Laagliggende placenta met 32 weken

Hallo allemaal, 

Na de echo van afgelopen dinsdag blijf ik onder controle bij de gynaecoloog. Over 1,5 week echo om te kijken of er bloedvaten over de uitgang liggen, dan zou t sowieso keizersnede zijn. 
Zo niet dan kan een vaginale bevalling nog steeds maar dan wel in t ziekenhuis omdat de kans op bloedingen groter is. 
Verder zijn er nog niet veel details besproken. Omdat er in principe nog van alles kan veranderen. Dus we wachten de volgende controle maar weer af. :) 

Hallo Allemaal,
Ik lees allemaal verhalen over bloedingen tijdens de zwangerschap met laag liggende placenta. Maar zijn of weten jullie ook verhalen van jezelf of van andere dan bloedingen ook niet perse hoeven voor te komen bij placenta previa? 

Ik ben nu 34 weken zwanger met een totaal voorliggende placenta en heb (nog) geen bloedingen gehad. Ik begreep van de gynaecoloog dat de kans op bloedingen met een totaal voorliggende placenta ook iets kleiner is.
Hopelijk blijft het zo tot 39 weken! 

Fijn dat je geen bloedingen hebt gehad. Ik woensdag wel. Met spoed naar ziekenhuis. Een nachtje moeten blijven. Bloeden is vrij snel gestopt. Maar je schrikt heel erg. Nu erg onzeker. Durf me niet zo goed te bewegen. 
Zijn er nog meer vrouwen die dit mee hebben gemaakt. Betekend het dat als je eenmaal bloed dat de kans groter is dat je weer gaat bloeden of hoeft dat niet perse.
Ik nu 29 weken en 3 dgn. Ik moet nog 7 weken.....bij 36 weken willen ze het kindje gaan halen.
Onzekere mama....

Inmiddels heb ik vorige week ook een heftige bloeding gehad, twee nachten moeten blijven. Ik was daarna ook heel onzeker en voorzichtig, je voelt je een soort tikkende tijdbom.
Het is nu alweer een week rustig. Ik heb iets rustiger aan gedaan dan normaal. Het hoeft dus niet zo te zijn dat de bloedingen elkaar sneller opvolgen maar volgens mij komt dat wel vaker voor als je eenmaal een bloeding hebt gehad. Maandag staat de keizersnede gepland.
Veel succes en sterkte de rest van je zwangerschap.

Ik heb ook een laag liggende placenta. Eerste meting 31 weken 1.2-1.3 cm. Bij 34 weken 1.8-2.1 cm afstand. Ik heb geen klachten. Zwangerschap loopt goed. Wel ben ik medisch geworden  Ivm grotere kans op meer bloedverlies. Ik zou je niet teveel zorgen maken. In het ziekenhuis ben je in goede handen en in 90% van de geen kan je vaginaal bevallen en is het bloedverlies ook nog wel "te doen" .begreep ik. Niet dat t extreem is ofzo.

@gebruiker6586 ik heb totaal geen last van bloedingen! En ik ben nu 38+4 zwanger. Alles verloopt goed. Je hoeft niet perse een bloeding te krijgen. De placenta ligt lager, maar gelukkig niet voor de uitgang! Of half over de uitgang dus dat moet een hele geruststelling zijn! Want dan kan je sowieso niet vaginaal bevallen. 

Hallo allemaal,
Zelf heb ik een placenta preavia.. ik heb met 29 weken een ernstige bloeding gehad! Jeetje wat is dat schrikken zeg! Met spoed naar het ziekenhuis en heb 5 dagen moeten blijven! Tegen mij is gezegd dat als je eenmaal een bloeding hebt gehad de kans groter is dat het weer gebeurd. Verder adviseren ze om rustig aan te doen en geen gemeenschap meer te hebben omdat dat bloedingen kan opwekken.. ik hoop dat ik deze zwangerschap geen bloedingen meer krijg maar vind het erg spannend! Met 37 weken word het kindje gehaald! Ik ben nu 31 weken zwanger dus gelukkig nog maar 6 weken te gaan! 
Succes dames! 

Terug
Bovenaan