Kwaaltjes bij zwanger na miskraam

Hoi Allemaal,

Ik heb even een vraagje. Ik heb nu 2 weken en 2 dagen geleden een miskraam gehad bij een zwangerschap van bijna 7 weken. Aangezien ik zo snel mogelijk weer zwanger wil raken (en dat nu misschien ook wel weer ben) heb ik met ovulatietesten mijn eisprong in de gaten gehouden.
Weet iemand of je kwaaltjes, zoals pijnlijke borsten en een "vol" gevoel, sneller krijgt als je net een miskraam hebt gehad? Ik heb namelijk het idee dat ik al weer kwaaltjes krijg, maar ja................wie zegt niet dat ik het té graag wil en dat ik daarom van alles voel....

Iemand?

Liefs Karin

Hoi Karin,
Ben heel benieuwd naar je verhaal.
Ik weet niet of je sneller kwaaltjes hebt, na een miskraam.
Nu twee weken en twee dagen geleden zeg je?
Heb je niet lang gebloed erna?
En hoelang is je cyclus normaal gesproken?
Na een mk kan die anders zijn, en duurt het soms ook langer voor je weer echt ongi word.
Waarom denk je alweer zwanger te zijn? Door de voortekens? Spannend.

Het kan wel, maar zo snel  al weer iets voelen???
Volgens mij is dat pas later, en kan je niet meteen na de eisprong verschijnselen hebben.
Ik hoop voor je dat je gelijk hebt, maar je zult nog even geduld moeten hebben.

Ik heb zelf  28 08 mk gehad, en werd op dag 37 erna weer ongesteld..
Nu weer zwanger, ruim 4 weken..pril.

Ik hoop het nog van je te horen!

Groet R

Hoi Hoi,
Mijn cyclus is altijd op de kop af 28 dagen. natuurlijk wist ik niet of dat na de mk ook zo zou zijn dus, maar omdat ik toch wel graag heeel snel zwanger wou worden heb ik die ovulatietesten gedaan. Die gaven aan wanneer ik vruchtbaar was, flink klussen natuurlijk.
(als ik zo ging rekenen, zou mijn cyclus eigenlijk direct weer op 28 dagen zitten, als die test klopt)

En nu is het gewoon afwachten natuurlijk of het gelukt is. Maar omdat het nog maar zo recent is, die mk, dacht ik misschien dat alles zich nog niet helemaal hersteld heeft enzo.
Volg. keer typ ik meer, de bel gaat.

groet karin

Ik ga weer verder:

Ik kreeg een miskraam met 7 weken. Ik wist zelf net een week dat ik zwanger was, door andere dingen had ik het totaal niet in de gaten.
Ik heb ongeveer 5 dagen gebloed, toen hield het op. Een echo gehad omdat ik het niet vertrouwde dat alles er wel uit was, maar daar was niets meer op te zien, dus alles was weg.
Het deed mij meer dan dat ik gedacht had, terwijl die zwangerschap eigenlijk helemaal niet uit kwam (was zeer snel zwanger), maar ja....ik heb er even aan "geroken" en nu kan ik niet meer wachten.
Vandaar dat ik heel erg hoop nu weer zwanger te zijn....nog 2 weken wachten natuurlijk, waarschijnlijk hoop ik er te veel op en is het straks een enorme tegenvaller als ik weer ongi wordt.

Maar voor jou..............GEFELICITEERD!!!

Mag ik vragen: Sta je te springen van blijdschap of ben je ook wel terughoudend om de angst dat het nog een keer fout gaat??
Ga je het snel vertellen?

Liefs Karin

Hoi Karin,

Er breken dus spannende weken aan voor je..

Ik vind het geweldig weer zwanger te zijn..maar..
Inderdaad vind ik het ook eng.
Normaal zouden we tot 12 weken wachten, maar heb het nu mijn zus en zwager al verteld..
Ik moest het met iemand delen..
Het voelt deze keer wel goed, en heb ook al last van mijn rug..een kwaaltje van me..haha.
Ik hoop echt zo vreselijk dat het goed gaat.
Mijn buurvrouwtje en ik waren beiden  op 13 april uitgerekend. Supertoeval!!
Bij ons ging het mis, en zei is nu 18 weken ofzo..Ik weer bijna 5.
Als het nu goed gaat ben ik als zij gaat bevallen alweer 27 weken.
Maakt het net iets makkelijker denk ik.
Ik kijk wel elke keer op de wc of ik iets vreemds zie..daar begon het nl mee, dat zal voorlopig wel zo blijven.
Maarja, we moeten positief blijven he!
Ik wens je alle goeds, en hoop ook voor jou op snel mooi nieuws.

Hoor ik nog eens van je!
Groet R

hoi

Het is net of ik mijn eigen verhaal lees. Heb nu 3 weken geleden een miskraam gehad. Eigenlijk zijn we daarna meteen verder gaan proberen. Niet dat ik het er niet moeilijk mee gehad heb... was er kapot van maar mij bood het troost om verder te proberen. Nu heb ik weer last van gevoelige borsten... het gevoel dat ik ongesteld moet worden (en misschien is dat ook wel zo..) en ben ontzettend moe. Vraag me af of ik nu weer zwanger ben of dat ik het gewoon te graag wil en dat ik mezelf deze verschijnselen alleen maar aanpraat.....weet het gewoon niet. Nog even afwachten..... over 1.5 week kan ik testen ....... vind het eng... ben zo bang dat ik weer teleurgesteld wordt!!!.... durf bijna niet te hopen dat ik weer zwanger ben...maar mijn onderbewuste....het is gewoon moeilijk!! en ik kan niks anders doen dan afwachten...

Hoop voor jou dat je weer zwanger bent....... laat je het me weten???

Terug
Bovenaan