Laatste keer...

A

Anoniem

Guest
Wilde even zeggen dat ik voorlopig hier niet meer op het forum zal zijn... Ik merk de laatste tijd steeds meer dat ik een heel ander soort moeder ben dan de meeste van jullie.
Neem dit weekend... Mijn vriend is nu al 3 dagen heel erg druk, dat betekent dat alle zorg op mij neerkomt en ik merk dat ik daar dus helemaal geen geduld voor heb...    Ik kan het niet uitstaan dat ik nog geen minuut tijd voor mezelf heb  gehad en dat ik nu om half 12 nog steeds in m'n  pyjama  rond loop omdat meneertje niet wil slapen. Morgen moet ik weer werken (ik werk 3 dagen in de week) en ik heb  voor m'n gevoel helemaal geen weekend gehad. Gisteren ook nog van m'n fiets gedonderd en alles aan m'n lijf doet pijn ...

Velen van jullie zijn full-time moeder, of hebben een man  die veel aan het werk  is, sommigen hebben nog 1 of 2 andere kinderen, hebben hun kind nooit uit logeren gebracht of hebben nooit een  oppas en dan die dames die  zelfs nog borstvoeding geven!
Ik wilde daarom benadrukken dat ik onzettend veel respect en bewondering voor jullie heb, want ik zou dat allemaal  nooit kunnen!

Dus daarom zeg ik maar gedag en hoop ik dat ik het ooit ook nog eens ga leren om een lieve en geduldige moeder te worden!

Veel geluk allemaal!
Laura

Hé, Laura!

Ik denk dat je stiekem toch meer met ons gemeen hebt dan dat je denkt! Ik denk dat ik wel namens alle dames hier kan spreken als ik zeg dat we allemaal weleens terugverlangen naar de tijd zonder kindjes, toen we nog gewoon onze gang konden gaan en konden doen en laten wat we wilden. Het krijgen van een kindje is een heel ingrijpende gebeurtenis in je leven en die roze wolk waar je (voor de buitenwereld althans) op hoort te zitten is er lang niet altijd hoor! Maar dat wil niet gelijk zeggen dat je geen goede moeder bent!!! Ik wens je heel erg veel succes en hoop je in de toekomst weer op het forum te mogen begroeten!

Veel liefs, Linda

Hoi Laura,

was ik maar zo'n moeder waar jij over schrijft. Ik heb ook regelmatig momenten dat ik het liefst gillend het huis uit zou lopen hoor. Of dat ik ervan baal dat ik weer door de kou fiets met een achtjarige en een zesjarige die nog steeds traag fietst met zijwiletjes en een dreumes voorop de fiets die denkt dat hij me mag slaan, omdat de oudste op het onmogelijke tijdstip van zes tot kwart over zeven karate heeft. het is ruim zes km fietsen en dan baal ik zo.

Pas bij de derde heb ik geleerd om de boel de boel te laten en dan ga ik wat leuks doen met de kinderen of laat ze alledrie zelf aanmodderen en ga hier even bijlezen. Ik ben er er ook nog en dan staat de afwas van het ontbijt nog maar op het aanrecht om zes uur als ik ga koken, jammer dan.

Korto, herkenning alom. Ik hoop dat je wel kan genieten van de mooie momenten en het vlug beter zal gaan met je. Mocht je er behoefte aan hebben dan kan je hier altijd je hart luchten he. We zijn hier om elkaar te steunen en niet om te veroordelen.

Groetjes van marloes

Hoi!
Jammer dat je even afstand neemt hier hoor..
Maar natuurlijk jou keus..
En idd, ik denk dat je heus veel op veel anderen lijkt hoor..
Ik heb idd drie kids, man met eigen bedrijf, die vijf tot zes dagen werkt, ik werk twee dagen buitenshuis, doe het huishouden alleen, en de zwemles..
School, en vriendjes te spelen...
Maar ik neem toch echt af en toe gewoon de tijd even hier te lezen hoor..Jammer maar dan spelen ze maar even zelf, kunnen ze goed, en ik doe het vaak ook als ze op school zijn/slapen..
Dus plan ook dingen voor jezelf..gewoon doen, word je echt geen slechte moeder van hoor..
Gr Rina...maar snap je wel hoor...

Jammer dat je hier niet meer mee gaat kletsen. En als je ons gaat missen mag je altijd weer terug komen!

Ik wil je ook even laten weten dat ik best wel veel met je gemeen heb. Ik heb ook weinig geduld, werk 3 dagen, mijn man zit heel vaak achter zijn computer dus bijna alles komt op mij neer en ik heb ook een kindje (tweede komt in maart). En ik baal ook dat ik nooit eens tijd heb voor mezelf.
Ik maak tegenwoordig meer tijd voor mezelf, als ik jou was zou ik dat ook proberen.

En ik ben ook niet geduldig, maar wel een lieve moeder en ik weet zeker dat jij dat ook bent!

Liefs Mariska

hey lieve laus                

jammer dat je bij ons weggaat
voel je niet schuldig of naar
je ebnt een goede lieve moeder op jouw manier
en ik weet zeker dat je kindje en man heel veel van je houden

iedereen is anders en iedereen doet het anders

het is echt niet allemaal roze geur en manenschijn bij ons hierro

erg jammer en hopelijk spreken we je gauw weer

liefs en het beste voor jowu en je gezinnetje

moekje en Ryan

Hoi Laura,
ik ben zeker niet de perfecte moeder waar jij het over hebt hoor.
Wij hebben 1 dochter, nu 15 maanden oud. Ik werk 3 dagen in de week, waaronder soms ook het weekend (gister en vandaag gewerkt!) Onze dochter is al een paar keer bij opa en oma blijven slapen omdat mijn vriend en ik allebei gingen stappen (oooohh slechte ouders!) Maarja ik vind ook ondanks dat we nu een kind hebben mijn leven niet hoeft te stoppen, dus af en toe is met de vriendinnen stappen moet kunnen vind ik, niet elke week natuurlijk.
Soms denk ik ook weleens waar ben ik aan begonnen. . .maar ik houd ontzettend veel van mn dochter en zou dr absoluut niet willen missen!

Nou ik denk dat je na het lezen van onze verhalen wel kunt opmaken dat wij ook niet perfect zijn,

groetjes van Sonja en misschien tot de volgende keer.

Ten eerste jammer dat je weggaat.
maar ik ben ook beslist neit de ideale moeder hoor.
Werk gemiddeld 25 uur per week om om de week inhet weekend.
HEt is bij ons vaak hollen of stilstaan. Zo ben ik d eze week bijna de hele week vrij geweest maar volgende week gaan we er weer hardtegenaan.
Vanochtend snapte of wilde vriende lief niet snappen dat ik eigelijk uit wilde slapen. GRRRRRRRRRRRRRRRRR
En kan er slecht tegen als ik druk bezig ben met ies en Merel beluit dat ze nu meteen aandacht wil en neit stil te krijgen is.
Ik zet haar dan vaak in debox en ga boven rommelen omdat ik weet als ze te lang zo bezig is ik best boos op haar kan reageren.
Zorg dan dat ik de rust weer heb om er tegen te kunnen.
Vind het ook moeilijk om alles rond haar eet en drink en slaap momenten te plannen.
Hou er zoveeel mogelijk rekening mee maar soms lukt het gewoon niet en aangezien ze 's middags bijna nerges anders slaapt dan in haar bed. Gebeurt het nu al regelmatig dat ze ;s middags niet meer slaapt.
Soms voel ik me dan best rot.

Vraag me ook regelmatig af of ik inderdaad wel een goede moeder ben.

Ach zolang je ze alle liefde geeft die je ze te geven hebt is het allerbelangrijkste in elk geval in orde

Terug
Bovenaan