laatste fles afbouwen bij 5 1/2 maand

Hallo allemaal,

Mijn dochtertje is nu 5 en halve maand en zat al vrij snel op 4 voedingen. Ze heeft nu het volgende schema;
+/- 07.00 flesje 210 cc [+7 schepjes]
+/- 11.30 flesje 210 cc
+/- 16.00 flesje 210 cc
Rond 18.00 gaat ze al slapen en om 21.30 moeten we haar wakker maken voor het laatste flesje van 210 cc.

De laatste week drinkt ze echter niet alle flesjes meer leeg. Ik wil haar graag fruit- en/of groentehapjes gaan geven [ze kijkt nml heel geinteresseerd naar ons eten] en wil graag de laatste fles afbouwen zodat we haar er niet meer wakker voor hoeven te maken [vind ik nml zo zielig].

Hebben jullie ideeen/tips??
Thanx
 
dit is het schema van onze dochter van bijna 8 maanden (as vrijdag):

07.00 140 cc melk aangemaakt tot pap en dan nog 60 cc melk.
slapen van 07.45-10.00 (als ze thuis is)
10.30 2 kleine rijstewafeltjes
12.00 1 boterham met 100 cc melk
slapen van ongeveer 13.00-15.00
15.30 fruithap met liga erdoor heen
18.00 groenten met een fles melk

rond 19.00 naar bed en dan maken we haar wakker voor haar laatste fles; pyamapapje van nestle en deze gaat helemaal op. Als zij deze niet drinkt dan komt ze halverwege de nacht.

Heb je nog helemaal geen bijvoeding gegeven? rijstebloem? bambix papje door de ochtendfles heen?

Ik vind namelijk een fles om 16.00 smiddags voor het laatst heel erg vroeg om als laatste fles te geven. Of ben je van plan om de laatste fles te geven vlak voordat ze naar bed gaat. Slaapt ze wel door als je de fles niet geeft ??
 
Gewoon proberen... doe anders was rijstebloem in de laatste fles rond 19.00 uur. Verhoog overdag de flessen iets zodat ze toch goed vezadigd is.

Succes en genet ervan als je haar kunt laten liggen... heerlijk!
 
Hoihoi

Rond die tijd had ik met m'n zoontje dit schema;

7.30 papfles (180+6 schepjes + rijstebloem o.i.d)
11.30 fles (180+6)
15.00 fruithapje
16.00 fles (180+6)
17.00 groente
19.30 fles (180+6 + rijstebloem)

Daarna slapen tot de volgende ochtend. Wie weet is dat een schema voor jou?

Succes!
 
Dankjwel voor jullie antwoorden!!
We hadden inderdaad nog helemaal geen bijvoeding of rijstebloem geprobeerd.
Ze heeft nu al 2 dagen met succes een schema met drie flesjes, fruit en rijstebloem!! ;-)
+/- 07.00 flesje 210 cc [+7 schepjes]
+/- 10.30 fruithapje
+/- 13.00 flesje 210 cc
+/- 19.00 flesje met rijstebloem
Wel even wennen hoor, dat fruit [geprakte banaan]; ze eet er nog niet veel van, maar grijpt al wel goed naar de lepel en hapt goed. Leuk!!
De papfles drnkt ze ook nog niet helemaal op, maar ze slaapt gelukkig nogsteeds de nacht door!

Nu is ze vandaag echter op KDV geweest en nu hebben ze haar een extra flesje gegeven, omdat ze bijna geen fruit had gegeten.
Nu slaapt ze alweer rn moet ik haar dus weer om 21.30 wakker maken voor t laatste flesje...
Schema weer door de war????

Jouw vraag Sabrina over dat groenten, daar zit ik inderdaad ook mee. Wanneer kun je danhet beste groenten geven als je pas om half 7 beide thuis bent???
 
Maja hoe ik het nu doe met de groenten is het volgende:

De dagen dat ze gewoon thuis is eet ze met de pot mee en op de dagen dat ze op het kdv zit krijgt ze een potje..

Mbt het kdv , aangeven wat jouw schema is en daar moeten ze dan maar aan houden. je kan ook kleine flesjes geven zodat ze toch om 19.00 haar laatste fles krijgt of om 20.00 uur dat uurtje maakt niet veel uit.

Ik vind er wel veel tijd tussen zitten tussen 13.00-19.00 krijgt daar tussen helemaal niets??
 
Terug
Bovenaan