laat iemand een prenatale test toen?

Moeilijke beslissingen he! Wij hebben er bij de 1e voor gekozen om geen testen te doen, er is bij ons in de familie of qua leeftijd geen verhoogde kans op afwijkingen en wij zouden niet zo snel een kindje laten weghalen, ik denk zelfs uberhaupt niet, dus ja, waarom zou je dan een test doen? Wat ik wel een goede reden vindt voor een uitgebreide 20 weken echo is dat je dan bij eventuele problemen een expert bij de bevalling aanwezig kan laten zijn die meteen iets voor je kindje kan betekenen mocht dat nodig zijn. Aan de andere kant kan ik me zo voorstellen dat je je dan nog 20 weken vreselijk zenuwachtig maakt. Wat is wijsheid? Sterkte met het nemen van die beslissing.

Hoi,

Dat is inderdaad heel belangrijk dat je van tevoren weet wat je gaat doen als je een slechte uitslag krijgt. Daar zijn we het gelukkig samen over eens. Hoe erg het misschien sommigen in de oren klinkt, we zien het ons niet nog een keer doen: ziekenhuis in en ziekenhuis uit en mogelijk nog een keer een kind verliezen. Voor onze oudste willen we dat ook niet, hij heeft genoeg bagage meegekregen voor een leven en daar mogen nu nog alleen leuke dingen bijkomen.
Het zorgt er nu voor dat ik wel probeer afstand te houden, niet te veel plannen en niet te veel hechten aan de baby in mijn buik, maar dat lukt uiteraard niet echt, want als ik dan iets raar voel schiet ik wel in paniek.
Maar goed, het duurt nog een paar weken en dan zullen we weten of we echt kunnen gaan genieten.

groetjes, keesje

Terug
Bovenaan