Kwaaltjes??

Hoi,
Ja, ik denk dat we dat inderdaad allemaal wel eens doen.
Hier eerste keer zwanger, en echt allemaal erg spannend. ook ff wennen wat ik allemaal moet regelen hoor. hihi. weet het allemaal nog niet.

hier ben ik ook heel vaak misselijk, eigenlijk bijna hele dag door, rond uur of vier gaat het over. en ben nog maar vier weken, is dit niet erg vroeg voor misselijkheid? of is dat een goed teken?

liefs

Bij mij kan er ook weer een "kwaal"   aan toegevoegd worden,
ben om niks emotioneel !!
En... een rot kwaal... mijn eczeem is terug gekomen !!!
Na jaren aan klooien bij huidartsen had ik eindelijk een behandeling gevonden waardoor mijn eczeem HELEMAAL weg was ! En ja hoor,, sinds gister is het er weer !
Kwam wel geleidelijk maar nu ookw eer in gezicht..Baal hier ontzettend van !!
Mag ook niet alle zalf meer gebruiken, nu alleen de olie nog..
Hoop dat t niet nog erger word want ben er de vorige x depri om geweest en wil dat niet weer !!!!

Ik voel me eigenlijk best goed, heb wel wat kleine dingetjes, maar als ik niet wist dat ik zwanger was dacht ik dat ik gewoon een beetje slapjes was. Nu ik weet dat ik zwanger ben, let ik er wel meer op. Heb idd ook pijn onderin mijn buik (voornamelijk rechts) en een beetje "leeg" gevoel in mijn buik. Eet op zich wel ok, maar minder als anders.
Komt misselijkheid vaak na een bepaald aantal weken?? Ik weet dat mijn zus hartstikke beroerd was, overgeven enzo, maar ik heb nergens last van. Vraag me dus af of dat later pas komt. (ik hoop t niet natuurlijk!)

Nou dames, ik ga jullie verlaten..
ben helaas niet meer zwanger :(
Heb afgelopen nacht een miskraam gehad.. Had vanaf vrijdag heel licht bloedverlies en afgelopen nacht heel veel (had voor zekerheid al maandverband in gedaan)
meteen de vk gebeld en k kon naar de gyn voor een inwendige echo
Daar bleek dat er al een vruchtzakje meer in de baarmoeder zat..
Ben het vruchtje dus vanacht al verloren...
Moet over een week weer heen om te kijken of alles nu helemaal weg is (warsch is dat nu al weg)

Voel me nu heel boos en heel erg verdrietig, vooral ook omdat mijn zusje en schoonzus beide zwanger zijn en dat allemaal goed gaat !
Als alles goed was gegaan zouden onzekindjes maar 5 maanden schelen maar helaas..

Dames.. het ga jullie goed !! Veel succes en sterkte met jullie zwangerschap en ik blijf hier nog stiekum om het hoekje gluren hoe het met jullie gaat ;)

Liefs Maike Sanne

Lieve Maike Sanne,
Ik had bij een ander topic je al veel sterkte gewenst. Ik lees nu dat jij ook te maken hebt met zwangeren in je omgeving. Dat had ik ook tijdens mijn miskraam en nu nog steeds trouwens. Mijn schoonzus, nichtje  en buurvrouw zijn over 3 weken uitgerekend. Als alles goed was gegaan was mijn eerste 4 maanden na deze kindjes geboren. Ik vond het ontzettend confronterend om die buiken te zien groeien en overal de babykamers te zien. Ik kon er ook erg boos om worden dat mijn buurvrouw gewoon stond te roken en dat mijn schoonzus weinig enthousiasme toonde.
Niet alleen voor mij was het moelijk, ook mijn schoonmoeder heeft het er heel moeilijk mee gehad. Zij wordt nog steeds oma van haar 1e kleinkind, maar ze had er dit jaar 2 kunnen krijgen. Zij was druk met een borduurwerk voor mijn schoonzus en kon daar de eerste weken na mijn miskraam gewoon niet aan werken van verdriet.
Het is veel veel mensen een heel dubbel gevoel. Jij weet je waarschijnlijk niet goed een houding te geven en misschien kun je nu minder blij zijn voor je zus en schoonzus, terwijl je het hen wel gunt. Jouw gevoelens zijn heel normaal en soms kan het helpen er over te praten met de zwangere dames in kwestie. Voor hun is het ook moeilijk om met jouw verlies om te gaan......... Daar heb je nu nog helemaal niks aan en misschien wordt je ook wel een beetje boos om wat je nu hebt gelezen. Alles heeft zijn tijd nodig. Verwijt jezelf niets, je hoeft nu niet blij te zijn voor de anderen, jouw verdriet heeft je aandacht nodig.
Ik wens je nogmaals heel veel sterkte!
Liefs, Ka Rosie  

Terug
Bovenaan