Laatste fles om...?

Hi!

Even een vraagje..
Wij geven Mats van 7 maanden nog steeds een laatste fles om een uur of   23:00 (maken m daarvoor wakker).
Dat is ooit aangeraden door het CB, om zijn dag-en nachtritme op orde te krijgen en eigenlijk zijn we daar altijd mee doorgegaan...
Maar nu lees ik in schema's op dit forum, dat niemand dat eigenlijk nog doet?
We hebben t eigenlijk nog nooit zonder geprobeerd...
Slaapt jullie kindje dan wel de hele nacht door (bij bijvoorbeeld laatste fles tussen 19:00 en 20:30, zoiets las ik volgens mij)?

Bedankt voor jullie antwoorden!

Haai!
Wij kwamen er per ongeluk achter dat ie gewoon doorsliep vanaf 19:00... Geluk bij een ongelukje zeg ik maar. Momenteel krijgt Thomas de laaste fles rond 18:45 en dat gaat hartstikke goed, hij slaapt over het algemeen door tot de volgende ochtend 07:00. Een heel enkele keer laat hij rond 23:30 even weten dat hij zijn fles niet leeg heeft gedronken, dan geven we hem nog iets en we hebben er geen kind meer aan, onze blije slaapkop!
Gewoon proberen dus! Succes.

Gr. Marieke

Hé Bolbuikie!

Wij geven Isa al geruime tijd geen fles meer om 23.00 u. Om 18.30 - 19.00 u krijgt ze nu haar laatste fles met 3 scheppen NUtrix. Daar doet ze het prima op. Doorslapen heeft onze meid nog nooit gedaan, niet mét en niet zonder fles van 23.00 u en we hebben 's nachts regelamtig gecheckt of ze toch niet honger had; nee dus.

Gewoon proberen dus en misschien in het begin de fles van 19.00 u was voller doen of er Nutrix bij doen.

Succes!

Grtz. Poppetje71 mv Isa ruim 8,5 mnd

Matthijs krijgt de laatste fles om 19.00 uur, slaapt dan het klokje rond.
Ik denk inderdaad dat het voor het ritme niet zo handig is om nog om 23.00 uur een fles te geven, zeker niet met 3 flessen....( de tijd is dan erg lang tussen de flessen)

Lukas krijgt drie flessen en de laatste om 19.00 uur. Dit is ongeveer vanaf dat hij 6,5 maand is. HIj doet het er prima op. Waarom laat je hem niet gewoon een keer weg en zie je hoe het gaat.

Annemieke

Ik geef 'm ook nog steeds tussen 22 en 23 een fles.
Vandaag is z'n ritme alleen toch al naar de . . . (maan),. . .dus misschien moet ik het ook maar eens proberen om 20.30 de laatste fles.
Groetjes!

Onze zoon is ruim 7 maand en krijgt ook nog een nachtvoeding (BV). Ik haalde de laatste voeding steeds een uur naar voren. Daar deed ik zo'n 2 maand over. Rond 18.30 en vervolgens rond 20.30u en toen besloten we de laatste maar es weg te laten. Dat ging af en toe goed, maar soms ook niet. Ik weet niet hoe het met flesvoeding werkt (erg hè), maar aangezien onze zoon geen speen wil en soms zo hard huilt geef ik hem soms toch weer een nachtvoeding. Waarom hij soms wakker wordt? Misschien toch dromen? Zijn er trouwens meer baby's die niet een speen willen en ook niet getroost willen worden door knuffelen en zachtjes zingen? BV is tot nu toe een uitkomst voor ons hihi!

Terug
Bovenaan