laatste fles laten vallen????

A

Anoniem

Guest
hey meiden

de arts (cb arts) vertelde mij net dat nathalia haar laatste fles weg moet.
ze is nu oud genoeg om de nacht door te kunnen komen, na het avondeten.
het probleem is alleen dat nathalia echt niet gaat slapen zonder fles
(hebben we al een eerder geprobeerd)

geven jullie nog een laatste fles?

ik kreeg trouwens een tip om ipv pap dan vla of yoghurt in de fles te doen.
(gewoon het toetje iets later geven alleen dan in de fles)
zodat ze toch het idee heeft dat ze nog een fles krijgt, maar toch ook weer niet.

hoe vinden jullie dit??

ik wacht jullie reacites af :D

alvast bedankt weer

liefs, do

Hoi Do,

Toen ik met Max met 11 mndn bij het CB was kreeg ik ook te horen dat hij die laatste fles echt niet meer nodig had en hem echt moest laten vallen. Ik heb daar toen niets mee gedaan. Ten eerste omdat ik het een heerlijk momentje van 1 op 1 nog vond (hij wil haast niet meer komen kroelen, en met een fles geven had ik toch nog even een "speciaal" momentje, dus puur voor mezelf hihi) en ten tweede, omdat Max er echt nog behoefte aan had. Hij vloog die fles haast aan!
Op een gegeven moment begon hij echt die fles na 2 a 3 slokken weg te duwen en toen ben ik wel gaan kijken of ik hem misschien moest laten vallen. Dit was pas met 13 maanden. Nu kan ik hem inderdaad zonder fles op bed leggen en slaapt hij verder. Hij heeft het bij ons dus echt zelf aangegeven!

En een toetje in een fles, tja, dat is ieder voor zich denk ik. Ik zou het niet zo snel doen, maar als jij je daar prettig bij voelt om dat te geven i.p.v. die melk kan het natuurlijk geen kwaad.

Succes!

Liefs, Maris

Hoi Do,

Mijn cb zei weer dat ik er  mee  door mocht gaan totdat Zoe er geen zin meer in had...
Misschien zou ze steeds iets meer laten staan. Soms doet ze dat ook maar meestal drinkt ze 200ml op en ik vind dat heerlijk omdat ze niet echt heel veel vocht binnen krijgt op een dag. Als je je toetje nou een uur na het eten geeft (gewoon met een lepeltje) dan heeft ze misschien minder pap nodig. Als je van de fles af wilt kan je het ook in een beker geven bijvoorbeeld. Het is toch wel heel belangrijk dat jullie beide goed slapen toch? Toch vreemd dat cb;s er verschillend over denken.
Veel succes met je keuze!
Liefs Kim

Hoi Do,

Onze meid (13 maanden) krijgt ook nog steeds een avondfles. Gewoon omdat ze de behoefte heeft om nog even aan de fles te zuigen. We zijn wel steeds gaan minderen hoor, dus ze krijgt geen volle fles meer. Ze krijgt nu ongeveer 120 ml water en dan 4 schepjes voeding. Ze vindt het heerlijk en hij gaat nog steeds helemaal leeg.
Ik zou niet weten wat er gebeurd als ze geen fles meer krijgt, heb ik eerlijk gezegd ook nog niet geprobeerd.
Tja en wat is nou het verschil om 's avonds nog een bekertje melk te geven of een flesje melk. Ik drink zelf ook altijd een kopje thee voordat ik ga slapen.

Ikzelf zou geen pudding of iets dergelijks in de fles doen. Dat is dan toch weer een heel stuk zwaarder op de maag dan gewoon een beetje melk.

Gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt.

Groetjes Anne

hey meiden

jullie zijn er snel bij zeg hihihi

nathalia is een week ziek geweest, en spuugde de melk er elke keer uit.
toen hebben we dus slappe thee gegeven voor het slapen gaan, ipv melk.
dit ging ook goed.
het is gewoon het idee bij haar van hey, ik krijg nog een flesje hoor, voordat ik ga slapen.

ja, ik denk eigenlijk wel dat die vla of yoghurt toch wel erg zwaar is, dat is wel een goed punt.

misschien door blijven gaan met de slappe thee voor het slapen gaan?
kan nooit kwaad toch?
en dan de vla gewoon, zoals we deden na het eten.
denk dat dat toch ook wel een goede oplossing is???

liefs, do

hey,
ik zou als ze geen papfles meer nodig heeft een fles met warme melk geven.
Mijn schoonzus doet dat ook met haar 2 kinderen, even een moment van rust voor ze naar bed gaan.
Misschien heeft ze inderdaad het idee dat ze nog een fles moet krijgen en dat het eigenlijk niet uitmaakt wat erin zit.
Zou denk ik ook niet vla doen, is wel zwaar op de maag.
groetjes

Ons meisje is ook nadat ze ziek was van de de melkfles af. Ze hield alleen maar sap binnen, dus krijgt ze nu sap voor ze naar bed gaat. Daarna wel tandenpoetsen uiteraard! Het is een enorme dorstlap, dus dat drinken heeft ze echt nodig. Ook vind ze het zuigen heel fijn, lekker een rustig moment samen ook.

Hoi,

Toen ik met 9 maanden op het cb was, zei de wijkverpleegkundige tegen mij dat ze indd die laatste voeding niet meer nodig zouden hebben, maar als Yordi er nog lekker van smulde, dan mocht ik het gewoon nog blijven geven.
Met 12 maanden zijn we weer op het cb geweest en toen bij de kinderarts en die heeft er helemaal niks over gezegd. Yordi krijgt voor het slapen gaan nog een bord pap van 120.
De ene keer gaat het op en de andere keer maar voor de helft.
Ook wij hebben al geprobeerd om hem alleen wat drinken te doen voor het slapen gaan, maar hij sliep hier 's nachts minder goed op. Werd steeds wakker en huilde veel enz. Toen we weer pap zijn gaan geven, ging hij ook weer beter slapen. Ik denk dus dat ons mannetje het gewoon nog nodig heeft. Hij is ook zoooo ontzettend druk.
Tot nu toe geef ik dus gewoon nog steeds pap en ik merk vanzelf wel wanneer hij niet meer wil en probeer anders over een tijdje gewoon weer wat drinken voor het slapen gaan.

Liefs marielle

Terug
Bovenaan