/34 % aan de kant voor de belasting. maar boodschappen en uitgaven voor de opvang trek je nog voor je de 33/34% belasting eraf haald van je bruto salaris af. een nadeel is idd dat je geen vakantie geld hebt enzo, maar als je inplaats van 33% 40% aan de kant zet heb je ook vakantie geld en meestal krijg je als je het slim doet ook nog meer belasting terug.
Ik werk als zzper en daardoor ook nog startersaftrek en zelfstandigen aftrek. ook als je zwanger raakt heb je een zwangerschaps uitkering van het uwv.
anders misschien een thuisstudie om je om te scholen?

ik hoop dat je iets vind waar je plezier in hebt.

Ach meis, wat onwijs klote. Ik heb niet echt een oplossing voor je, maar wel een verre kennis die een KDV is gestart in Leiden. Te vinden onder de naam kind in beeld. Wie weet zoeken ze daar nog leidsters voor BSO ofzo? Het is antroposofisch, dus moet je wel liggen. Maar volgens mij gaan ze dit jaar klein starten en volgend jaar groter.

Verder kun je nu nog beginnen met omscholen. Wat dacht je van een post-HBO, ben je in 1 tot 2 jaar klaar. Ik begrijp dat het lastig te combineren is met een evt. zwangerschap, maar op zich is het wel te doen als je er één kiest waar je veel thuis moet doen en maar 1 tot 2 x per maand heen hoeft (NCOI ofzo). Ik ben ook een anderhalf jaar durende opleiding gestart met een zwangerschapswens.

Maar welke branche je ligt en wat meer 'werkgarantie' biedt, dat weet ik natuurlijk ook niet.

Maar voor nu: eerst rouwen en daarna jezelf weer opbouwen, want de psychische klap is vaak toch harder dan je je zelf wilt toegeven.
Sterkte meis.
Wenser

hey meis

indd ff flink K*T ...

ik zou als ik jou was overal online solliciteren en open sollicitaties gaan sturen zoveel mogelijk ook al weet je nu het word niks , dan heb je dat geprobeerd ! Zo ben ik toen die tijd ook aan mijn huidige baan gekomen ..
Probeer eens een uitzendbureau bv randstad daar kan je aangeven wat je allemaal hebt gedaan en wat je leuk vind en wie weet hebben zei af en toe wat voor je ( dit heb ik 2 jaar lang gedaan ) ..

Lieve meis ...Suc6 er mee !!

Liefsss

Thanx voor alle tips! Gastouder ligt mij nu denk ik toch het meest...

Toch zit ik nu ook weer te denken aan omscholing richting de administratieve kant. Mijn vriend heeft zojuist gehoord dat hij het bedrijf van zijn baas over kan nemen. Wel pas over 8 jaar, maar juist omdat we geen eigen vermogen hebben ( huis willen we niet als onderpand) omzeilen we zo een hoge betaling in een keer. Ik ga daar dan de administratie doen, zodat we dat niet uit hoeven te besteden.

Ben nu voor zo'n opleiding aan het kijken. Het liefst een werkleertraject, maar dat is er alleen voor pubers volgens mij. Kom voornamelijk op mbo uit, maar dat maakt niet uit. Bijscholen kan altijd nog!

Genoeg stof om over na te denken!

X

Terug
Bovenaan