Laatste fles om...?

Hi,

Tessa krijgt haar laatste fles (4e) ook altijd rond 21:30. Moeten haar altijd wakker maken, maar dat was eerst ook atijd voor de fles van 19:00 en 23:00.  
Ze houdt het wakker nog niet lang genoeg vol om van 16:00 tot 19:30 wakker te zijn en de fles eerder te geven. Dus om 18:00 gaat ze naar bed tot een uur of 21:00. Na de laatste fles slaapt ze altijd meteen weer in tot een uurtje of 7:00.

Kga haar nu uit bedje halen, zie ik die lachebek weer wakker worden......!

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

quote: Typgeit reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-03-2007 20:38:44'));

Onze zoon is ruim 7 maand en krijgt ook nog een nachtvoeding (BV). Ik haalde de laatste voeding steeds een uur naar voren. Daar deed ik zo'n 2 maand over. Rond 18.30 en vervolgens rond 20.30u en toen besloten we de laatste maar es weg te laten. Dat ging af en toe goed, maar soms ook niet. Ik weet niet hoe het met flesvoeding werkt (erg hè), maar aangezien onze zoon geen speen wil en soms zo hard huilt geef ik hem soms toch weer een nachtvoeding. Waarom hij soms wakker wordt? Misschien toch dromen? Zijn er trouwens meer baby's die niet een speen willen en ook niet getroost willen worden door knuffelen en zachtjes zingen? BV is tot nu toe een uitkomst voor ons hihi!

Hoi !
Wij hebben een tweeling, waarvan ons zoontje een spenenkind is en ons dochtertje er nooit mee om kon gaan en er dus nooit een gehad heeft. Soms wel een nadeel, want wanneer ze huilen biedt een speen soms uitkomst en bij haar werkt inderdaad niet veel, huilen is huilen en alleen oppakken werkt dan, maar terugleggen niet !!! Dan begint alles weer van voren af aan, dus dat is lastig.

Verder krijgen ze al een paar maanden geen avondfles meer, wij zitten nu op ontbijt= pap met een lepeltje (om ze de fles "af te leren" is dat beter en beter voor de mondspieren en motoriek), lunch is brood met daarachteraan een fles melk, in de middag een groentepotje/verse groenten en voordat ze naar bed gaan rond 18.00- 19.00 uur de laatste fles. Momenteel zitten ze de laatste dagen wel te hannessen doordat ze veel wakker worden in de avond/nacht en huilen, waardoor je dan geneigd bent als niets meer helpt ze een fles te geven. Niet echt een oplossing, maar wij weten het dan ook niet meer en doen we het maar als tijdelijke noodoplossing. Het schijnt nu wel zo te zijn dat ze op deze leeftijd (rond 8 maanden) vaker wakker worden 's nachts volgens het CB. Hopelijk inderdaad maar tijdelijk want ik word er ook een beetje gestresst van hoor.... zie het soms even niet zitten als ze allebei tegelijk huilen.

Groetjes Astrid

Terug
Bovenaan