Laatste fles, hoe laat??

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik lees bij al die voedingsschema's dat veel kindjes hun laatste fles al om 19.30/20.00 uur krijgen. Floris krijgt om 23.00 uur nog een fles melk anders komt hij de nacht niet door. Zijn er meer mensen die nog zo laat een voeding geven? En hoe krijg ik het voor elkaar dat ik z'n laatste fles kan vervroegen zonder dat hij 's nachts weer komt?
Het "schema" van Floris is als volgt:
6.30 uur Fles pap (200 ml)
9.00 uur fruithap
12.00 uur brood met margarine en flesje melk (100 ml)
15.30 uur tussendoortje (soepstengel/crackertje) en bekertje diksap
17.30 uur warm eten + toetje (of restant fruithap)
19.00 uur flesje melk (100 ml meer hoeft hij niet)
23.00 uur fles melk (200 ml)

Ik heb al geprobeerd om het flesje van 19.00 uur te verlaten maar hij is vaak dan al zo moe dat dat lastig gaat.
Floris is trouwens bijna 8 mnd (7-11-2006),

Gr Femke

Hoi,

Soms zitten die ukkies zo vast in hun schema... En ik kan me voorstellen dat je wel eens af wilt van die fles van 23.00 uur. Ik vond dat tenmiste een hele rot tijd..

Wat als je hem na de groentehap even laat slapen en hem vervolgens om een uur op 8 een fles geeft met wat rijstebloem (nutrix?) daar zit wat meer body in. Je kan ook proberen om hem 's avonds een papfles te geven ipv 's ochtends?

Succes, KT

Hoi,

Mijn dochtertje van 8 maanden heeft nu het volgende "schema"
08:30 bord Bambix (van 200ml melk)
10:30 liga en een bekertje Diksap
12:00 boterham met smeerworst of smeerkaas en een bekertje melk
15:00 fruit met liga erdoor en een bekertje water
17:00 warme maaltijd en toetje
19:00 flesje met lauwe thee

Hiermee red ze het goed en slaapt ze ook van 8 tot 8, weet niet of je er iets mee kunt?

Bedankt voor jullie reactie's!
Ik vind je tip om Floris na het avondeten even te laten slapen wel een goeie. Hij is na het eten vaak zo moe dat die fles van 19.00 uur echt moeizaam gaat (hij zit vaak ook nog vol van het eten). Ik ga het meteen vanavond proberen (en dan maar hopen dat hij 's nachts niet komt)

Die fles van 23.00 uur vind ik ook echt vervelend worden. Gelukkig wisselen mijn man en ik elkaar af zodat ik niet elke avond zo laat hoef op te blijven (vroeger vond ik dit helemaal niet laat maar je kijkt er anders tegenaan als je twee kinderen hebt die elke dag al rond 6.30 uur wakker zijn).

Groetjes Femke

Hier gaat ook om 6.30 de wekker dus ik snap helemaal wat je bedoelt!

Succes en laat even weten hoe het afloopt,

KT

Wij zijn vandaag bij het CB geweest en de laatste fles mag er eindelijk af (Anne is 7 maanden en een week). Ze kreeg altijd om 21 uur de fles, maar dat hebben we niet gezegd bij het CB. Die denken dat ze die van 23 uur nog kreeg, maar die mocht er dus met 5,5 maand niet af. Snap je het nog?
Wij gaan vandaag proberen of Anne om 19 uur naar bed kan en doorslaapt.

Zo zou ik het ook proberen, nog even laten slapen na de warme hap en dan de (hopelijk!) laatste fles geven! Misschien kun je proberen om de flessen om te wisselen? Dus ipv s'morgens, s'avonds de papfles. Daar zitten ze langer vol van!
Bij ons is het doorslapen gekomen toen we savonds voeding voor hongerige baby's zijn gaan geven! (Was een tip van de kraamhulp!!) Maar dan wel alleen de laatste fles, de rest gewone voeding.
Ik weet niet hoe jullie dat doen, maar misschien ook eens afwachten als je hoort dat hij wakker is? Of doen jullie dat al?? Is hier nl ook wel eens geweest, ging ze even wat jengelen maar dan viel ze na 10 minuten ofzo weer in slaap... Ze zijn ook gewend om nog wat te krijgen, dus misschien worden ze dan ook wel uit "gewoonte" wakker...

Nou ja, ben een beetje hardop aan het meedenken met je! hahaha!
Ben benieuwd of het lukt vanavond/vannacht! Zal voor jullie duimen want het is zoooo heerlijk om geen fles meer te hoeven geven rond die tijd!!!

Succes ermee!

Oh ja, en natasja, waarom "mag" bij jullie nu pas de late fles eraf als ik vragen mag??

Hallo,

Raar he, dat bij het ene cb de laatste fles er vroeg af mag en bij het andere cb niet.
Wij mochten het bij Thijn ook niet doen. Maar ja, ik ben de baas dus bij 3.5 maand is de laatste fles eraf gegaan.. Ik ga mijn kind niet elke keer wakker maken terwijl hij zo lekker ligt te slapen (en van vermoeidheid zijn fles toch niet opdrinkt). Een vriendin van mij moet dat dus nog wel... Die legt de kleine om half acht in bed en moet om negen uur nog een fles geven... van de zotte vind ik dat.... Ik zou het ook met de nutrix proberen. En trouwens Thijn gaat ook nog een half uurtje a uurtje naar bed naar zijn groentehap..

Dit is het voedingsschema van Thijn:
7.00 - 8.00 papfles 200
10.30 fruithapje
12.30 halve boterham en een fles van 200
15.30 tussendoortje, meestal soepstengel met diksap
17.00 groentehap
19.00 - 19.30 fles van 200

Groetjes Bianca

Terug
Bovenaan