laatse ivf -poging

Hoi lieve meiden

Ik kan nu vertellen dat onze laatste ivf mislukt is.   Al voor de punctie kreeg ik een onbehagelijk gevoel. Op de punctie dag werd dat nog eens versterkt dat de dame (verpleging) al haar energie richtte op de andere dame die daar voor de punctie kwam. Ze kreeg alle toeters en bellen aan verdoving en mij wilde ze met 2 paracetamol de punctie laten ondergaan, terwijl er andere afspraken waren gemaakt. Ik ben uit mijn dak gegaan en had gewoon weg moeten gaan, maar goed ik ben gebleven, heb een redelijke verdovingsspuit gehad. Er waren 20 follikles leeg geprinkt (bij de andere dame 25). Ik was al 2 weken ziek, maar de andere dame kreeg alle aandacht, want zij zou wel eens een overstimulatie kunnen krijgen (ik heb dat ook al eens gehad en zat er nu ook weer tegen aan, maar goed......) Op al mijn vragen kreeg ik geen antwoord, ik was zo blij dat mijn man terug was. Er waren 12 goede eicellen gevonden. Wij waren blij en ik wilde zo snel mogelijk naar huis. Ben 2 dagen ziek geweest van de punctie, had ook eigenlijk niet moeten werken, kon geeneens een stukje lopen. Maar ik had gezegt dat ik er zou zijn, dus.... ik was er .
Op de dag van terug plaatsing kregen we te horen hoe het afgelopen is voor ons. Er was deze keer een hele slechte bevruchting, slecht 2 van de 12 en van die 2 was er maar eentje doorgedeeld. maar in ieder geval wel een terugplaatsing. Ik kon al weken geen hap eten naar binnen werken (zo ontzettend misselijk en overgeven) dus ik had er een goed gevoel over. Tot plotseling van de week alles veranderde........... ik kon weer eten verdragen en de lucht van eten viel me niet tegen. De schrik sloeg toe........ Nee, laat het goed gaan. Op de laatste vakantie dag was het over en uit. Wij hebben heel kort gehuild, maar zijn wel zo nuchter dat het voor ons over is. Ik kan geen energie opbrengen om door te behandelen. En we hebben er een punt achter gezet. We zijn ooit spontaan zwanger geworden en hopen dat het ooit nog eens gaat lukken, en als dat niet zo is, dan gaan we met ons tweetjes verder. Kinder zijn niet noodzakelijk voor ons, het had alleen wel leuk geweest. We zijn ouders van 2 overleden kindjes. Het is genoeg. Alle behandelingen hebben een groot impact op je leven, je wordt geleefd en nu willen we gewoon gaan leven, in ons eigen ritme. We willen nog wel een laatste gesprek met onze eigen gyn en dan sluiten we dit hoofdstuk af.
We zien wel hoe het verder afloopt.
Meiden, bedankt voor de reacties da afgelopen jaren.

Liefs

Lydia

Hoi Lydia,

Heb je verhaal gevolgd de laatste tijd.
Wat een vreselijk nieuws maar wat klinkt je ontzettend sterk.
Ik hoop dat de toekomst jullie rust en geluk gaat geven, heel veel sterkte.

Liefs Rimke

Hoi Lydia,
Ik las zojuist je stukje en ik kreeg er kippevel van. Wat ontzettend verdrietig voor jullie!
Ik wil jullie de komende tijd veel sterkte en (nog meer) kracht toewensen.
Groetjes Esk

Lieve Lydia,

Meid, wat ontzettend triest.... was al benieuwd hoe het met je was. ben zelf even van het forum afgeweest om alles op een rijtje te zetten...
Ik wil je heel veel sterkte toewensen en een dikke digitale knuffel aan je geven.

Heel veel liefs,

Ginger

Hallo Lydia,

Ik begrijp je verhaal volkomen. De medische weg is niet makkelijk. Ik zal je een klein beetje van mijn ervaring vertellen. Wij hebben bijna zeven jaar geleden een zoon gekregen, en omdat het ons geweldig leek om een groot gezin te hebben zijn we eigenlijk meteen doorgegaan om een tweede te krijgen. Na drie jaar geprobeerd te hebben waren we nog steeds niet zwanger. Toen zijn ook wij in die malle molen terrecht gekomen. Toen bleek dus dat het zaad van mijn vriend dusdanig slecht was. Wij moesten maar vergeten dat we ooit zwanger zouden raken zonder hulp. IVF was bij ons niet mogelijk en zelfs voor IVF I.C.S.I was het op het randje. Maar goed, dat heeft ons dus ook niks gebracht. Wij gingen ervan uit dat we altijd met z'n drietjes zouden blijven. Dat was ook goed. Onze zoon die word ik december 7 jaar en twee weken gelden heb ik ontdekt dat ik zwanger ben. Hoever ik heen ben weet ik niet, 20 augustus moet ik voor een termijnbepaldende echo. Ik ben er pas gerust op als ik gezien heb dat alles ok is.

Ik snap je verhaal, en dat je hier misschien niets aan hebt. Maar ik ben van mening als jet het naast je neer legt en er op één of andere manier vrede mee kunt krijgen, dat je dan best ooit in de toekomst misschien nog eens zwanger zult raken. Alle goede dingen komen langzaam.

Ik wil je in elk geval heeeel veel sterkte en heel veel succes wensen en natuurlijk alle goeds voor de toekomst.

Liefs Natasja

Terug
Bovenaan