Laatste fles

Ohja, en ons schema is als volgt:

07.00u - 1e fles, 180 cc + 6 scheppen
11.00u - 2e fles, 180 cc + 6 scheppen.
Tussendoor een fruithap (sinds ong een weekje nu), vers, een 1/2 fruit per x (banaan of peer).
15.30u - 3e fles, 180 cc + 6 scheppen
19.30u - 4e (pap)fles, 180 cc + 6 scheppen EN 4 scheppen rijstebloem.

Ik wil een dezer dagen ook een groentehapje introduceren. Rond half 5 ofzo.

Onze zoon is nu 18 weken. Hij weegt ca 6,5 kg.

Hoi,

Diederik krijgt hier 5 flessen, 2 x 210 water en 3 x 180 water. De laatste fles laten wij nog niet vallen, hier zei het cb dat de bloedsuikerspiegel nog teveel daalt en dat er dus niet meer dan 8 uur tussen de voedingen mag zitten. Diederik is een flinke vent, al bijna 7,5 kilo. Daarom mocht hij ook wat meer dan 1 liter per dag van het cb. Volgens mij is het vrij normaal als baby's de eerste 6 maanden nog een late voeding pakken, dus je hoeft het niet af te bouwen. Heb zelf nog niet zo'n zin om hem eruit te halen, aangezien ik zo gehecht ben aan mijn nachtrust... ;-)

Ik zal het volgende keer weer eens vragen op het cb, dan is hij 4 maanden. Ik geef er nog niets bij (rijstebloem of fruit o.i.d.) ik wil echt wachten tot de 4 maanden omdat Diederik geen bv heeft gehad en een huidje dat snel geirriteerd is. Ik wil het dus voorzichtig aan doen i.v.m. allergieen.

Ik lees overal dat het rond deze tijd nog erg vroeg is om de laatste voeding te laten vallen. En op het CB adviseren ze het ook niet, wat Blossom dus zegt, dan gaat het bloedsuikerspiegel te veel omlaag.
Liefs

niet alle CB: bij mij zeiden ze al heel vroeg dat als ze sliep, ik haar gewoon moest laten slapen.
bovendien: als er nog een laatste voeding bij moet komen kan ik nooit aan 4 flessen per dag komen, zoals zou moeten volgens de flesvoeding

Sinds de kinderarts mij zei dat ik Karlijn niet wakker moest maken voor eten krijgt ze om 23 uur geen bv meer. De kinderarts zei mij dat kinderen die vaak wakker gemaakt worden voor eten een grotere kans op overgewicht, op latere leeftijd, hebben. Aangezien mijn man ook al vanaf jonge leeftijd overgewicht heeft heb ik naar deze tip geluisterd en geef haar dus alleen eten wanneer ze honger heeft en niet omdat het tijd is.
Nou vind ik het verhaal over de suikerspiegel ook wel een erg logisch verhaal dus kan me voorstellen dat je toch besluit om haar wakker te maken en de laatste voeding geeft.

Pfff het is toch eigenlijk zot dat er zoveel verschillende adviezen worden gegeven? Soms snap ik het niet meer hoor! Daarom doe ik lekker wat mij goeddunkt! Hihi...

Terug
Bovenaan