kwijt raken speen

hallo mama's,

nog even dit, ik bedoel het niet verkeerd hoor als andere mama's een
speentje beter vinden, heb ik daar echt geen moeite mee! het is alleen
zo dat ze hun duimpje altijd bij zich hebben en tuurlijk neemt een baby
van een week oud nog geen duim in de mond, maar wel al   hun
knuistjes. Ik was daar zelf ook heel verbaasd over, maar in het
ziekenhuis wilde ik perse geen speen in de mond van onze zoon, toen zei
die verpleger tegen mij, binnen een paar dagen heeft hij zijn vuistjes
gevonden en dan sabbelt hij daar lekker op, en ja hoor na een dag of 4
had hij zijn vuistjes gevonden en die vond hij heerlijk! Toen onze zoon
een week of 6, 5 was nam hij echt zijn duimpje in zijn mond, en dat
ziet er zo schattig uit!

Dan is er nog iets waarom ik niet wil dat onze zoon een speen krijgt,
ik zie het maar al te vaak in mijn eigen omgeving dat er kinderen zijn
die niet zonder die speen kunnen. Bij mijn dochter in de kleuterklas,
is het iedere morgen het zelfde tafereel, meisje wordt gebracht door de
moeder, moeder neemt speentje af en meisje gaat huilen, hysterisch
liggen doen en op de grond rollen van woede en dat alleemaal vanwege
die speen. Tuurlijk ligt het vooral aan de ouders hoe je daarmee omgaat
maar ik vind het zelf vreselijk als ik kinderen die ouder dan een jaar
of   2 zijn met zo een speen in hun mond zien rondwandelen!

Dit was nogmaals mijn eigen mening over de speen! Wat anderen doen
moeten ze zelf weten, ik vind alles best zolang mijn eigen kindjes maar
geen speentje nemen!

liefs

Amani

Wat voor speen gebruik je.
Wij gebruiken een combi speen, ipv een dental speen. Mijn zoontje liet de dental speen (met een afgeplat vlak) ook iedere keer uit zijn mond vallen, toen ik hem een combi speen gaf was dat probleem verholpen en sindsdien hoe fik hem nog maar af en toe de speen te geven.

Liefs Saskia

Saskia,

watvoor speen is dat dan? Onze dochter heeft de bibi-spenen..

Liefs chantal

van difrax heb je verschillende spenen dat staat op de verpakking je hebt: dental, combi, en kers geloof ik

jamie had in het begin ook zoveel moeite om een speen te pakken terwijl die wel heel veel zuigbehoefte had toen hadden wij van difrax de kers speen gekocht die is bol en lijkt op de speen van de fles en dat was tie gewend toen hij daar aan was gewend zijn we langzaam weer op de bibi spenen over gegaan die zijn toch beter voor het gebit later, maar op te wennen kan het wel nu raakt ie hem veel minder snel kwijt

succes!
groetjes marielle

Hoi,
Ik ben het niet helemaal eens met het verhaal hieronder over de duim ipv de speen.
Een duim heb je altijd bij je..klopt, maar is veelal ook veel lastiger af te leren juist omdat je hem niet kan afpakken of wegdoen..
Over een speen kun je heel gericht afspraken maken..bijv alleen in bed, en hem daar dan ook een vast plekje geven zodat hij de slaapkamer niet uitkomt.
Dit kan niet met een duim. Een duim is ook minder goed voor het gebit, en beiden zijn slecht voor de spraakontwikkeling..bij verkeerd gebruik.Onze oudste twee kids hebben nooit een speen of duim gebruikt, en nu met de jongste geef ik hem eigenelijk alleen tussen de laatste twee voedingen om te rekken of om te sabbelen omdat ze het dan meestal wat meer nodig heeft. Ben ook van plan om er weer bijtijds mee te stoppen, want ook ik zie veel te vaak grotere kids die niet zonder kunnen.
Ligt zeker aan hoe je er als ouder mee omgaat. Maar inderdaad het is gewoon ook per kind verschillend qua behoefte..
Gewoon lekker doen waar jij je als ouder goed bij voelt en waar je kindje gelukkig van word, dan is het altijd goed toch?
Succes allemaal. Groet R

De combi speen is er alleen van difrax, bibi heeft alleen de dental spenen.
Dit model heeft aan 2 kanten een bolle/ronde vorm en lijkt het meeste op een tepel of flessenspeen.
Op de verpakking staat een tekening en combi, moet je alleen even kijken naar de leeftijd, -2/+2 maanden, 0-6 maanden, + 6 maanden.

Veel succes met het uitproberen of dit wel wil werken.

Liefs Saskia

Hoi,
Ik weet niet of het bij jullie zou werken, maar ik heb mijn zoon een speen van een gradatie ouder gegeven. Deze zijn iets breder....ik hoop dat het mag, Thijmen vind het best en laat hem niet vallen maar jullie moeten zelf natuurlijk uitmaken of het kan. Die kleine speentjes van 0-6 maanden verloor hij ook altijd. Wel heb ik dit geprobeerd met difrax speentjes...
Groetjes, ellen

Terug
Bovenaan