Hoi Keesje,
Ik zou het doen (ook omdat je uit 71 bent), alleen als je van te voren goed weet wat je met het resultaat doet. Ik ben nu voor de tweede keer zwanger, de eerste keer is na 17 weken de bevalling van mijn kindje opgewekt omdat bleek dat hij niet levensvatbaar zou zijn, en na de geboorte hooguit nog een paar uur zou leven. Mijn lichaam stootte niet uit zichzelf dit kindje af.
Er werd in die eerste zwangerschap een dubbeltest gedaan, omdat ik tussentijds veel vloeide. De test gaf afwijkende waarden, waarna in overleg besloten is een vlokkentest te doen. Dat was geen pretje, ik ben flauwgevallen (ws ook spanning). Het resultaat van de test was, wederom na veel overleg, ook met gyn, het bovenstaande. Het was een vreselijke periode, maar ik had het kindje ook niet 9 maanden willen voldragen (ik was erg bang voor pijn bij het kindje door vergroeiingen etc.).
Volgende week krijg ik een echo, en door mijn voorgeschiedenis wil ik ook weer de dubbeltest. Als hieruit niets blijkt, weet ik nog niet zeker of ik een vlokkentest wil laten doen.... Denk het wel.
Sterkte met beslissen!
groetjes,
Marie