Laatste avondfles starten bij 4 maanden

Ja hij bleef op dezelfde momenten wakker worden of slechts ietsje later waardoor de nachten slechter werden, ik heb het een dag of vijf geprobeerd en toen gestopt. Ik las toen ook dat veel baby’s ‘s avonds diep slapen en ‘s nachts minder diep dus toen begreep ik het wel. Ik heb toen besloten zelf eerder naar bed te gaan ‘s avonds en eigenlijk dus al best wel snel verviel er 1 fles en werd de enige fles die overbleef steeds later(eerst rond 01.00, toen rond 03.00) en plotseling werd hij later wakker en ging hij af en toe helemaal doorslapen. Daardoor wist ik dat hij hem niet meer nodig had, en ben ik nog maar af en toe kleine flesjes gaan geven. Dat doe ik nu soms nog steeds(8 maanden) als er iets is en hij erg verdrietig is ‘s nachts en niet verder kan slapen. Heb je het al geprobeerd? Wie weet werkt het bij jouw kindje wel hoor! 

Hoi hoi 
Mijn dochter nu 3,5 maand krijgt altijd rond 23.00 uur de laatste fles ik moet haar rond deze tijd wel wakker maken voor het flesje en als ze deze op heeft slaapt ze sowieso tot 7.00 uur en ook dan moet ik haar wakker maken voor de fles als ze deze op heeft gaat ze weer slapen tot 10.00 uur waarna ze vanzelf wakker wordt. Overdag doet ze verder wat korte slaapjes tussen  de flessen door half uurtje tot uurtje max. S nachts wordt ze niet wakker al vanaf ze 1 maand was niet Dus nacht voeding zijn we vrij snel mee gestopt.
Groetjes raya

Hier ook een kleine van 4 maanden en wij leggen hem rond 7 uur half 8 op bed en maken hem ook wakker om 22:30 voor zn laatste fles .
Daarna sliep die eigenlijk altijd tot 6 uur a 7 uur door .laatste  tijd is dit 5 uur  wakker  .  Maar dan laat ik hem ook echt liggen tot half 7 zodat  die niet  weer aan een nacht fles gaan wennen.
 Ik zou dit zeker eens proberen .?

Nou we hebben het geprobeerd. Voor ons was het heel fijn, maar voor haar even wennen. 
Ze sliep deze keer natuurlijk wel nog diep en dronk ook maar slecht, 2/3e van de fles maar. En toen kwam ze wat eerder voor de 2e voeding dan we gewend zijn. Maar dat verwachtte ik wel. Half 3. En daarna sliep ze in 1 goede ruk door tot 7 uur. Geen gedoe eind van de nacht! 
Wij hebben dus van 23 uur tot 7 uur geslapen met maar 1 onderbreking. Ongekend! 
We gaan het een week testen. Maar vraag me wel af of het voor haar gaat wennen en dat ze wat beter drinkt. Anders vind ik het eigenlijk ook wel zielig om haar wakker te maken zodat het voor ons makkelijker is....

Eigenlijk heeft zij ook een goede 10 uur geslapen. Beter dan normaal. Maar dat wakker maken en dan te slaperig zijn voor de fles, he...

Ik vraag me bij andere topics wel eens af hoe het uiteindelijk gewerkt heeft of af liep. Vandaar even mijn resultaten toevoegen.

De avondfles doen we nu een kleine 4 weken en het bevalt prima. 
Wij hebben tussen half 8 en half 11 de avond voor onszelf (meestal)
En dan drinkt ze slapend haar fles, die gaat helemaal op. Ik leg haar slapend op bed en ze merkt er zo weinig van. 
Ze komt soms vrij vroeg, half 3 en soms wat later, rond 5 uur pas. Maar het is altijd maar 1 nachtvoeding, waarna we doorslapen tot 7 uur a half 8. Heerlijk! 

En nog heerlijker, vannacht was de eerste nacht dat ze vanaf de avondfles tot 7 uur sliep. Ik schrok helemaal! haha! Maar dat zal voorlopig wel incidenteel zijn verwacht ik. 

Ik ben wel benieuwd hoe jij hem tot half 7 laat liggen als hij om 5 wakker wordt. Mijn zoontje die gaat dan huilen. Als ik de speen erin doe gooit die hem eruit.. 

Terug
Bovenaan