Laatste fles?

Hoi dames,

Ik zit eraan te denken om de laatste fles eraf te halen, maar weet niet zo goed hoe ik dit moet aanpakken. Gewoon weglaten of moet ik de andere voedingen meer gaan geven? Joep is nu 4 maanden en vaak drinkt ie hem niet eens leeg...

Hoe hebben jullie dat aangepakt?

Wat wel een "probleem" is, is de tijd tussen de voedingen van 15:00 en 19:00 uur, dit redt hij meestal niet. Rond deze tijd heeft hij de meeste trek. Ik zit eraan te denken hem dan iets van groente of fruit te gaan aanbieden, maar daar is hij nog vrij jong voor. Al moet ik wel iets gaan doen, want hem laten honger lijden vind ik ook weer zo sneu...

Tips?

Groetjes,
Juutepetuutje
 
Ik weet natuurlijk niet hoe zwaar jullie uk is maar als ie goed groeit mag die laatste fles er echt zo af. Ik zou dan ook wat groente geven rond 5 uur zodat je de laatste fles wat later kan geven, je kan met 4 maanden ook rijstebloem geven hoor.
 
Het is best een grote vent! 7,3 kg bij 65 cm...
Kan ik er gewoon ineens mee stoppen, met de laatste fles? Ben benieuwd of hij dan niet nog eerder wakker wordt.... Tegenwoordag is meneertje rond 6:15 uur voor het eerst wakker, maar heeft dan nog geen honger!

En worden ze van rijstebloem niet (te) dik of is dat een fabeltje?
 
rijstebloem zit bijna niks in. Kun je met een gerust hart geven. Ik zou ook kijken of hij wat groente wil tegen de avond, zodat je die fles even kan uitstellen en je de laatste kunt laten vallen. Hier redt ik het de ene dag wel en de andere niet. Zorg wel dat hij nog wel 800 ml melk binnen krijgt. Dat was het advies van de diëtiste van de week aan mij.
 
Ben van het augustus forum maar bij mijn andere dochter hebben we de laatste fles gewoon ineens laten vervallen. De eerste keer dat we dat deden kwam ze ineens 's nachts. Toen weer even 5 flessen gegeven en volgens mij na 1,5/2 weken weer geprobeerd en toen ging het goed. Je schijnt het ook af kunt bouwen door de fles steeds een half uurtje eerder geven totde fles gelijk valt met de vorige.
 
Terug
Bovenaan