<p>Hoi,</p><p>Ik vind zat topics over de laatste avondfles (22 a 23 uur) stoppen rond 4 maanden. Maar ik twijfel juist over het starten met een vaste tijd voor die fles. </p><p>Mijn dochtertje sliep altijd van 8 tot 2 een lange ruk en dan rond 2 uur en rond 5 uur een nachtvoeding. Half 8 wakker. Helemaal prima. </p><p>Sinds 3 weken wordt ze savonds steeds eerder wakker. Deze week vaak rond 23 uur. En dan wordt ze evengoed pas rond 4 uur half 5 weer wakker. (En daarna tegenwoordig heel slecht in blokjes van 45 minuten tot half 8, maar dat is een ander verhaal)</p><p>Nu lijkt het me heerlijk om 22.30/23 uur naar bed te gaan, baby nog even een fles en met zn allen een lange ruk tot 4 uur. Dan heb je ook weer wat aan je avond. We hebben haar alleen nog nooit gewekt voor een fles. Nu ze zelf vaak komt lijkt de stap niet zo groot ofzo? </p><p>Wat raden andere moeders aan in deze situatie? Proberen of niet? Is dit gewoon een fase en kan ik het beter niet doen? Positieve ervaringen met een avondfles?</p><p> </p>