Laag/ voorliggende placenta!!?? 15 weken zwanger

<p>Hi,</p><p>Ik ben 15 weken zwanger en hoorde afgelopen week bij de verloskundige dat de placenta volledig over de uitgang ligt, dit kan met de groei van de buik prima in orde komen anders wellicht keizersnede.</p><p>Prima dacht ik.</p><p>Ik vertelde dit aan iemand maar die kwam met horror verhalen aanzetten, bloedverlies loslatende placenta e.d.</p><p>Google bevestigt uiteraard altijd horror verhalen dus kan iemand hier meer over vertellen?</p><p>Ik loop overigens bij de gynaecoloog ivm hoge bloeddruk, deze is met medicatie onder controle.</p><p> </p><p>Thanks</p>

Goedemorgen!
Dat is altijd vervelend en niet zoals je 't liever gewild had natuurlijk.. Ik heb er zelf geen ervaringen mee. Wel met 'n keizersnede, en dat is me achteraf allemaal 100% meegevallen. Weet je en uit mijn ervaring horrorverhalen weet altijd iedereen goed te vertellen maar dat er ook miljoenen dingen hartstikke goed gaan vertellen ze niet. Een loslatende placenta kan ook als die wel goed ligt. Je moet hier echt allemaal niet over na gaan denken maar lekker genieten. Ze houden 't echt wel in de gaten als 't nodig is. Succes en geniet van je zwangerschap meid!

Bij mij bleek ook uit een eerdere echo dat mijn placenta laag lag. Dus kreeg ik een extra echo met 32 weken. En toen bleek de placenta te zijn verschoven. 
De kans is groot dat de placenta nog verschuift omdat alles nog groeit.
Ik heb ook een keizersnede gehad (niet door de placenta overigens) en ook mij viel dat alles mee. 

Bij mij bleek ook uit een eerdere echo dat mijn placenta laag lag. Dus kreeg ik een extra echo met 32 weken. En toen bleek de placenta te zijn verschoven. 
De kans is groot dat de placenta nog verschuift omdat alles nog groeit.
Ik heb ook een keizersnede gehad (niet door de placenta overigens) en ook mij viel dat alles mee. 

Ook mijn placenta ligt laag/ ervoor. Ik loop bij een gynaecoloog en die maakte zich er totaal nog niet druk om. Met 32 weken krijg ik idd een echo om te bekijken hoe hij dan ligt. Ik hoop dat hij verschoven is, want ik zie erg tegen een keizersnede op.?

Bedankt voor jullie reacties! Ik hoor nu dus ook niemand over bloedverlies dus dat is enorm geruststellend. Moet over een week weer naar de gynaecoloog en wilde het dan ook vragen. Maar dit zijn prettige berichten! Dank jullie

Hoi,
Helaas heb ik geen goede ervaring gehad. 
Ik kreeg met 29 weken bloedingen en harde buiken door een placenta previa. Onze dochter had het daarna niet zo leuk meer en is met 29+4 gehaald.
De kans dat het nog bijtrekt is heel groot, helaas hoorde ik net bij dat kleine groepje waarbij het niet goed kwam.
Gelukkig is onze dochter er heel goed uitgekomen na 10 weken ziekenhuis en nu een gezonde meid van 2!
Ik hoop dat het bij jou allemaal meevalt!
Groetjes,
Patricia

Terug
Bovenaan