laatste fles laten vallen????

Sara krijgt ook wat diksap voor het slapen gaan,en geen
melk meer, het is maar het idee dat ze nog iets drinkt!
Moeilijk zulke dingen....succes!
x An

Vertrouw er maar op dat je kindje zelf heel goed kan aangeven dat het niets meer nodig heeft voor het slapen. Onze oudste zoon heeft tot zijn 2 jaar 's avonds melk gedronken, niet veel, ongeveer 110 cc.
Toen was het ineens over en nu drinkt hij nog een beetje water als hij gaat slapen. Ik ben nu met Bo wel aan het afbouwen, zodat hij uiteindelijk ook met ongeveer 110 cc toekomt. Tenzij hij eerder zelf aangeeft niet meer te willen, maar dat is nu nog helemaal niet het geval haha. Hij vindt het heerlijk.
Groetjes, Noor mv Skip, Bo en ?

Hoi Do!

Het belangrijkste is niet wat het cb zegt, maar dat jullie je er allebei gelukkig bij voelen!

Isabelle kreeg altijd een pyjamapapje voor het slapen gaan en toen ze de laatste keer erg ging hoesten 's nachts heb ik eens geprobeerd om het af te bouwen. (melk maakt slijm aan)
Ben begonnen met een halve fles (dus 125ml) en als ze laat gegeten had of erg veel had gegeten (wil nog wel eens gebeuren dat madam het errug lekker vind en ook vervolgens nog van mijn bord mee-eet)  liet ik de fles weg en las haar een verhaaltje voor.
Ze heeft even een paar keer gesputterd, maar nu weet ze al niet beter dat ze ipv de fles een verhaaltje krijgt voor het slapen gaan.
Als ze weinig heeft gedronken, geef ik haar nog wat water voor het slapen gaan, maar dan vanuit de tuitbeker. (al gaat er meer naast dan in haar mond ).

Nogmaals: het allerbelangrijkste is dat jullie er allebei gelukkig mee zijn

Succes ermee, ik hoop dat Nathalia geen last van onrustige nachten krijgt mocht je toch af gaan bouwen.

Liefs Monica

Brenda drinkt volgens het CB ook nog teveel melk, ze krijgt 3 x fles van 200, tja, ik weet het inderdaad nog veel, maar verder drinkt ze niet zoveel dus anders krijgt ze helemaal niet veel vocht binnen.
En die flessen drinkt ze allemaal tot de laatste druppel op ! 's ochtends gaat er pap door.
Laatste keer zeiden ze op CB dat ze zelf aangeeft als ze niet meer wil. En de middagfles krijgt ze nu rond 15 uur voor ze gaat slapen, en ze slaapt 2 x op een dag, dus als dat 1 keer word krijgt ze brood voor ze gaat slapen en valt die fles vanzelf af.

Groetjes Bianca

hey meiden

bedankt voor jullie reacties.
nathalia heeft gisteren slappe thee gehad, als laatste fles.
toen die op was, heeft ze heerlijk geslapen.
vla doen we toch maar niet.
moet er zelf oojk niet aan denken om vla te eten, en daarna gelijk gaan slapen.
das iets te veel van het goeie hihihi.

liefs, do

He Do,

Hier op het CB moeten alle flessen worden afgeschaft zodra de kleine 1 jaar wordt...
Aangezien Lot er elke dag nog minimaal 3 krijgt...wordt wat lastig !!

Ik probeer er wel op te letten de hoeveelheid per fles te verminderen, maar de laatste fles voor de nacht weg laten, is hier nog niet gelukt. Wel is het altijd een kleintje, 120 cc met 4 schepjes. En eerlijk gezegd vind ik het ook nog wel lekker, nog even een flesje geven aan een klein warm slaperig meisje... Volgens mij het enige moment van de dag dat ze even rustig blijft zitten..

Die laatste hou ik er dus nog wel even in denk ik. Maar als het lukt om af te bouwen, is het ook wel weer handig denk ik. Kun je zelf ook weer eens lekker op tijd erin !

Succes verder ermee !!

Liefs, Sophie

hoi hoi

Lynn is nu 14 maanden maar die krijgt al vanaf 7 maanden geen laatste voeding meer!! Ze gaat nu al een hele lange tijd om 18.00/18.30 naar bed en dan slaapt ze door tot de volgende morgen! Lynn krijgt nu nog maar 1 fles per dag!

hoi,

Lisa is 14 maanden en krijgt sochtends nog 200ml opvolgmelk in de vorm van pap (bambix) en savonds krijgt ze nog eens 200ml opvolgmelk uit fles voor het slapen gaan.
Is inderdaad een rustmoment voor Lisa en haar ouders... Ze drinkt de laatste fles niet altijd op.. soms laat ze 50ml staan.

Vorige week dinsdag bij het cb zeiden ze niet dat dit niet kan.. De arts vond het allemaal wel prima.

Tegenwoordig is ze wel eerder wakker (zie andere topic) zo rond 6uur sochtends, daarvoor is het rond 7.30u. Wat is de oorzaak?

groetjes

jess

Terug
Bovenaan