Kwaaltjes-voor-de-meer-gevorderde-zwangerschap

Hoi meiden,

We kennen natuurlijk allemaal de kwaaltjes van de eerste 12 weken, maar nu we iets verder zijn gevorderd in onze zwangerschappen ben ik benieuwd hoe het er nu mee staat

Ik (bijna 23 weken zwanger) heb nu de volgende 'kwaaltjes' die ik toch echt niet langer kan ontkennen:

- als ik zware dingen til  word ik misselijk
- als ik snel ergens heen loop of druk bezig ben  krijg ik een enorme  ' spierpijn'  in m'n buik, net onder m'n navel. Het  voelt dan net of ik de hele dag ervoor buikspier oefeningen heb gedaan (wat -believe me- echt niet het geval is!)
- Ik heb een constant beurs gevoel aan de linkerkant van m'n ribben. Het voelt net alsof er aan de binnenkant een blauwe plek zit ofzo. Het zit precies op de plek waar m'n BH bandje zit dus elke dag, zodra ik uit m'n werk kom, is het eerste wat ik doe m'n BH uit rukken.  Ik heb er al zo'n verleng stukje tussen gezet, maar denk dat ik binnenkort toch maar even op jacht ga naar super zachte BH's in 2 maten groter

Groetjes, 10e

De kwaaltjes horen er helaas een beetje bij en ook ik zit er niet zonder.

- Af en toe heb ik harde ontlasting.
- Mijn onderbenen zijn behoorlijk blauw en op mijn bovenbenen zijn de aders opgezet.
- Als ik het druk heb gehad voelt mijn buik veel harder aan.
- Mijn bekken en rug doen nu nog zeerder waardoor ik af en toe slecht loop.
- Ik huil om hele domme dingen.
- Ik ben redelijk snel van slag ern maak mij veel zorgen.
- Mijn neus gaat stuk aan de binnenkant.
- Mijn tandvlees bloed als ik mijn tanden poets.
- Ik ben sneller buiten adem.
- Ik loop vaak te dromen en vergeet vanalles.
- Er zit een grote rode vlek op mijn rechter wang.
- Af en toe kramp in mijn voeten en onder benen.
- Ik verveel me omdat iemand anders mijn huishouding doet.

Ben benieuwd naar jullie klachten, het verschilt heel erg per persoon maar ook per zwangerschap.

Petra

Eigenlijk voel ik me hartstikke goed. Ik ben vooral erg trots op mijn nu echte 'zwangere buik' en geniet van het vele getrappel. Daarom neem ik de weinige kwaaltjes maar voor lief...
Ik heb af en toe last van mijn rug en mijn stuitje, vooral als ik de hele dag heb gewerkt (op een babygroep op een kdv).
En ik heb erge dikke voeten en enkels, maar daar merk ik niet superveel van.
En natuurlijk mijn hoge bloeddruk, maar daar merk ik echt niks van.
Dus volgens mij mag ik niet klagen...

Ik heb weinig kwaaltjes. Af en toe een blauwe plek op mijn been, maar verder mag ik niet klagen. Op het werk moet ik wel opletten, omdat het zo goed gaat wil ik nog wel eens te veel tillen of bukken. Gek he dat bij iedereen de zwangerschap zo verschillend is.

groetjes
Jadeje

- Kramp in mn kuiten
- Bloedneus
- Pijn in mn ribben, het voelt alsof mijn hele onderlijf eraan hangt
- Non-stop idee dat je moet plassen
- Obstipatie
- Slecht slapen
- Een constand gebrek aan passende kleren

En dan noemen ze het een gezonde ziekte...

Fijn even zo'n klachtenopsomming. Soms denk ik dat ik me aanstel, zo zwaar is het toch nog niet?

Dit heb ik:
- vertillen en dus snel door mijn rug gaan, weer een paar dagen rugpijn.
- tintelend gevoel in mijn ribben wat dan pijnlijk wordt op één bepaalde plek, alsof je er 10 kilo aan hebt hangen. Volgens mij wordt alles uitgerekt daar.
- zuurbranden, melk drinken wil dan wel eens helpen.
- piekeren: groeit het wel????? Ik deze harde buik geen wee??? ik voel vocht uit mijn vagina lopen: is het geen vruchtwater??? Hebben jullie tips????
- janken om de haverklap om niks
- vroeg wakker
- 's avonds niet lekker meer kunnen zitten en soms ook niet lekker meer kunnen liggen, hangen op de bank is al snel niet meer prettig.
- kleding zat zijn 's avonds, het liefst loop ik in mijn ruime slobberpyama.
- je ergens aan vast moeten houden als je staande een sok of panty aan wil doen. Voel me net een oud wijf, terwijl ik echt nog niet zo dik ben hoor. Soms zit het al in de weg.

Nou, lekker zeg even klagen..... succes ermee meiden!

Hey Karin, Dikke voeten in combi met hoge bloeddruk klinkt toch niet zo lekker, weet je verloskundige hiervan? Zo niet zou ik toch even bellen als ik jou was. Hou het zeker in de gaten.
Grtz, Esther.

quote: document.write(friendlyDateTimeFromStr(''));En ik heb erge dikke voeten en enkels, maar daar merk ik niet superveel van.
En natuurlijk mijn hoge bloeddruk, maar daar merk ik echt niks van.

Ik hoor eigenlijk bij de februari-mama's, maar wel begin februari. Mag ik toch een beetje met jullie meedoen?

Mijn klachten:

- sinds week 10 erge rugpijn, die ook niet meer overgaat tot na de bevalling en waardoor ik bijna niks kan.

eeeehm..... dat was het. Verder ben ik alleen maar heel erg blij. OK soms slaap ik slecht (komt vooral door mijn rug) en ik heb af en toe zuurbranden. Maar dat is wel te overleven.

Terug
Bovenaan