Laatste fles, hoe laat??

Wij zijn nu net aan dat omschakel moment toe.
Vilmar is nu 6,5 mnd dus kunnen we langzaam gaan beginnen met een fles te gaan vervangen door vast voedsel. (best ingewikkeld hoor)

Hij krijgt nu nog om uur of 22.30 zijn laatste fles en dat vinden wij juist nog erg gezellig!
Om 18.30 gaat hij op bed en krijgt dus laat op de avond nog zijn laatste papfles. Dan is ie altijd heel vrolijk en zitten we met z'n drietjes nog gezellig op de bank. (vind het dus eigenlijk wel jammer dat die fles straks vervalt)

Nu gaat het meestal zo:
07.00 fles 210 ml met beetje pap
10.00 fruithap
12.00 fles 210 ml
15.00 liga/broodkorst & diksap
17.00 fles 210 ml
22.00 fles 210 ml + pap

Je raakt gewoon zo gewend aan je eigen ritmes, het wordt even wennen om 't anders te doen. (ff e.e.a. verschuiven & fles vervallen)

Ohja, Vilmar is gek op waterijsjes, lekker tegen de tandpijn! (er zijn speciale waterijsjes gezoet met vruchtensap) Hij wordt superboos als 't ijsje op is! hihi

Hallo,

Bij onze beide kinderen (2,5 jaar en 9 mnd)  heb ik vanaf een maand of 5 de laatste fles (23.00 uur) in één keer laten vervallen, eigenlijk toen ze zo met fruit en groente begonnen.... We moesten ze overigens wel altijd wakker maken voor deze fles...

Dat ging eigenlijk meteen goed!

Bij ons is het schema nu al een hele tijd zo:

0715: papfles
0930: flinke portie fruit
10-12: slapen
1215: ongeveer 1 boterham daarna nog fles (drinkt ongeveer 150 ml)
1430: koekje + diksap
15-17: slapen
1715: warm eten
1900: fles (210 ml)
1945: naar bed tot volgende morgen 0700

De fles van 1900 wil ik binnenkort gaan vervangen door een bakje yoghurt, onze zoon van 2,5 krijgt ook om 1900 zijn toetje en gaat daarna naar bed...

Succes! groetjes franka (mama van Sjoerd 31-01-05 en Marit 09-10-06)

Hallo,

Bedankt voor al jullie reactie's! Ik vind het erg fijn dat jullie zo met me meedenken.

We hebben Floris gisteravond na het eten op bed gelegd en om 21.30 de laatste fles gegeven. Hij was vanmorgen om 5.45 uur wakker. Dus dat ging wel aardig. Ik denk erover om de laatste fles zo maar langzaam te vervroegen (vroeger eten is helaas geen optie omdat hij drie dagen in de week op het kdv zit en dan pas om 18.00 uur thuis zijn).

Bij mijn dochter hebben we de laatste fles redelijk snel kunnen laten vallen want we moesten haar echt wakker maken en dan dronk ze drie slokken en viel weer in slaap. Floris drinkt echter die laatste fles nog tot de bodem leeg. We hebben één keer geprobeerd om de laatste fles te laten vallen (een maand geleden)  maar toen werd hij om 3.00 uur wakker en krijste de hele boel bij elkaar. We hebben nog geprobeerd om er niet op te reageren (in ieder geval geen fles) maar na een uur hebben we toch maar melk gegeven en ging hij meteen weer slapen. Vandaar dat we nu nog die late voeding hebben.

Groetjes,
Femke

Ha 4 december.

Lekkere late reactie van mij. Tegen ons is gezegd dat de fles van 23 uur er pas na de 7 maanden af mag, omdat ze daarvoor niet langer dan 10 uur mogen slapen. Iets met de bloedsuikerspiegel en verder weet ik het ook niet. Ik dacht namelijk dat dat alleen voor de eerste 2 a 3 mnaanden gold, maar dat geld dus tot 7 maanden.
Vannacht heeft Anne geslapen van 19 uur tot 7.30 uur, dus ze kunnen bij het cb de pot op. En wij hebben ook optijd onze ogen dicht gedaan. Ik ben benieuwd hoelaat ze morgen komt.

Groetjes,
Natasja

Ow dit is Anne's schema nu:

Ongeveer 8.00 uur: brood met fles 200cc
11.00 uur: fles 200cc
11.30 uur: brood
14.00 uur: fruit 200 gram
17.30 uur: groente 200 gram
18.30 uur: papfles, 200cc melk + nutrix
19.00 uur: naar bed

Nu de fles van 21 uur eraf is hoeven wij haar niet meer wakker te maken. Heerlijk. Ik vond dat zo'n gedoe (en zielig).

Hey!!

Wat een dilemma he, die flesjes!! Ik zou ook de papfles naar de avond verschuiven! Dat hebben wij ook gedaan, het werkte hier heel goed! ik zou niet teveel naar het cb luisteren maar eerst naar je eigen gevoel!! Dat is het belangrijkst!! Suc6 ermee!!    

xx mem van Anniek 151106

Hoi,

wij zijn de laatste fles steeds iets vroeger gaan geven, Misschien kun je dat flesje van 19.00 dan op een gegeven moment weglaten als je de laatste rond 20.30 geeft.

Hoop dat je er iets aan hebt, vond het namelijk ook lastig ineens een voeding weg te laten. had wel geluk dat ze er nooit meer om 'gevraagd' heeft.
Succes!
Groetjes MK

Hoi. Onze Teun (6,5 maand) krijgt de laatste fles rond 20:30 uur.
Ik heb wel eens geprobeerd om nog ietsje later te geven met de hoop dat hij s`morgens iets langer doorslaapt maar het rare is hoe eerder hij naar bed gaat hoe later hij wakker word.
Succes!

Groetjes Mikkie.

Terug
Bovenaan