Laagliggende placenta met 32 weken

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik ben nu 32+5 weken zwanger van mijn eerste kindje. Afgelopen week hadden we extra echo mbt placenta lokalisatie. Hij ligt aan de voorkant en te laag, ruimte is nu 1,2 cm en moet minimaal 2 cm zijn. De volgende dag werd ik meteen doorverwezen naar de gynaecoloog, dinsdagochtend afspraak.</p><p>Ik merk nu dat ik beetje onrustig word en eigenlijk rustig moet afwachten wat er dinsdag gezegd wordt, maar ben benieuwd of nog meer mensen dit mee gemaakt hebben en hoe het bij hen verliep. <br />In m'n achterhoofd ben ik al bezig met eventuele keizersnede... wat ik liever niet hoop omdat ik het graag op de natuurlijke weg wil mee maken.. :) </p>

Ja wij hadden hetzelfde en zijn ook na de controle met 32 weken doorgestuurd naar de gynaecoloog. Daar konden we uiteindelijk terrecht met 33 weken. 
Ze zouden een inwendige echo maken. Dus daar aangekomen dacht ik nou broek uit en dan kijken, maar de gynaecoloog wilde het eerst normaal proberen. Zij hebben gewoon beter materiaal om echos te maken. Daar bleek dat de kleine al iets was ingedaald en de placenta omhoog getrokken.. Dus die laatste minimeters voorbij en kon ik vaginaal bevallen. 
Uiteindelijk heb ik zwangerschapsvergiftiging gekregen met 39 weken, hebben ze me ingeleid, wat niet wilde vlotten en werd het toch een keizersnede. Al met al is niets te plannen.  De keizersnede is me meegevallen. Natuurlijk is het niet fijn, maar je wordt zo goed begeleid! 
Ik hoop voor je dat ze dinsdag weer kijken en hij net wat is opgetrokken en je het gewoon kan gaan proberen! 

Hier ook een laagliggende placenta, de 20e (33 weken) heb ik ook een inwendige echo om de exacte afstand te meten. Vind het wel lastig om zo in die onzekerheid te zitten. Zou fijn zijn als je je emotioneel kan voorbereiden op of een keizersnede of een natuurlijke bevalling. Fingers crossed en afwachten maar! Ben benieuwd wat je te horen krijgt dinsdag bij je afspraak. Hou ons op de hoogte!

Ik had ook een laagliggende placenta en met 36 weken moest ik terug voor een inwendige echo. Toen lag ie ineens 7cm voor mijn baarmoedermond! Ik was verbaasd hoeveel dat in korte tijd nog kon schuiven. Met 20 en 30 weken lag ie namelijk voor mijn baarmoedermond. Het kan dus nog makkelijk verschuiven, vooral geen zorgen maken! 

Niet jezelf ermee gek maken! Bij mij zagen ze ook dat ie tussen de 1.4/1.5 cm van de uitgang ligt. Hij ligt er niet voor. Dat is goed! Moet minimaal 1cm zijn. En t liefst zien ze idd 2cm maar als je dat niet helemaal red is niet erg. In 90% van de gevallen kan je gewoon vaginaal bevallen. Maar advies is dan wel in zkh, ivm kans op meer bloedverlies. Niet jezelf onnodig bang maken. De placenta heeft nog genoeg tijd om eventueel omhoog te trekken. Heb ik ook. 
Dit betekent niet dat je (direct) rekening moet houden met een keizersnede.

Niet jezelf ermee gek maken! Bij mij zagen ze ook dat ie tussen de 1.4/1.5 cm van de uitgang ligt. Hij ligt er niet voor. Dat is goed! Moet minimaal 1cm zijn. En t liefst zien ze idd 2cm maar als je dat niet helemaal red is niet erg. In 90% van de gevallen kan je gewoon vaginaal bevallen. Maar advies is dan wel in zkh, ivm kans op meer bloedverlies. Niet jezelf onnodig bang maken. De placenta heeft nog genoeg tijd om eventueel omhoog te trekken. Heb ik ook. 
Dit betekent niet dat je (direct) rekening moet houden met een keizersnede.

Ben nu ook 32+5. Bij mij ligt de placenta in zijn geheel voor de baarmoedermond. Gynaecoloog gaf aan dat de kans dat deze in zijn geheel nog omhoog trekt er bijna niet is. Keizersnede zo goed als gegarandeerd.
Dinsdag weer controle, ik neem aan dat er dan opnieuw een echo wordt gemaakt.  
Voor mij het belangrijkst dat het met het kindje goed blijft gaan. Als dat betekent dat het een keizersnede moet worden dan heb ik daar vrede mee.
Succes dinsdag, laat je weten jou verteld is?

Terug
Bovenaan