Laatste cryo terugplaatsen??

<p>Hi, </p><p>Ik zit een beetje met een dilemma.. en verwacht hier niet het antwoord te vinden, maar ben wel benieuwd hoe anderen hierover denken. Dus hoor graag jullie mening! <br /><br />Na diverse medische trajecten zijn we inmiddels ouders van twee kids, waar we superblij en gelukkig zijn dat dit zo heeft mogen zijn! Van de laatste ivf behandeling is nog 1 embryo (cryo) over en nu is de vraag; wat gaan we daar mee doen?? Terugplaatsen of weg doen? Alleen, wegdoen zit mij niet helemaal lekker, we hebben er zo lang voor geknokt en het is toch een klein wondertje dat ligt te wachten. <br />Aan de andere kant, ik ben inmiddels 39 en superblij met twee gezonde fijne kids en dan beginnen we weer van voren af aan op het moment dat het straks net allemaal weer makkelijker begint te worden. En heb ik wel weer zin in maanden van misselijkheid?? <br /><br /></p><p>Als ik in mijn hoofd een keuze maak, welke dan ook, dan komt ook meteen de twijfel bij beide van de keuzes. Het voelt zo ondankbaar als we het wegdoen en zo’n kleine beeb is fantastisch, maar de jongste ben ik ook niet meer.. pfff<br /><br />Duss.. iemand gedachtes hierover?? <br /><br /></p><p>Dank alvast! ?</p>
 
Ik denk dat ik zelf zou zeggen, ik laat de laatste nog terug plaatsen en zie wel wat het wordt. Ik zou anders altijd afvragen wat als..
Maar als ik jouw verhaal lees twijfel je voor een derde kind. De kans is aanwezig, dus misschien voor je zelf na gaan wat als hij raak zou zijn. Heeft het meer plussen als minnen. Wanneer je gevoel zegt nee 2 is goed dan zal ik het misschien niet doen, maar als je je altijd blijft afvragen wat als.. 
Hoe denkt je partner er over?
 
Dankjewel voor je reactie schorpioen! Mijn eerste ingeving zegt ook; doen en we zien wel.. en daarna ga je alles overdenken. Mijn partner vindt twee kids wel genoeg, maar de cryo weg doen aan de andere kant voelt ook niet goed. We staan er een beetje hetzelfde in, al zit hij meer met het werk wat een baby meebrengt dan ik. 
 
Volg je gevoel! Ik zou het zien als er liggen ook nog veel eitjes in je lichaam, ongesteld worden zien we toch ook niet als “weggooien”?!
 
Hoi Grabbel! Lastige keuze lijkt me! Ik kan er zelf niet over meepraten, maar als je het mij zo vraagt, is mijn eerste reactie; ‘nee, die zou ik niet weg doen!’ Maar ja, wat heb je eraan wat ik zou doen ?? 
Eerlijk gezegd vind ik de vergelijking die Lydia geeft niet opgaan. Ik vind dit persoonlijk wel echt een ander verhaal. En bovendien; het is er nog maar 1. Je hebt niet nog 10 cryo’s liggen dus het is hooguit 1 kind erbij... 
Ik heb ooit eens een verhaal gelezen van iemand die in dezelfde situatie zat als jij en de cryo’s niet weg wilde doen maar ook liever niet een heel groot gezin... Zij heeft er toen voor gekozen om de ‘overgebleven’ cryo’s wel terug te laten plaatsen, maar zonder de extra hormonen erbij te slikken wat je normaal doet om de kans te verhogen dat het lukt. Uiteindelijk was gene enkele terugplaatsing gelukt en bleef het dus bij de kinderen die ze al had. Maar ze heeft de cryo’s dus toch een kans gegeven en erop vertrouwd dat als het wel tot een kindje verder ontwikkelde, het zo moest zijn. Misschien is dit iets voor jou/jullie?
Maar uiteindelijk gaat het er natuurlijk niet om wat anderen vinden/zouden doen, maar dat jullie je hart volgen.. Heel veel succes met deze moeilijke keuze!
 
Het is een lastige keuze. Misschien kun je proberen om wat dingen los van elkaar te zien. Als er geen cryo zou zijn, heb je dan de wens voor een derde kindje? De indruk die ik krijg is om er eventueel nog voor te gaan, omdat het “zonde” is. Maar als jullie helemaal gelukkig zijn en jullie compleet voelen met het gezin zoals het nu is... dan is daar in mijn ogen niks mis mee. Ik denk niet dat je dan ondankbaar bent, maar gewoon realistisch. Heel veel succes met het nemen van je beslissing. Er is geen goed of fout ?
 
Dankjewel voor jullie reacties! Het helpt toch wel een beetje te lezen hoe anderen erin staan. Voor mij is het niet hetzelfde als een menstruatie, dit omdat het al een stapje verder is, het is al een embryo. 
Terugplaatsen zou idd in eigen cyclus zijn dus zonder hormonen, dat heb ik de vorige keer ook niet gehad. Weer aan hormonen beginnen zou voor ons een no-go zijn, maar nu is het vrij makkelijk te doen zeg maar. 
Denk dat ik neig naar een poging waren, maar dat is tevens erg spannend. 
Voor een 3e zouden we niet gaan als de embryo er niet was, dat is een feit, maar dat heeft ook te maken dat we voor een 3e niet weer het medische traject in zouden gaan. Zou alles al die jaren natuurlijk gegaan zou zijn wellicht wel (maar dan eerder en niet meer op deze leeftijd ?)
 
Dank jullie wel allemaal iig!  
 
Hoe sta je erin als de cryo terugplaatsing niet lukt? Die kans is natuurlijk aanwezig. Heeft dan dot traject het vlammetje voor een derde niet enorm aangewakkerd? Ik zou het vervolgens enorm lastig vinden om die wens voor een derde dan weer te laten varen.. vanuit dat oogpunt zou ik het niet doen. Of wel, maar dan accepteren dat er wellicht weer weer een medisch traject achter weg komt om toch die derde te kunnen krijgen.
 
Terug
Bovenaan