kwaaltjes....

Hey meiden,

Ik ben nu (denk ik ) ongeveer 6.5 weken zwanger en de ene keer heb ik nergens last meer van en de andere dag juist weer alles tegelijk. Hebben jullie dat ook? Net zat ik babyboom (uitzendig gemist) te kijken en ja dan komen de waterlanders en dan denk ik van ja de hormonen zijn er nog en ook heb ik nog wel andere dingen maar ik denk dat ik me vooral gek maar door die onzekerheid.

Ik ben zo bang dat t weer mis is. Ik let overal gewoon meer op en dat is miss niet goed maar ja kan er weinig aan doen. Ik moet woensdag naar de gyn en aan de ene kant heb ik er zin in en aan de andere kant zie ik er zo tegen op.

Iemand tips hoe ik een beetje nuchterder naar alles kan kijken?

xx
 
Ik kan je niet helpen met tips ben voor het eerst zwanger en ook zo onzeker.
Ik ben wel echt dagen misselijk geweest en nu gaat het iets beter soms wel fijn maar liever heb je denk ik 3 maanden alle kwaaltjes die je kan krijgen hahaha.
succes de komende dagen!
 
ik denk dat heel veel vrouwen de eerste maanden onzeker zijn.
je kan je kindje in je buik niet echt in de gaten houden, vooral als je nog niks voelt.
als hij dalijk gaat bewegen is het heel anders.
ik ben ook zo'n onzeker type, 4 keer test gedaan omdat ik bang was dat het niet goed was, slaat nergens op.
en ik denk helemaal als het al een keer mis is gegaan (zelf nog nooit meegemaakt)
probeer toch maar te genieten en af te wachten tot woensdag
je kan er nu niet veel aan doen zelf.
en spanning is helemaal niet goed voor je kindje
sterkte ik hoop dat alles goed mag gaan
 
Heey meid,

Het is idd een zeer spannende periode deze eerste 3 maanden! En voor je gevoel duurt het ook vreselijk lang! Ik denk dat je toch moet proberen het een klein beetje los te laten want al die stress is ook niet goed voor jou en je kleintje! Nog een paar dagen en dan weet je meer!!

Maar wat betreft die hormonen...pffff ik huil echt om alles! Als mijn dochtertje van 2 zegt mama hou van jou! Nou dan komen de zakdoeken weer tevoorschijn haha. Ook de misselijkheid begint langzaam te komen. Helaas maar ja het is nog te doen en het hoort erbij!

Maar veel succes met die laatste dagen tot de gyn en maak jezelf niet gek meid!!

Liefs ciomama
 
Ja die wisselende klachten kunnen je enorm onzeker maken, maar het zegt helemaal niets. Ik heb nl bij de eerste zwangerschap veel klachten gehad als zere borsten, ochtendmisselijkheid en huilbuien. Bij de tweede voelde ik bijna geen veranderingen in mijn borsten, was ik soms dagen niet misselijk en huilbuien had ik niet.
Ik kon er zo onzeker van worden, het was voor mij een teken dat het niet goed zou zitten anders had ik wel meer klachten gehad.

Maar niets was minder waar: bij 9 weken toch een prachtig frummeltje gezien en 8 mei is onze zoon geboren. Gezond en wel.

Dus het zegt allemaal niks, ga er vanuit dat alles goed gaat zolang je niet bloed. Zekerheid heb je nooit maar de kans dat het wel goed gaat is 90% tov van de 10% dat het fout gaat.

Positief blijven denken en ja... spannend zal het zeker zijn als je je echo krijgt.

Sterkte!
 
Dank jullie wel voor jullie reacties. Het is alleen voor mij niet makkelijk om te denken van zolang er geen bloed is is het goed want mijn miskramen kwamen pas na de eerste echo steeds op gang of ik werd gecurreteerd. Het was de eerste echo steeds die aangaf dat t niet goed was, vandaar dat ik er zo tegenop zie.

En ja de ene dag heb ik alle standaard kwalen en de andere dag totaal niet en dat maakt t idd niet makkelijker maar goed ik kan er idd weinig aan doen. Ik hoop dat t snel woensdag is en dat er dan een goede echo uitkomt. Want ik weet dat t kan heb immers een gezonde zoon van 4.

xx
 
Hey meis,

ik kan je helaas niet geruststellen omdat ikzelf nu voor de 5de keer zwanger ben en 4 miskramen heb gehad.
Ben ook over alles onzeker vooral als ik een dag helemaal niks voel. Maar toch ergens voel ik me heel anders dan de vorige keren. Mijn man hoeft me maar een keer verkeerd aan te kijken en ik huil al. Merk wel als ik veel doe dat het flink rommelt in mijn buik. Ook super veel last van maagzuur en heb nog niks gevonden wat werkt.
Probeer er flink van te genieten wat af en toe moeilijk is. Laat je effe weten hoe je echo was. Ben reuze benieuwd.

Liefs Peet
 
Sweetmama, ja dat is erg moeilijk. dan is die eerste echo allesbepalend. Ik hoop dat je woensdag een mooi kloppend hartje zult zien. Probeer de nare dingen van je af te zetten door afleiding te zoeken, want woensdag weet je alles pas zeker en nu al tranen voor dingen die waarschijnlijk niet gaan komen, is zo verspilde energie.
makkelijk praten, ik weet het, ben zelf een enorme piekeraar af en toe maar ik heb wel geleerd dat het je nergens toe brengt en het ook niets aan de situatie veranderd. Het zit wel/niet goed of je nou wel of niet piekert, laat het dus maar los!

Sterkte!
 
Terug
Bovenaan