kwijt raken speen

A

Anoniem

Guest
Hallo,

's Avonds heeft Isis nog al een zuigbehoefte. Haar speentje raakt ze continu kwijt.
Ook met een spuugdoekje door de ring...
Wie heeft er tips?

Visjes

Hoi,
Mijn zoontje Jayden raakt ook regelmatig zijn speen kwijt. Wij hebben een kein knuffelbeestje (beanbag)  wat we ertegen aan zetten, dat helpt super goed.
Misschien kun je het ook proberen.
Groetjes, patricia

Patricia,

mijn zoon heeft hetzelfde probleem met het kwijtraken van de speen, maar hoe doe je dit met die beanbag? Sean ligt wel te zuigen op zijn speen maar beweegt ook zijn hoofd. Dan blijft die beanbag toch niet zitten???

Wij hebben het zelfde probleem met die speen!

Zijn er meiden met tips, want doekjes enz.. werken niet!

groetjes chantal

Hier hetzelfde. Lotte heeft een alternatieve speen die wij zelf maken van een flessenspeen, gevuld met gaasjes en achterop een spuugdoekje. Ze kan haar hoofd ondertussen natuurlijk gewoon draaien en dan kan ze haar speen niet 'meenemen'. Dus zodra ze haar hoofd maar beweegt is ze em al kwijt.

Gelukkig begint ze nu een beetje te duimen. Gisteren is het haar voor het eerst gelukt om haar duimpje in haar mond te krijgen. Laten we hopen dat ze het snel helemaal onder de knie heeft, dan kunnen we ook eindelijk gaan afbouwen met inbakeren. Nu slaat ze haar speen weg en kan daardoor niet slapen. Twee problemen in een keer opgelost...

Groetjes, Marisa

hallo mama's,

ik heb er zelf heel bewust voor gekozen om mijn kinderen niet aan een
speen te leren wennen. Mijn oudste nooit speen gebruikt af en toe een
duimpje in de mond als ze moe was en zodra ze sliep was die duim eruit
en als ze dan toch zuigbehoefte had dan stopte ze dat duimpje wel weer
terug.

Nu bij onze zoon, inmiddels 2,5 maand idem. Hij krijgt geen speen en
wil hij toch aan zijn zuigbehoefte toegeven dan neemt hij zijn duimpje.
Die duim hebben ze altijd bij zich en ik hoor van veel mensen om me
heen dat hun kindjes 's nachts wakker worden als ze hun speen zijn
verloren en dan moet mams er uit om die speen in de mond terug te
stoppen. Natuurlijk ben ik dan ook weleens bang dat ze het duimen niet
afleren, maar mijn oudste duimt niet en mijn jongste neemt zijn duimpje
alleen maar in de avond na zijn laatste voeding.

Ik zelf zou zeggen ga voor die duim, laat die speen zitten....maar goed, dat is een persoonlijke keuze!

liefs amani

Hoi amani,

Onze oudste duimt maar voor ze echt goed haar duim te pakken had waren we zeker 4 maanden verder. Misschien nog wel langer maar zeker weet ik het niet meer.
Onze jongste heeft een erge zuigbehoefte en wil haar uiteraard niet aan de speen hebben maar ja continu op de arm kan ook niet.
Daarom de tips.
Onze oudste heeft ook eerst een speen gehad maar had een mindere zuigbehoefte dus was niet vaak nodig
Duimen is dan wel 'slechter' maar dat leren we haar wel af.

Visjes

Klinkt leuk, maar ik heb nog nooit bijv. een baby gezien van een week oud die z'n duim in z'n mond stopt... En zuigbehoefte hebben ze soms, Lotte heeft het altijd al enorm gehad. En die slaapt ook het liefste met een speen in haar mond, hoewel het de laatste twee weken minder wordt. En als ze 'em niet hoeft, dan vind ik dat natuurlijk prima! Ze probeert wel te duimen, maar dat lukt nog niet altijd. Ze is er bijna...

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan