Laatste fles

Dag mama`s,

Ff een vraag.
Onze dochter heeft nog 5 voedingen van 180 cc water.
Wanneer gaat de laatste fles eraf?
Hoeveel voedingen krijgen ze dan nog?
En hoe verspreid over de dag.
Hoe hebben jullie het aangepakt?
En slapen ze dan door?

Nu krijgt ze rond 18:00uur de fles en rond 18:30uur ligt ze in bed, om 23:00uur moeten we haar altijd wakker maken en krijgt dan nog een fles en gaat daarna meteen weer slapen.
Ik ben zo bang dat als ik nu de laatste fles eraf haal dat we heel onze ritme verstoren.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips.

Hoi sens...
Onze dochter kreeg voor een weekje nog vijf flessen van 200cc.
Ze weegt wat meer dan zes kg.We zagen toen op de verpakking van nutrilon dat de kleine die zo boven de zes kg ook wel vier voedingen kan hebben 200cc.
Dankzij de site van nutricia kreeg ik antwoord op mn vraag.
Men gaf aan dat ik t gewoon kon proberen.
Smorgens beginnen,de tijd gewoon beetje opschuiven.
Nu krijgt ze de eerste om bij achte en de laatste dus ongeveer weer bij achte savonds.
Tegen de middag hebben we dr gewoon een beetje fruithapje gegeven.
En het gaat redelijk goed met slapen.
En wat men ook kan doen,gewoon wat rijstebloem door de voeding doen,word t wat voller van.
Gewoon proberen meid of anders eens een kijkje nemen op de site van nutricia,men kan dan bellen of chatten met iemand die dr best wel veel verstand van heeft.

hey,

hier hetzelfde als bij lief wondertje: ook ikkwam er ineens achter dat ze nog maar 4 flessen mocht. Toen ik er over na ging denken klopte dat ook wel, want FLoor liet van eidere fles eigenlijk wel een beetje staan. Dus heb uitgerekend om de hoeveel uur ze een fles zou moeten krijgen, en aangezien Floor 12 uur slaapt, betekende dat voor ons om de 4 uur. En dat heb ik geprobeerd, heb er 2 dagen over gedaan (met steeds iets meer rekken) en heb nu een heerlijk ritme! 8 uur, 12 uur, 16 uur en 20 uur de fles. Straks gaan we kijken of ze worteltjes lust :) heb ze gekookt, en gepureerd met beetje melk er doorheen (moedermelK, ik ben kolven aan het afbouwen en heb steds nog klein beetje). SPANNEND!

Je moet haar om 23 uur niet meer wakker maken en kijken wat er gebeurd.
Bij ons sliep Tygo gewoon door tot de andere ochtend en was het snel voor mekaar.
Nu krijgt hij idd 4 flessen van 180 en een fruithapje tussendoor. Tygo is nu 16 weken.

succes,

Hoi,

ik had hetzelfde probleem, mijn dochtertje is nu 4,5 maand en ze weegt nog geen 6 kg. Van het consultatiebureau mocht ik de laatste fles ( 23.00uur ) nog niet laten vallen, dit omdat ze niet erg zwaar is.
Maar ik moet haar iedere avond wakker maken en ze laat altijd ongeveer 50ml staan. Ze kreeg 3x150ml en 2x 180ml. Nu heb ik van de week toch maar de stoute schoenen aangetrokken en de laatste fles laten vervallen. Ze krijgt nu 4x180ml(+ 6 scheppen melk). Ze krijgt nu dus ook minder binnen, maar ze doet het goed en vraagt ook niet om meer. Ook heeft zij gelijk al doorgeslapen van 20.00 tot 8.30uur. Ik vind het zelf ook wel een beetje eng, omdat ik ergens toch wel bang ben dat ze niet genoeg voeding binnen krijg, dus ik zal haar volgende week maar extra laten wegen.
Ik zou als ik jou was het gewoon proberen en de laatste fles misschien rond 20.00uur proberen te geven. Veel succes.

Hier vanavond voor het eerst aan het uitproberen of de laatst fles eraf kan! Ben sinds gisteren met groente begonnen. Vind ze nog niet helemaal super.
Vanavond om 19.30 laatste fles gehad en ze slaapt nu lekker!
Ik zou het ook gewoon proberen als ik jouw was.
Succes!

Haar schema is ongeveer:
7.00 fles 200ml
11.00 fles 200ml
15.00 fles 200ml
17.00 beetje groente
19.30-20.00 fles 230ml +rijstebloem

Wij hebben het bij onze 1e als volgt gedaan: De laatste fles steeds iets meer vervroegen, dus elke paar avonden weer een kwartiertje ofzo eerder, na een paar weekjes was de voeding zo vroeg en daardoor kort op die daarvoor dat we hem lieten vervallen. Wel hebben we toen in de flessen meer cc aangeboden zodat ze wel met 4 flessen de hoeveelheid binnenkreeg die ze met 5 flessen ong ook had. En we deden in de laatste fles toen rijstebloem zodat ze de nacht doorsliep. Dit werktte bij ons prima.
Maar als je besluit de laatste voeding ineens te laten vervallen, dan is het gewoon een kwestie van uitproberen inderdaad. Sommige kindjes slaan 'm over en andere kindjes komen wel eerder, en tja, dan nog geen nood aan de man hoor. Je kindje went er heus niet aan als je dit een- of tweemaal doet, is mijn ervaring tenminste.
Onze 1e liet met 4 mnd de late voeding vevroegen / daarna vervallen. Onze 2e is nu 4 mnd en krijgt al tijden geen late voeding meer, was er met ca 2 mnd al vanaf. Sliep toen het klokje al rond, heerlijk.

Maar zo zie je maar, elk kindje is verschillend, wij hebben ze altijd een beetje zelf hun ritme laten bepalen, en dit ging makkelijk en vlot.

Veel suc 6.

Terug
Bovenaan