Laatste fles

Ik lees hier verschillende verhalen over doorslapen en hoe dit te doen.
Mijn zoon is 5 mnd. en slaapt ook nog steeds niet door. Hij krijgt 3 flessen van 210 en 2 van 180 cc (om en om) en een fruithap. Door zijn laatste fles en zijn eerste ochtendfles doen we Nutrix, maar dit helpt dus niet. Ik lees dus verhalen van mensen die zeggen dat het lijkt of ze juist honger krijgen door de Nutrix,en dus de voeding voor de hongerige baby gebruiken, maar zijn er ook mensen waarbij de Nutrix dus wel ging helpen op den duur en zou er onderhand niet al lang een fles afmogen, maar hoe dit op te lossen als hij nog steeds om 23.00u komt en dan ook s'nachts rond 05.00u weer. Zo kom ik nooit van 5 voedingen af en zal hij nooit gaan doorslapen. Hoe is een dagindeling qua flessen en vast voedsel met 5 a 6 mnd.?
Ervaringen graag?????
 
onze dochter lisa vandaag 7 maanden heeft ook tot een maand geleden niet doorgeslapen. Ik ben ook begonnen met nutrix, maar eerst de 2300 uur fles afgebouwd tot 2200 uur. Daarna een week om 2200 uur minder voeding gegeven, eigenlijk het lijstje weer afgewerkt, totdat we op 90 cc zaten.
Nu krijgt ze om 1900 uur een fles van 200 cc met daarin 5 schepen nutrix en het doorslapen gaat prima.
schema:
0700 uur 180 cc + 3 eetlepels nutrix
1100 uur 180 cc
1300 uur fruit
1530 uur 180 cc
1800 uur half potje groente half danoontje
1915 uur 200 cc + 5 eetlepels nutrix

succes!!

succes
 
ik heb bij mijn dochter (3.5 maand) de laatste fles steeds verschoven naar een eerder tijdstip, en de hvh opgevoerd naar 210 cc(ze kreeg eerst 5 x 180 cc)eigenlijk is dit vreemd want ben dus van 900 cc per dag naar 840 cc gegaan. ik geef haar ook nutrilon forte (hongerige baby's)en door de laatste fles doe ik 2 schepjes nutrix. ons schema ziet er als volgt uit:
8.00 uur 210 cc
10.30 uur fruit
12.00 uur 210 cc
14.30 uur fruit
16.00 uur 210 cc
19.30 uur 210 cc + 2 schepjes nutrix

mijn dochter slaapt al vanaf 5 weken door, en eigenlijk sinds ze in een winterslaapzakje ligt. zou het misschien kunnen dat je zoontje wakker wordt omdat hij het koud heeft? ik had bij onze dochter wel het idee dat dat ermee te maken heeft.
 
hoi diona
ook even een reactie van mijn kant
mijn zoontje marten is nu ruim 4 maanden. omdat marten niet genoeg groeide moest ik nutrix door de pap gaan geven en marten die tot dan toe gewoon doorsliep werd sinds de dag dat ik met nutrix begon weer wakker snachts.ook was hij overdag na de fles wel tevreden maar kwam hij na drie uur weer en hadden we het idee dat hij honger had (hij kreeg op een gegeven moment weer 6 /7 flessen per dag
en doorelke fles deden we nutrix zodat hij wat langer tevreden was. omdat elke fles dus dikke pap was waren we bang dat hij straks geen gewoon drinken wilde drinken omdat hij alleen maar dikke flessen kreeg en toen hebben we de beslissing genomen om de nutrilon voor hongerige babys te gaan gebruiken hij was gelijk veel tevredener
op dit moment krijgt hij:
6;30 een fles melk (180 water)
9:30 een bordje pap met 50ml melk klaargemaakt en een flesje van 50 ml melk erna
12.00 een fles melk (180 water)
15:00 een fles van 180ml water
17.00 weer een pap met fles combinatie en dan tegen 20:00 weer een fles van 180 water
ik weet niet of je er wat aan hebt maar mijn zoon slaapt sinds 4 dagen door van 20;30 tot ongeveer 6:30
heel veel succes ermee en ik zou het leuk vinden om nog eens te lezen of het je gelukt is
gina
 
Help, ik wordt helemaal nerveus als ik dit lees. Mijn zoon van ruim vier maanden slaapt ook echt nog niet door. Laatste fles krijgt hij zelf om 24.00u en dan wil hij precies 4 uur later weer. Dus om 23.00u de fles dan om 3.00u weer enz. Ik heb me er inmiddels bij neergelegd en hoop dat het vanzelf over gaat. Wel doe ik ook Nutrix in de laatste fles, maar dat helpt echt niet bij mijn kindje. Ook Nutrilon forte (hongerige baby's) hielp geen zier. Als ik dan lees en hoor dat andere kindjes al lang doorslapen, denk ik, wat doe ik fout. Op het CB zeggen ze dat het heel normaal is dat een kind van 4 maanden 's nachts nog wil eten. Het breekt je alleen zo op en dat is dus het probleem. Dus overdag krijgt hij 5 flessen (van gemiddeld 180cc + 6 schepjes) en 's nachts een klein beetje 60cc. Ben dat laatste proberen aan het afbouwen. Ook krijgt hij overdag een paar lepeltjes fruit, maar dat is puur voor het oefenen. Heel veel succes en ik zal aan je denken 's nachts (ha eindelijk een bondgenootje). Groetjes van Emily
 
mag ik vragen waarom jullie bij de eerste fles van de dag ook nutrix doen? Ik gebruik nutrix juist omdat mijn dochtertje dan langer doorslaapt,maar dat is 's morgens toch niet nodig?
Ben erg nieuwsgierig.
groetjes sandra
 
Hihi, wat weten jullie dat allemaal precies zeg, met die tijden, knap hoor. Mijn derde zoon, nu bijna 7 maanden, slaapt ook niet door. Ik gooi in elke fles nutrix, het B vind het best en het kind groeit en bloeit. Hij eet goed fruit en groente en sinds kort ook een half boterhammetje met appelstroop. Hij is absoluut niet te dik en altijd vrolijk en blij. En dat doorslapen, ach dat komt wel, dat is bij mijn andere zonen ook goedgekomen. Ze zijn maar zo kort klein. Als ze gaan kruipen en lopen worden ze vanzelf een keer zo moe en dan wordt je smorgens geschrokken wakker, blijkt alles goed te zijn en is het leed geleden. Geniet nou maar en maak je niet te druk. Mijn oudsten zijn nu 9 en 6 en geloof me voor je het weet zijn ze groot en verlang je terug naar die drukke vermoeiende babytijd!
 
Dank voor alle reacties!!!!
Gina,zodra ik nieuws en resultaat heb,hoor je het.
En Emily, wie weet kunnen wij elkaar op de hoogte houden en hopen dat wij elkaar kunnen steunen.Inderdaad eindelijk een bondgenoot!
Anuschka,ik weet dat het voorbij gaat en dat het goedkomt, maar als je er middenin zit is het moeilijk vol te houden, temeer omdat mijn dochter (nu 4) zo ontzettend makkelijk en geregeld was en mijn zoon dus niet er is geen regel in te krijgen ook niet qua slapen,dus iedere dag is anders en zeer vermoeiend, omdat hij zich ook nog eens aan moet passen aan zijn zus als ik haar uit school moet halen,dus dames de fles van rond 12.00u gaat dus al niet op bij mij, het is dus moeilijk een vast schema aan te houden. Mijn dochter was veel tevredener en zat op deze leeftijd op het schema van 7.00u fles,10.00u fruit,12.00u fles,16.00u fles,17.30u groente,20.00u fles met nutrix, zoonlief is dus hongeriger en komt uit zichzelf om 23.00u!
De reden waarom ik dus 2x nutrix in zijn fles doe is om te zorgen dat hij het s'morgens ook wat langer uithoudt tot 11.00u en dan om 13.00u fruit en dan om 15.00 een fles(dat gaat dan wel) en dan om 19.00 en 23.00u een fles.
Maar ik las zoveel verhalen over de nutrix dat dat juist averechts werkt en ik wil eigenlijk niet aan de hongerige babyvoeding.
En mijn zoon ligt ook inderdaad in een winterslaapzakje, Anna dus dat kan het ook niet zijn helaas.
Maar ik ben wel weer benieuwd naar nieuwe reacties!
Groetjes,
Diona
 
Terug
Bovenaan