laatste fles afbouwen bij 5 1/2 maand

Ik zie nu pas dat je dan nog maar 3 flessen geeft als je de laatste fles eraf doet. Ik zou om de 4 uur gaan voeden en die laatste fles om 7 uur blijven geven/aanbieden! Want met 5,5 maand hebben ze nog zeker 700 cc melk nodig.
In het begin is het geven van groente/fruit alleen nog maar BIJvoeden.... iets extra's... niet ipv een voeding.

Ik zou dan beginnen met groente (dat is het minst belastend voor de darmen).... na de fles van 15.00 uur.... dan geef je om half 5 een beetje groente (half potje voor kids van 4 mnd) en dan om 7 uur de laatste fles. Ik zou wel de inhoud van de fles terug doen naar 180 cc + 6 schepjes.... ze mag gerust wat laten staan maar bied het wel aan... je kindje heeft het echt nog nodig.

Is je kind 6 maanden geweest kun je ook met fruit beginnen. Dit kun je doen bijv om 9.30 uur... weer met een half potje beginnen. Als dit een paar weken goed gaat kun je gaan uitbouwen (meer fruit en groente geven) en er een voeding afhalen. Wanneer ze meer groente/fruit krijgen.... gaan ze ook minder melk drinken. met opbouwen zou ik het rustig aan doen... Loïs heeft er een keer 2 weken diarree van gehad omdat het toch ineens teveel was. Met 7 maand mag je ook brood gaan geven.... maar doe dit pas wanneer ze helemaal aan fruit en groente gewend zijn en de juiste hoeveelheid aangeboden krijgen. Ander raken de darmen van streek (verstopping of diarree) en daar zit je niet op de wachten. Ze komen echt niets te kort, aan de melk hebben ze nog voldoende en je kunt de rest rustig opbouwen.... als je met 9 mnd maar op fruit/groente en brood zit. Je hebt dus 3 maanden de tijd.... neem dus voor elke bijvoeding een maand!

Mijn schema zou dus zijn:

7.00 180 + 6
(9.00 half potje fruit hier zou je na 6,5 mnd mee kunnen beginnen)
Slapen
11.00 180 + 6
Slapen
15.00 180 + 6
16.00 half potje groente voor baby's vanaf 4 mnd
slaapje eventueel
19.00 180 + 6
voor de nacht naar bed

rond 8 mnd zou mijn schema zijn

7.00 180 + 6
9.30 half potje voor baby's vanaf 6/8 mnd
slaapje tot 11.00, daarna sap/thee
12.00 broodje smeerkaas of smeerworsst
13.00 180 + 6
slaapje tot 15.30 uur, daarna sap/thee
16.45 potje groente en toetje
eventueel nog een klein slaapje of ophouden
19.00 150 + 4
 
Dankjewel voor jullie uitgebreide reacties!! Heel fijn om te lezen.
Momenteel is onze kleine meid erg verkouden en heeft ze weer loopoortjes [hier heeft ze al 2x anti-biotica voor gehad en verschillende druppeltjes] Aanstaande donderdag weer op controle bij KNO-arts.
Ze huilt momenteel veel [tandjes?? oortjes?? niet door neus kunnen ademen?? last van darmen?? want ze heeft namelijk idd al 1x diarree gehad]
Het eet/drink-schema is door het onrustige gedrag met huikbuien weer helemaal vd baan [ik zit weer op het oude schema met 4 flesjes]. Ik blijf wel het fruithapje proberen tussen de eerste 2 flesjes door en wil ook de inhoud vd flesjes gaan minderen, maar haar gezondheid heeft nu even mijn prioriteit.
 
Terug
Bovenaan