Kwarkachtige afscheiding? Wie herkent dit??????

Lieve meiden,

Allereerst voor alle zwangeren onder ons: GEFELICITEERD!! Geniet van de zwangerschap en alles wat komen gaat. Nou heb ik een vraagje wat betreft afscheiding:
zondag heb ik met de ovutesten positief getest en maandag weer. Flink aan
de klus gegaan zeg maar...nou heb ik sinds vandaag kwarkachtige afscheiding, best
wel een hele boel in 1 keer. Ik heb dit nog nooit bij naderende menstruaties gehad dus vroeg me echt af of iemand (zwanger of niet!) dit herkent??!!
Liefs Renske

Hoi Renske

Bedoel je met kwarkachtig   wat klontjes, die wel vloeibaar zijn  of juist vlokjes, die wat dikkere substantie hebben en draderig zijn (net alsof je gegumd hebt hahha)
Ik heb dat laatste dus ook sinds een paar dagen, huisarts gebeld en die zei dat het een schimmelinfectie is want ikheb er ook jeuk bij.
Grrr ikvind het zoooo vies, heb het nog nooit gehad. Ik denk dat het komt door het vele sexen en niet erna plassen.....
Ben benieuwd wat het bij jou is!

xx Puckylief

Nou eigenlijk geen van beide...is wel afscheiding zoals ik het wel vaker heb maar het is nu echt wit en dik en je kan er geen draadjes van trekken (zoals bij naderende eisprong)
Is heel egaal dus geen klontjes enzo...heb er geen jeuk bij en schimmel heb ik in het verleden wel gehad dus weet hoe dat voelt. Maar als ik jou was zou ik me niet veel zorgen maken ofzo, een schimmel klinkt erger dan het en heeft niets te maken met slechte hygiene ofzo!! Dus schimmel kunnen we uitsluiten..iig bedankt voor je reactie!

he renske

ok gelukkig kan je dat uitsluiten.!!!
Ik hoorde van een vriendin dat zij meer afscheiding en witter had tijdens haar zwangerschap...dus wie weet is het een positief teken!

xx Puckylief

He hallo,

Ik wil je niet teleurstellen, maar kwarkachtige afscheiding is vaak een schimmelinfectie. Dit heeft er niet mee te maken of jij vies bent of nie. Ik ben er heel gevoelig voor en heb het ook heel vaak. Het is erg vervelend en je voelt je vies. Ik wil dat je niet blij wordt om een dode mus snap je. Ik ben ook bezig met zwanger worden, maar deze afscheiding is bij mij daar geen teken van. Je kunt bij de dokter een inwendige pil krijgen die jezelf kan inbrengen. Ik heb geinformeerd of dit niet schadelijk is als je zwanger wilt worden of het bent en het heeft geen nadelen. Ik hoop natuurlijk dat je snel zwanger bent.

Ps om deze infectie en tevens blaasontsteking te voorkomen is het het beste om te plassen na de seks en je van onderen goed schoon te maken met een washand zonder zeep van voren naar achteren. Ik blijf het liefst ook in bed liggen na een goede klus, maar dan weet ik dat ik de volgende dagen weer last zal hebben. Hoop dat je hier wat aan hebt.

idd bij mij was het een schimmelinfectie en heb inwendige pillen gekregen en mijn mannetje zalf.
De RD zijn ook net gearriveerd, dus daarom weet ik het nog zekerder!!!!
Ik durf alleen niet zo goed te plassen na het sexen want dan ben ik bang dat de zaadjes eruitgaan. Ik blijf juist liggen met de billen omhoog hahaha.

xx puckylief

tegen mij hebben ze dat ook gezegd met de billen omhoog, want dan kunnen ze zaadjes goed zwemmen, nou ik denk toch dat dat een bakerpraatje is  want als ze willen zwemmen, doen ze het toch wel denk ik.
En plassen na de sex, het zelfde denk ik, gewoon doen, want er zijn er dan toch al een hoop naar binnen, of zie ik dat verkeerd?

Hoi Renske,
Die kwarkachtige afscheiding betekent dat je klusperiode echt voorbij is.
het doorzichtige slijm is er voor om de zaadjes te begeleiden zodat ze makkelijker kunnen zwemmen, na deze periode word het steeds troebeler tot kwarkachtig.
niks geen schimmelinfectie.

Terug
Bovenaan