Laag Hb

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Mijn Hb-gehalte in het bloed is 6,7. Dat is best laag. Ik voel me ook best wel moe enzo. Ik werk in het ziekenhuis dus kan zelf mn uitslagen opvragen. Dus ik bel gisteren naar de vk om de uitslag door te geven. Nemen ze pas actie als mn Hb 6,5 is!!! Ik zei dat ik me best wel moe enzo voel. Ze zei dat ik veel moest eten waar ijzer in zat. In biefstuk zit veel ijzer, maar dat mag ik niet hebben nu ik zwanger ben. Ik ben nu 22 weken zwanger en bij 30 weken controleren ze pas weer, dan zal het waarschijnlijk wel onder de 6,5 zijn. Hebben jullie hier ook last van? En wat hebben jullie gedaan of wat kregen jullie hiervoor?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Liefs Cath

Je mag wel biefstuk, als je het maar goed gaar bakt. En tartaar is volgens mij ook vol ijzer.
Verder zijn groene groentes gezond en daarbij vitamine C zeggen ze, dat schijnt alles goed op te nemen.
(geen zuivel erbij, dat verstoord de opname blijkbaar weer)

Ook kan je Floradix nemen, tabletten of een drankje, te koop bij de drogist.
Deze zijn geschikt voor iedereen die een versterking kan gebruiken, met name zwangeren.
Ik heb ze zelf vd week ook weer gehaald, en heb ze bij de eerste na de bevalling genomen, voelde me fitter daarna.

Groetjes Mosy
Groetjes Mosy

Hoi,
In peulvruchten, appelstroop volkoren graanproducten, zilvervliesrijst, gedroogd fruit, muesli en ei zit ook veel ijzer.

groetjes.

Hallo,
Ik heb normaal heel snel een ijzertekort en ben daarom bij het begin van mijn zwangerschap direct gravitamon gaan gebruiken. Zit van alles in, speciaal afgestemt op zwangere vrouwen. Heeft bij mijn vorige zwangerschap ook heel goed geholpen.

Hallo,
Ik heb in mijn zwangerschap ook Roosvice Ferro gebruikt. Dit is gewoon siroop, maar ik zelf vond het niet erg lekker. Je kunt het proberen.
Groetjes Daantje

Ik mocht wel gewoon ferro fumeraat, een ijzerpreparaat gebruiken, had een Hb van 6.6.

hoi cath, ik heb in mijn vorige zwangerschap mijn hb op 8 kunnen houden door idere dag een gravitamon 1 boterham met appelstroop en iedere dag een kiwi. in kiwi's zitten echt megaveel goede vitaminen. in de gele kiwi die er in het voorjaar weer aan komt zit nog meer ijzer dus zorg dat je niet aan de staaltabletten moet want dat is gen pretje (ontlasting hard enz) heel veel succes.
groetjes mama

hoi ik gebruik floradix op aanraden van de verloskundige deze kun je als drank halen bij de apotheek en ik haal ze in pil vorm bij een reformhuis het drankje is namelijk niet erg lekker.
Dit heb ik met de eerste zwangerschap ook gebruikt en nu dus weer.
het is op basis van kruiden!!

Terug
Bovenaan