Laag Hb

Hoi, het wordt ook aangeraden om bij elke maaltijd vitamine C te nemen. Vitamine C bevordert nl de opname van ijzer. Dus ik drink bij lunch en diner altijd sinaasappelsap of zoiets. En elke dag gedroogde abrikozen eten, daar zit veel ijzer in en is goed voor de stoelgang. Maar de topper op het gebied van ijzer is volgens mij verse peterselie. Lekker door je rauwkost!

Groeten, Daisy
 
hoi,ik ben nu 40 wk zwanger en toen ik ongeveer 34 wk was had ik een hb van 6.5.ze hebben mij geadviseerd floradix te gebruiken .dit is verkrijgbaar bij het reformhuis en word aanbevolen aan zwangere vrouwen of vrouwen die borstvoeding geven.
succes
 
Neem geen melkprodukten als je aan het eten bent dit breekt gelijk het ijzergehalte weer af, maar doe dit na een half uur. Eet tijdens de maaltijd iets met vit.C dit bevorderd de opname.
Als je heel laag dreig te gaan dan kun je ook protifar erbij nemen. Dit is net zo iets als poedermelk (van de nutricia) hier ziten stoffen in als je iets extra ´s nodig hebt, overleg wel eerst met je VK. Floradix werkt idd heel goed.
 
nou verse groene groente appelstroop bruin brood zilvervliesrijst ijzertabletten van de dokter
dan heb je nog roosvicee ferro dat is heel goed probeer dit is en het lukt hoor ik heb van mijzelf bloedarmoede en ben nu zwanger dus ik weet wat ik moet eten om het op peil te houden succes
 
Terug
Bovenaan