Laatste fles voor de nacht niet opdrinken..

Hoi,
Ja hier komt het ook voor dat Lieve haar fles niet opdrinkt voor het slapen..
Maar ze is geen hongerig kindje..Nu is ze 3,5 week oud, en drinkt zes flesjes per dag van ongeveer 100-140 ml, maar soms laat ze wat staan.
Ze krijgt tussen 11 en 12 uur s'avonds de laatste fles, en komt dan pas weer tegen 6 uur of half acht..
Na de eerste fles gaat ze terug tot de volgende fles..Maak haar soms even wakker om in bad te gaan..
Dan drinkt ze d'r flesje,. en ik kan haar zo nog weer voor een uur of  drie weg leggen..In de middag is ze meer wakker, en in het begin van de avond ook, dan is wil ze meer aandacht, wat natuurlijk mag he!
Zit vaak veel op schoot dan, of doet hazeslaapjes tegen ons aan..
Maar ze is dus makkelijk, geen hongerig kindje, en slaapt zelfs tot 6 uur als ze maar een halve fles op heeft las laatste die dag.
Ze plast veel, en was maandag al 4500 gr, dus dat komt best goed.
Het is ons derde kindje, en we zijn er zelf ook heel makkelijk in nu..
Laar haar lekker veel in  bed als ze zelf wilt, en ze geeft zelf wel haar ritme aan, want 7 flessen per 24 uur had ze gewoon geen behoefte aan..
Kijk naar je kindje, en ach het blijven baby's he..doorslapen is heel fijn, maar meer uitzondering dan regel..denk ik..En ze s'nachts even zien is ook niet zo erg, als ze maar weer gaan slapen daarna dan kom je zelf ook aan je rust toe..

Groet R

quote: mickeymous reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-08-2007 09:12:23'));

Hee meiden,

bedankt voor jullie reakties!

Mariska vroeg wat de dagindeling nu is. Nou we passen het aan op de voeding die ze heeft gehad als ze snachts wakker wordt. Dus als ze om 3 uur snachts de fles krijgt dan krijgt ze om 7 uur weer en dan 11 uur en dan 15 uur en dan 19 uur en dan 23uur.

Dat doen we dus met ingang van vannacht niet meer. Gisteravond dronk ze haar laatste fles haast niet leeg, maar ze werd wel vanmorgen pas (voor ons doen) om 5.45 wakker.
Ze heeft nu een fles gehad om 6 uur en dan nu weer straks om 10 uur enz.

Mocht ze nu vannacht wakker worden om 3 uur en ze heeft een fles gehad, dan maak ik haar om 6 uur wel wakker en geef haar minder. Ik wil dat schema dan graag aanhouden. Of lijkt julllie dat geen goed plan?

groetjes

Hoi Chantal,

De hoeveelheid die ze drinkt heeft er ook mee te maken of ze 's nachts komt om eten. Feline is een grote eter en krijgt 5 flesjes van 180 ml met 6 scheppen. Ze drinkt ze nagenoeg leeg op een dag. Voorheen kreeg ze 5 flesjes van 150 en volgens CB was dat zat, maar ze kwam toen ook 's nachts nog, dus ik heb het opgehoogd.

Probeer anders steeds iets meer te geven overdag en dan zal ze vanzelf ook minder komen. En je moet zelf kijken hoe het gaat en een beetje uitproberen. Ieder kindje is natuurlijk wel anders.

groetjes Mariska

Terug
Bovenaan