Kwaaltjes bij zwanger na miskraam

Anoniempje,

Spannend, zitten we in hetzelfde schuitje. Ik zou zo ongeveer 17 nov. ongi moeten worden. En tjonge wat duurt dat nog lang zeg, vooral omdat ik er bijna de hele dag mee bezig ben. Ik probéér het niet te doen, maar toch....het gaat gewoon vanzelf. Nu ik sinds een week ook nog thuis zit van mijn werk wordt het helemaal erg. Twee weken verder lijkt gewoon zó lang.
Ik ga zo even een nieuwe discussie starten om te vragen of iemand weet of er testen zijn die je eerder kan doen.

Ik laat na de 17de weten hoe het er voor staat, laat jij het mij ook weten?
Ik duim voor je!!

Liefs Karin

Hoi meiden,

Allereerst sterkte met het verwerken van de miskramen. Ik heb zelf in
oktober 2005 een curettage gehad na een 'missed abortion'. Net als
jullie wilde ik heeeeeel graag zo snel mogelijk weer zwanger zijn. De
eerst volgende cyclus had ik meteen weer gevoelige borsten, iets dat ik
tot dan toe alleen had gehad als ik zwanger was. Maar helaas: Ik werd
gewoon ongesteld en de maand erna wéér zere borsten en gewoon
ongesteld. Nu hoeft dat natuurlijk niet te betekenen dat dat bij jullie
óók zo is, maar houdt er maar een beetje rekening mee dat het kan....

Inmiddels ben ik een jaar verder en naast me staat een box met een
blakend gezonde tweeling erin!! Een jongetje en een meisje, geboren op
9 oktober 2006!! Hopelijk is dat voor jullie een hart onder de riem.

Heel veel sterkte wens ik jullie, en ook heel veel succes en geluk bij het opnieuw zwanger worden/zijn!

Liefs van Sisi.

hoi allemaal,

Ik zou ongeveer 12 november weer ongi moeten worden. Nog heel even geduld voor ik zekerheid heb. Weet gewoon niet meer wat ik moet denken....misschien wil ik het wel te graag..maak ik mezelf van alles wijs. Ben er hele dagen mee bezig weet dat dat verkeerd is.. maar ik kan er niks aan doen. Ben bang om teleurgesteld te worden maar misschien.... laat het weten als ik zekerheid heb...

groetjes

hoi Karin,

ik wil ff reageren omdat ik in hetzelfde schuitje zit. Wij hebben 28 sept. een curritage gehad nadat op 27 sept. (zou dan 12 wk. zijn) geconstateerd werd dat het vruchtje met 9wk gestopt was met groeien.

Normaal heb ik een cyclus van 5 wk. en nu 6,5 wk. na de curritage nog niks te merken / zien van de rode duivels. Wel heb ik afgelopen vrijdag een test gedaan (moet ma. een rontgenfoto maken en dat mag neit als je zw. bent)  maar die was negatief, vrijdag middag licht bloedverlies, s avonds ook maar gisteren en vandaag weer helemaal niks.

Heb wel last van vollere borsten en moe maar ja...............hoop zo dat het weer raak is maar mijn gevoel zegt van niet, kan ook zijn dat ik het niet durf te hopen.

Kortom, ik weet precies hoe jij (en domini was het geloof ik) je voelt. laat je me weten hoe het voor jullie afloopt..........

gr.

nicole

Hallo Karin en de anderen,

Mijn ervaring is, dat na elke miskraam (heb er twee gehad) mijn lijf weer anders reageert. Na de eerste vond ik het niet meer fijn als mijn man aan  mijn borsten zat, na de tweede kreeg ik ineens vooraf veel meer last van mijn menstruatie. Bij beide miskramen waren mijn borsten de volgende cycli extra gevoelig, waardoor ik stiekem weer hoop had natuurlijk, maar helaas. Wat bij mij goed werkt is temperaturen, dan weet ik tenminste dat ik overtijd ben en niet weer een gekke cyclus heb en daardoor zit te hopen op een kindje. Ik kan je alleen maar aanraden niet teveel hoop te hebben, maar een beetje mag natuurlijk wel!

Ik ben zelf nog nooit echt zwanger geweest, mijn miskramen waren steeds voordat ik had getest.  Ik ben extra huiverig om te hopen dat ik zwanger ben, en ik weet dat zwanger zijn nog niet hoeft te betekenen dat je ook een kindje krijgt. Maar ik heb me voorgenomen dat als ik wel een keer echt een paar weken haal dat ik dan gewoon blij mag zijn van mezelf. Daar hebben ik en mijn kindje recht op, toch? Bovendien: of je nu wel of niet blij bent, of bang bent, een miskraam houd je niet tegen meestal. Dus kan ik er maar beter van genieten, lijkt me.

Liefs,

Zeeuws Meisje

Terug
Bovenaan