Laatste fles eraf?

A

Anoniem

Guest
Vraagje; Thijs is nu 10 maanden en hij moet de laatste fles eraf. (18.30)
Moesten jullie dit ook van het CB en hoe is dat gegaan.
Zijn eetpatroon is het volgende.
8.00-08.30 bord pap
10.00-12.00 slapen
12.00 2 boterhammen en een halve fles
15.00 fruithapje
17.00 warm eten
18.30 hele fles en naar bed.

's middags slaapt hij niet, heeft hij nooit gedaan en heeft er geen behoefte aan.
Tussendoor krijgt hij nog wat water te drinken en een koekje.

groetjes Kim

hoi

Wat ik altijd gedaan heb met mijn dochter was zolang ze nog een flesje wilde gewoon lekker doen,joey is nu ruim 10mnd en de ene keer wel fles en de andere keer niet,uit ervaring weet ik dat ze er gewoon lekkerder van slapen en ze geven vanzelf wel aan wanneer ze er genoeg van hebben,denise is nu bijna 3 en drinkt nu sinds haar twee de jaar nix meer avonds,Je kan ook steeds minder geven he,doen we nu ook al.Maar ik vind je moet nix en als je denkt dat je kindje er beter van slaapt of zo dan zou ik het gewoon nog lekker blijven doen hoor,gr wendy

Hoi Kim,

Dit is een richtlijn maar je moet niets hoor.

Wij hebben onze oudste gewoon nog een tijd de laatste fles gegeven. Niet een volle fles maar gewoon lekker wat warme melk voor het slapen gaan. Hij dronk tot voor kort (hij wordt volgende maand 4) altijd nog wat melk (gewone beker) voordat hij ging slapen.

Onze dochter is nu 10 maanden en ik blijf haar lekker gewoon de fles geven rond 18.30 uur hoor. Gewoon effe gezellig bij mama en daarna lekker rozig inslapen.

Vanaf 1 jaar geef ik haar dan geen opvolgmelk meer maar peutermelk.

Succes met je keuze!

Groetjes,
Rosanne

Hoi hoi,

Ja ken het, moest het ook de vorige keer toen ik bij het cb was. Vond het onzin, want hij viel die fles gewoon aan. Ben het blijven doen. Maar ja 2 dagen later vond meneer dat hij het inderdaad niet meer nodig had en begon de fles te weigeren. Je kind geeft het vanzelf wel aan. Ik gebruik het cb als richtlijn en doe lekker zelf wat ik vind dat goed is....

groetjes, Kabo

Hai,

Met 10 maanden vertelde het cb mij dat kindjes van die leeftijd nog 500 ml aan melk op een dag nodig heeft. Dit is incl. toetje en melkproducten op brood. Alyssa is nu 11 maanden en ik moest vandaag naar het cb. Ik geef haar nog drie keer op een dag een fles van 180 ml, maar die gaan niet altijd leeg. De wijkverpleegkundige gaf aan dat ze nu nog maar 300 ml melk nodig heeft per dag, zolang ze maar voldoende ander vocht binnen krijgt. Die drie flessen zijn geen probleem. Ze zouden liever wel zien dat ik die eerste fles (wat een papfles is) als een bordje pap zou geven. Dat doe ik dus niet want dat is voor mij niet praktisch, maar ze doen daar verder niet moeilijk over. Ik ga nu kijken hoe ze is als ik haar 's morgens gewoon haar 180 ml papfles geven en de andere twee flessen (om half 1 en voor het slapen gaan om 19.00 uur) naar de 120 ml verlaag.

Ik luister altijd naar de adviesen en pik de voor mij aansprekende aan. Die melk vermindering vind ik wel wat, want dan gaat ze misschien wat meer warm eten. Maar die laatste fles laat ik er nog lekker in hoor! Daar slaapt ze zo lekker op!!!

Groetjes Wilma

Hoi,

Daniel is ook 10 maanden en krijgt nog steeds een laatste voeding om 20 uur, waarna hij naar bed gaat. Ik ben voorlopig niet van plan om deze te laten vallen. Nu zal het CB dat denk ik ook niet zo heel snel adviseren, omdat hij vrij tenger is, maar wie weet?! Maar ook als ze het wel adviseren, zou ik het niet doen, zolang Daniel nog wil drinken. Ik geef zelf overigens BV en ken mensen in mijn omgeving die met 1,5 jaar of zelfs 2 jaar nog steeds die laatste voeding doen.

Gewoon doen waar jij en je kindje jullie  goed bij voelen.

Groetjes, Yvette

hoi hoi

jeetje onze bob die dronk met 7maanden al geen avond fles meer was hij dan zo vroeg met het niet meer willen van de fles???? maar van mij krijgt hij s'ochtends een papfles. dit omdat het toch praktischer is dan een bordje pap. maar ja volg je eigen gevoel en dan komt het altijd goed!!!!!

groetjes inge

Hoi Inge,

zo doen wij het ook, hoor! Lars krijgt ook al sinds maanden geen avondfles meer. Na het avondeten is het nog even spelen en dan rond half 7 naar bed en slapen tot de volgende ochtend. En ook wij geven pap in een fles, want dat is toch wel zo handig op ons bed

Groetjes, Marijon

Terug
Bovenaan