Laag/ voorliggende placenta!!?? 15 weken zwanger

<p>Hi,</p><p>Ik ben 15 weken zwanger en hoorde afgelopen week bij de verloskundige dat de placenta volledig over de uitgang ligt, dit kan met de groei van de buik prima in orde komen anders wellicht keizersnede.</p><p>Prima dacht ik.</p><p>Ik vertelde dit aan iemand maar die kwam met horror verhalen aanzetten, bloedverlies loslatende placenta e.d.</p><p>Google bevestigt uiteraard altijd horror verhalen dus kan iemand hier meer over vertellen?</p><p>Ik loop overigens bij de gynaecoloog ivm hoge bloeddruk, deze is met medicatie onder controle.</p><p> </p><p>Thanks</p>

Goedemorgen!
Dat is altijd vervelend en niet zoals je 't liever gewild had natuurlijk.. Ik heb er zelf geen ervaringen mee. Wel met 'n keizersnede, en dat is me achteraf allemaal 100% meegevallen. Weet je en uit mijn ervaring horrorverhalen weet altijd iedereen goed te vertellen maar dat er ook miljoenen dingen hartstikke goed gaan vertellen ze niet. Een loslatende placenta kan ook als die wel goed ligt. Je moet hier echt allemaal niet over na gaan denken maar lekker genieten. Ze houden 't echt wel in de gaten als 't nodig is. Succes en geniet van je zwangerschap meid!

Bij mij bleek ook uit een eerdere echo dat mijn placenta laag lag. Dus kreeg ik een extra echo met 32 weken. En toen bleek de placenta te zijn verschoven. 
De kans is groot dat de placenta nog verschuift omdat alles nog groeit.
Ik heb ook een keizersnede gehad (niet door de placenta overigens) en ook mij viel dat alles mee. 

Bij mij bleek ook uit een eerdere echo dat mijn placenta laag lag. Dus kreeg ik een extra echo met 32 weken. En toen bleek de placenta te zijn verschoven. 
De kans is groot dat de placenta nog verschuift omdat alles nog groeit.
Ik heb ook een keizersnede gehad (niet door de placenta overigens) en ook mij viel dat alles mee.