laast van darmen wie herkend dit? tips???

Hoi hoi,

Zelf heb ik altijd erge last van mijn darmen en dan zo dat ik niet kan zeg maar. Wat bij mij erg goed helpt is idd Vifit drink, roosvicee laxo, vezelrijk eten, geen kool en 's-ochtends op de nuchtere maag een glas lauw water drinken. ook fruit helpt goed.

Tijdens mijn vorige zwangerschap is het een keer heel erg geweest en toen heb ik bij de Tuinen (reformwinkel) een soort sinaasappel-vezelspul gehaald wat je in een glas water moest doen en opdrinken, dat hielp heel goed maar was ook wel heel smerig....Hopelijk lukt het me nu zonder!

Succes!

Groetjes Sandra, mama van Kirsten

Ik heb altijd last van mijn darmen (heb een spastische darm), maar de eerste twee maanden van mijn zwangerschap had ik hier enorm veel last van. Bij mij werkt de kruidenthee van A.H. goed, speciaal voor de stoelgang. Ook kan je bij de apotheek pakjes Nutricia kopen die je moet drinken. Informeer anders bij je apotheek of huisarts, er zijn best wel wat (homeopatische) middeltjes die je ook tijdens je zwangerschap mag en kan gebruiken. Bij iedereen werkt er weer wat anders. Veel succes ermee.

Hoi,
Ik hoop dat je wat aan de tips van andere zwangere dames hebt. Ikzelf heb al van de 3 maanden zwanger 3 maanden last en dan bedoel ik echt HELSE PIJNEN. Ik heb vreslijke darm en maagpijnen en een keiharde buik. Niks helpt. Ik ben nu zo ver dat ik bijna niks meer durf te eten. (5 kilo afgevallen) 'savonds nog erger en ook overgeven. Van de dokter al lactulose en emesafene gehad. (of het helpt??)
Ik ga er ook bijna geestelijk aan onderdoor. Kom niet meer de deur uit (kan niet werken dus)  en kan haast niks door de buikpijn en misselijkheid.    
(Als mensen dan zeggen: het is een gezonde dracht kan ik de hersens wel inslaan!)
Tot nu toe ben ik nog niemand tegengekomen die echt kan helpen. Ik ben er achter dat iedere zwangere weer andere (eventueel) ellende heeft. De dokter en de verloskundige zeggen: tja, na 3 maanden (dus niet) of na 4 maanden gaat het weer beter, maar het kan ook 9 maanden duren!

Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en ik hoop dat het snel weer goed met je gaat!

Terug
Bovenaan