Laatste fles

Hoi Diona,

Helaas van deze kant weinig hoopgevende berichten. Mijn dochter is 11 maanden en slaapt niet door, en mijn oudste sliep pas na ongeveer 20 maanden door. Ik moet er wel bij zeggen dat ik er ook nooit veel moeite voor heb gedaan ;-) Ik geef borstvoeding dus ik schuif ze even aan de borst en slaap weer verder. Maar misschien troost het je te weten dat je (lang) niet de enige bent! Het is echt heel normaal voor baby's om wakker te worden 's nachts. Ik denk wel eens dat je al die jubelende 'succesverhalen' over vroeg doorslapende baby's vooral hoort omdat ze zo bijzonder zijn en de ouders het graag van de daken willen schreeuwen ;-)

Als ik jou was, zou ik kijken of manlief niet bij kan springen met de late avondvoeding en/of de nachtvoeding. Dan kan jij vroeg je bed in en een hele nacht maken. Met een goede nachtrust kun je er meestal een stuk beter tegenaan!

Sterkte,
Pauline
 
Hoi Pauline,

Wat hoopgevend dat jij ook borstvoeding geeft en een niet-doorslaper hebt. Mijn dochtertje is nu 5,5 maand en krijgt 5x voeding. Ze krijgt om 22.00 uur de laatste voeding, maar komt dan om een uur of 5 (soms eerder) voor eten. Hoe lang ben jij doorgegaan met borstvoeding van je eerste? Ik moet om medische redenen van mijn dochtertje zo lang mogelijk borstvoeding blijven geven. (en ik moet zeggen dat ik het ook ontzettend gezellig vind)

groetjes Janet
 
Mijn dochtertje Indy kwam tot vorige week ook nog elke nacht. Ik las toen in een blad dat baby's wakker kunnen worden van hun eigen bewegingen, met anme de armbewegingen. Ik ben toen mijn dochters armen naar beneden gaan leggen in d'r bedje en de dekens goed strak in gaan stoppen. En vanaf dat moment slaapt ze door. Het is dus niet zo dat baby's altijd wakker worden van de honger. Probeer het een keertje, misschien werkt het bij jou ook. Een kennisje heeft de armsgaten van het slaapzakje dichtgemaakt en ook haar dochterje sliep direct door. Sucses en laat even weten of het gelukt is.
 
ik doe bij de ochtendfles nutrix, omdat ze dan extra behoefte aan eten heeft. Ze heeft om 1900 uur dan haar laatste fles gehadn en ik merk dat ze bij de 1e fles echt honger heeft dus vandaar

corina
 
Hoi Diona,
Ja lijkt me leuk om elkaar op de hoogte te houden / te steunen. Je ziet dat ik alleen niet elke dag kijk op dit forum. Werk zelf ook 3 dagen achter de PC, dus dan heb ik thuis geen fut meer om nog eens achter de computer te kruipen. Goed nieuws, afgelopen weekend heeft mijn zoon min of meer doorgeslapen, dwz 1 x wakker voor speentje en daarna pas weer om 7.00uur. Je begrijpt dat ik stijf van schrik wakker werd. Tja dat was ik niet gewend. Maar dit was selchts eenmalig. Heb het nachtelijke flesje nu wel afgebouwd naar 60cc. Hoe gaat ie nu bij jou? Groetjes van Emily
 
Hoi Emily,

Ik kijk zelf ook niet elke dag,hoor. Werk ook 2 dagen per week achter de computer. Maar het gaat zozo...
De ene nacht slaapt hij door en dan weer een nacht niet en lukt het me niet dit te rekken met zijn speentje.Een half flesje trapt mijnheer dus niet in,he.
Inmiddels krijgt hij fruit en dit gaat goed en ook Nutrix door zijn ochtend en late avondfles. Tja,af en toe denk ik ieder kind is anders, het zal wel een keer goed komen. Als reactie las ik dus ook al een kind van 11 mnd.,dus???
Maar ik moet rekening houden met schooltijden van mijn dochter en ik weet toch echt niet meer hoe ik het bij haar gedaan heb, qua schema en dan met name die laatste fles. Bouw je hem af of laat je hem zomaar vervallen?
Ben naar het CB geweest en daar zeggen ze kijk zelf maar, lekkere steun dus.
Hij gaat nu dus rond zessen groente krijgen, maar dan...meteen een fles en naar bed en dan niks meer of een flesje en de 23.00 fles afbouwen naar half 11, 22.00u etc. daar zit ik dus nu mee.
Maar goed voor nu dus weinig veranderingen eigenlijk.
succes maar weer,
groetjes Diona
 
Hallo,

Graag wil ik weten of potjesvoeding nu echt zo slecht is en of je een ontaarde moeder bent als je tot het eerste jaar alleen potjes geeft en dan met vers eten begint. Ik vind het best lastig om nu apart voor mijn zoontje te koken en dan ook nog eens voor 3 man en daarbij ik kan niet rustig eten en hem vooraf eten geven is natuurlijk geen optie als je vers kookt, dan is je eigen eten koud. Heeft er iemand misschien tips hoe te koken zonder al teveel gedoe en hem dus toch aan het vers eten te krijgen? En is het erg potjes te geven tot de eerste verjaardag? (hij lust alles overigens graag)
Bij voorbaat dank!
 
Terug
Bovenaan