laatse ivf -poging

Hoi allemaal.

De meesten van jullie zullen me wel niet kennen. Ik schrijf hier niet zo vaak meer, gewoon omdat er heel veel komen en vrij snel weer gaan. Wij zijn 5 jaar bezig, ben een aantal keren zwanger geweest en net zoveel keren is het fout gegaan. Dus zijn we nu bij onze laatse ivf-poging aangekomen en hebben besloten na deze poging te stoppen. Opbeurende berichten van "het kan echt, want bij mij is het gelukt in poging 1"daar kan ik niets mee. Klinkt negetief, maar laten we eerlijk zijn, ik ben zwanger geweest na ivf-poging 1 en poging 2, maar mijn probleem is zwanger blijven. Na onderzoek weten we nu dat ern een probleem is met stollingsfactoren en dat daar medecijnen voor zijn, die ik nu ga gebruiken.
Als je al lang bezig bent en niet 1 jaar, dan krijg je er een andere kijk op. Ik gun iedereen haar zwangerschap, ik wil het ook. Het liefst wil ik zwanger blijven.
Vandaag weer de eerste echo gehad, allemaal kleine follikels, de dosis is iets hoger ivm eerdere overstimulatie en dan zondag echo 2. Vooral om er voor te zorgen dat het niet doorschiet.
Tot zover mijn verhaaltje.

Liefs  

Lydia

P.S. ik gun iedereen snel een levend kleintje in jullie handen.

Hallo Lydia,

Ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk is om verhalen te lezen van mensen waar het snel is gelukt. Ik kan je alleen maar succes wensen met de volgende poging. Ik hoop voor je dat het nu allemaal goed  gaat. Ik gun het iedereen  om zwanger te worden, te blijven en te bevallen van een gezond kind.

Heel veel succes.

groetjes,
Martine

hey lydia, ik hang hier ook al 3,5 jaar rond, en heb je idd ook hier weleens gezien, en er gaan er ook weer heel veel blij en zwanger weg, en ik/ (jij) bllijven maar hangen terwijl wij ook hopen op een keer mooi nieuws neer te zetten!!

en iedere keer als er weer iemand zwanger is na behandeling dit of dat, dan denk ik ja hallo waarom ik niet??? maar dat zal jij natuurlijk ook wel hebben,

maar om even om jou verhaal terug te komen,

ik weet dat je altijd goede bedoelingen te horen krijgt en dat je er helemaal niks aan hebt!!     maar....... ik heb het net gelezen dat je niet zwanger BLLIJFT, en dat heeft een vriendin van mij ook gehad!! toen bleek ook dat ze een stollingsprobleem had en dat daarom jou lichaam zegt eruit want dit is niet hetzelfde bloed als wat ik heb!!

ze heeft na een aantal miskramen en onderzoeken eindelijk medicijnen ervoor gekregen en toen was ze weer zwanger en toen bleef het wel zitten!! ze heeft wel hele strenge controle gehad in het zkh , en na 16 weken zei de gyn nu kunnen we er vanuit gaan dat alles goed is en dat het blijft zitten,  

en dat dat dus echt de reden was waarom ze maar niet zwanger bleef!!

ik hoop echt dat je iets aan dit verhaal hebt!!   maar ik snap het natuurlijk ook dat je eerst zelf zwanger wilt zijn en en zwanger blijft!! en dat dit allemaal pas wil geloven!!

ik hoop dat je ivf poging gaat lukken, en ik hoop je weer snel te horen,

dikke kus van wendy,

ik duim voor je!!!

PS ze heeft een hele mooie en gezonde  meid nu!!!!

was ik vergeten er bij te vertellen hahaha, anders denk je ook wat zit ze nou te lullen moet eerst nog zien of het kindje wel geboren wordt!!

heel veel succes meissie!!

doei doei

Hoi Wendy en Martine

Bedankt voor de lieve reacties.Wendy ik kom je inderdaad ook al lang tegen hier, gaat ook niet allemaal zoals je ooit bedacht had. Dank voor het verhaal over je vriendin, krijg hierdoor weer hoop dat het ooit goed gaat komen.
Vandaag weer echo gehad. Het gaat weer zoals normaal heel langzaam, de follikels zijn er wel, maar snel groeien is niet wat ze doen. Zoals de gyn zei, traag maar gestaag. Rechts zitten er ongeveer 10 en links ook ongeveer 10. Als die doorgroeien dat worden het er veel. Heb dat eerder gehad, dus ik weet wat ons te wachten staat.
Ik merk wel dat ik na deze ivf geen ivf meer ga doen. Het kost ontzettend veel energie en is killing voor mijn gemoedsrustt. Ik ben echt een hormonale stuiterbal.
Dit was het weer voor vandaag.
Woensdag is het vervolg

Liefs

Lydia

hallo Lydia en ook andere meiden hier,

Ik herken je verhaal als geen ander....Ik heb ook hier heel lang
rondgehangen, maar heb niet meer de behoefte om hier te schrijven/mijn
hart te luchten. Je verhaal greep me eigenlijk ook heel erg aan, ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt, al heb ik gelukkig nooit een miskraam gehad. We zijn inmiddels ook meer dan 4,5 jaar bezig en
hebben 7 mislukte iui's en 4 mislukte ivf pogingen achter de rug (en ook nog 1 mislukte cryo tp). Over
een week zal ik nog een allerlaatste cryo terugplaatsing hebben en dan
houdt het verhaal voor ons op.....Deze keuze hebben we duidelijk voor
ons zelf gemaakt. We trekken het niet meer al die tegenslagen en al die
stress die er steeds weer bij komt. We staan volledig achter onze keuze
om te stoppen, maar het blijft heel moeilijk om te accepteren dat ik
waarschijnlijk nooit mama zal worden.

We hebben er ook heel weinig vertrouwen in deze cryo tp en zien deze terugplaatsing
ook niet meer als een "kans"maar meer een "kans op een mislukking"
Alles verloopt met de ivf poging perfect: goed zaad, voldoende
eicellen, goede en voldoende bevruchting (wel geen top embryo) en toch
worden we niet zwanger....Hoe kan het toch??

Ik hoop echt voor je dat je nieuwe medicijnen je "probleem"oplossen en hier een prachtig wondertje uit geboren mag worden. Geef de hoop nooit op....makkelijker gezegd dan gedaan denk ik zelf... maar zullen we het beide nog 1 keertje proberen?????

Heel heel veel sterkte meid! Liefs Indy

Lydia en Indy,

Ik ben een van die mensen die hier op dit stuk forum nét komt kijken (13 maanden bezig) en ik las dit stuk en wilde jullie even veel succes wensen met de behandelingen. Ik heb veel bewondering voor jullie doorzettingsvermogen en hoop dat het voor jullie deze laatste keer wel mag lukken. Wat jullie doormaken wens je niemand toe.

Veel sterkte en succes en hopelijk lees ik nog 'ns een keer hoe het is afgelopen.

Esk

Hoi Lydia,

Ook wij hebben al 5 jaar een kinderwens en lopen nu 3 jaar in het ziekenhuis (gestart eind 2005)
Uit de onderzoeken is helemaal geen oorzaak gevonden en na 7 maal IUI behandelingen zijn we verdergegaan met de IVF behandelingen.
We hebben de 2e poging gehad en eindelijk na 5 jaar toch een zwangerschap maar wat helaas op een miskraam is uitgelopen.
Erg jammer dat het zo is gelopen maar we weten nu wel dat we zwanger kunnen worden en ik was die hoop eigenlijk al verloren.
Wij hebben nu ook nog één IVF poging tegoed maar eerst lassen we een pauze in om tot rust te komen.
Ook heb ik besloten met een psycholoog te gaan praten want door omstandigheden weet ik nu dat ik veel opgekropte emoties met me meedraag en dat moet ik eerst maar eens kwijt.
Ik hoop   ook voor jullie dat de laatste poging succesvol mag zijn en een klein wondertje zal opleveren, heel veel succes.

Annet

Terug
Bovenaan