Laatste avondfles starten bij 4 maanden

<p>Hoi,</p><p>Ik vind zat topics over de laatste avondfles (22 a 23 uur) stoppen rond 4 maanden. Maar ik twijfel juist over het starten met een vaste tijd voor die fles. </p><p>Mijn dochtertje sliep altijd van 8 tot 2 een lange ruk en dan rond 2 uur en rond 5 uur een nachtvoeding. Half 8 wakker. Helemaal prima. </p><p>Sinds 3 weken wordt ze savonds steeds eerder wakker. Deze week vaak rond 23 uur. En dan wordt ze evengoed pas rond 4 uur half 5 weer wakker. (En daarna tegenwoordig heel slecht in blokjes van 45 minuten tot half 8, maar dat is een ander verhaal)</p><p>Nu lijkt het me heerlijk om 22.30/23 uur naar bed te gaan, baby nog even een fles en met zn allen een lange ruk tot 4 uur. Dan heb je ook weer wat aan je avond. We hebben haar alleen nog nooit gewekt voor een fles. Nu ze zelf vaak komt lijkt de stap niet zo groot ofzo? </p><p>Wat raden andere moeders aan in deze situatie? Proberen of niet? Is dit gewoon een fase en kan ik het beter niet doen? Positieve ervaringen met een avondfles?</p><p> </p>

wij maakten onze kleine jongen inderdaad wakker rond 23.00. Rond een half jaar werd hij geïrriteerd hierom en zijn we gestopt en sindsdien slaapt hij door.
En waarschijnlijk heb je te maken met de 4 maanden slaapregressie waardoor ze in de ochtend steeds even wakker wordt. Lees er maar eens over ? 

Haihai,
Ik gaf mijn zoontje vaak rond 23u nog een fles. Hij sliep dan wel maar als ik hem pakte dronktie slapend dat flesje leeg. Een soort droomvoeding zeg maar. Rond 8 a 9 maanden begon hij te weigeren en zijn we ermee gestopt..
Succes ermee!

Wij hebben dit geprobeerd bij 3 maanden en toen lukte het niet. Ons zoontje kon er niet aan wennen en werd een paar uur later weer wakker. Maar ik zou het gewoon proberen! Wij hadden ook even dat hij eerder kwam(dus 2 flessen tijdens zijn nacht), maar een paar weken later waren ze er allebei uit en sliep hij van 19 tot 07.00 zonder voeding.

[quote quote=10352905]Wij hebben dit geprobeerd bij 3 maanden en toen lukte het niet. Ons zoontje kon er niet aan wennen en werd een paar uur later weer wakker. Maar ik zou het gewoon proberen! Wij hadden ook even dat hij eerder kwam(dus 2 flessen tijdens zijn nacht), maar een paar weken later waren ze er allebei uit en sliep hij van 19 tot 07.00 zonder voeding.[/quote]
Bij hem betekende het eerder wakker worden dus niet perse dat hij op andere tijden nachtvoedingen wilde hebben? 
Mijn dochter heeft nog nooit doorgeslapen, of nou ja 5 a 6 uur vanaf 8 uur. Maar altijd 2 nachtvoedingen. In de eerste weken nog wel meer natuurlijk. Ik vind opzich het feit dat ze nachtvoedingen vraagt geen probleem. Alleen nu de eerste rond 23 uur valt, die is wel heel irritant dicht op hoe laat ik ga slapen. Daarom dacht ik aan een avondfles en opblijven. Maar bij jou niet gelukt dus. Ging hij daarna wel weer makkelijk terug naar zijn oude ritme?

[quote quote=10352850]wij maakten onze kleine jongen inderdaad wakker rond 23.00. Rond een half jaar werd hij geïrriteerd hierom en zijn we gestopt en sindsdien slaapt hij door. En waarschijnlijk heb je te maken met de 4 maanden slaapregressie waardoor ze in de ochtend steeds even wakker wordt. Lees er maar eens over ?[/quote]
Lijkt me een beetje vroeg. Ze is vandaag precies 4 maanden. En ze is 4 weken te vroeg geboren. Volgens mij gaan ze voor slaapritmes echt wel uit van de uitgerekende datum. 
Hebben jullie die avondfles altijd gedaan, of ook op een zeker moment mee gestart

Wij hebben altijd de avond fles gehad. Ze sliep dan door tot 7 uur. Op een gegeven moment lag ze altijd erg diep te slapen toen 1 op de andere dag gestopt en sliep ze van 8 tot 7. Dat was bij 5 maanden

Terug
Bovenaan