Laatste keer...

Hoi Laura en de anderen,

Ook ik sluit me bij de rest aan en vind het jammer
dat je (voorlopig) gaat... hier gaat ook niet alles van een leien dakje altijd hoor!! Ik werk ook parttime, heb slechts 1 kindje en verlies ook zo vaak mn geduld, en geef ook geen borstvoeding meer maar zijn wij hierdoor slechtere moeders??

Heb vanmorgen ook tot 11 uur als een zombie beneden gelopen. Ik dacht nog als er nu een buuv ofzo plotseling langskomt dan mag ik me wel voorstellen wie ik ben omdat ze me niet zou herkennen!!
Ik moest hoognodig douchen, mn haren vond ik vettig en ik was nog in pyjama en  de kleine  ook. Ben ongesteld en chagrijnig en kon me er nog niet toe zetten om hem in de kleertjes te doen!
Hij is de laatste tijd ook nog ontzettend zn grenzen aan het uitproberen (en mijn geduld daarmee!!!!) en als meneer zn zin niet krijgt zet ie het heeeel snel op 'n huilen en drammen. Ook ik kan daar heus niet altijd even goed tegen.. helemaal niet op zo'n dag als vandaag. En het is nog regenachtig ook!!!
Omdat ik ff uitgebreid de tijd nodig had om te douchen, moest ik ff wachten tot meneertje in bed ligt (nu dus...) want zo lang hou ik hem nooooit rustig in de badkamer. Hij opent dan de douchedeur en klimt gerust met kleren en al bij me in de douchecabine !
Dus nee, dan loop ik ook lang in pyjama beneden....

Weet niet of je onze berichtjes nog leest.. maar ik wil zeggen:
kom vooral af en toe nog eens hier een kijkje nemen
en je zult zien dat bij ons het leventje, met kind(eren), ook niet altijd even ideaal en rooskleurig is!!!!
Sterkte in elk geval en alle liefs

Hoi Laura,

Wat ontzettend jammer dat je even afstand neemt maar ik begrijp het wel hoor.

Hier ook zeker geen perfecte ouder. Ik merk dat ik de laatste tijd erg ongeduldig ben met Maaike. Ze is alles aan het ontdekken en als ik dan moe ben dan kan ik dat niet hebben en dan moet ze het vaak toch wat ontgelden.

Vaak zou het helpen als ik even met haar ga spelen maar als je moe bent heb je daar gewoon geen zin. Toevallig heb ik van het weekend aangegeven dat ik steeds meer het idee krijg dat het allemaal bij mij ligt. De zorg voor Maaike, het huishouden en alle andere zaken. Henk is erg druk voor zijn werk en met de duikvereniging en de komende weekenden vaak ook een dag weg. Dit houdt in dat ik zes dagen in de week met Maaike zit. Ik ben erg gek op haar hoor maar soms wordt het wel wat veel.

Neem lekker je rust en ik hoop dat je snel weer bij ons terug komt.

Groetjes
Inge

Lieve Laura,

O, wat jammer dat je ´gaat ´! Ik herken je verhaal hoor!
Ik heb de afgelopen maanden naar mijn idee ook geen tijd voor mezelf gehad; ik werk 20 uur per week (2,5 dag) en als ik thuis ben ben ik met de kinderen bezig of (als ze in bed liggen) met het huishouden. 's Avonds als ze in bed liggen nog vlug even was vouwen en strijken en dan kan ik rond 20.30 uur gaan zitten. Aangezien ik dan gesloopt ben van een dagje met de kids of van een dagje werken lig ik er al om 21.30 in, dus al met al; weinig tijd voor mezelf. In het weekend ga ik gewoon in hetzelfde ritme door. Mijn man werkt ook heel veel, dus vang veel alleen op.
Toevallig dat ik dit weekend besloten heb; dit kan zo niet langer, op deze maner word ik gillend gek en harstikke overspannen dus........ik ga wat meer aan mezelf proberen te denken (bv een tijdschrift lezen als de kids in bed liggen ofzo).

Dus Laura, ik denk dat we echt niet veel verschillen hoor! Ik hoop je echt nog een keer te zien/horen hier......

x

Hoi Laura,

Meid toch. Er wordt op dit forum toch juist enorm veel geklaagd? Dat de kinderen zulke draakjes zijn af en toe en dat we het niet meer zien zitten? Perfecte moeders? Ik betwijfel het...

Je doet wat je zelf goed acht, toch? En  je wilt het beste voor je kind? Dan ben jij de perfecte moeder voor jouw kindje!

Probeer anders wat meer tijd voor jezelf te vinden. Ik heb zelf dit probleem ook gehad en ben dingen anders gaan doen. Lotte gaat nu op vrijdagmiddag naar opa en oma, want fulltime moeder zijn breekt mij ook op. En ik ga met Lotte een keer per week naar Muziek op schoot. Een super leuke activiteit voor ons samen. Goed voor ons humeur en onze band.

Succes met het nieuw verworven moederschap! Je kunt het!

Groetjes, Marisa

Hoi Laura,

Wat jammer dat je het idee hebt dat je 'anders' bent dan wij als moeder.

Het feit dat wij ook vaak pronken met onze kids hier op het forum wil zeker niet zeggen dat bij ons altijd alles perfect gaat.

Ik ken je gevoel van het geduld MOETEN opbrengen voor je kind. Dat je jezelf weg moet cijferen en dat je naar de buitenwereld maar moet doen alsof het moeder zijn alleen maar fantastisch is. Want dat is het echt niet.

Ik werk ook 3 dagen in de week en die dagen koester ik omdat ik dan even gewoon Maike kan zijn. Dat ik niet alleen maar bezig hoef te zijn met het huishouden en mijn zoon. Dat ik op 'mijn niveau' kan communiceren ipv bezig zijn met Bert&Ernie, teletubbies, Bumba en noem maar op.

Ik heb (ook) een man die denkt dat ik op mijn part time dagen zeeen van tijd heb om het huishouden te doen. Die het niet begrijpt als 's avonds het eten niet klaar staat als hij thuis komt omdat zoonlief de hele dag aan mama's been heeft gehangen.

En dan ben ik ook nog met een HBO studie bezig waar ik net een nieuwe module heb waar ik geen ene moer van snap. Maar waar ik nu ook niet de tijd en rust voor heb om er eens aandachtig naar te kijken.

Nee, het leven als mama gaat niet altijd zoals je wil. In het begin heb ik daar heel veel moeite mee gehad, bang voor de oordelen van de buitenwereld. Nu heb ik dat losgelaten en geniet ik inderdaad met volle teugen van mijn zoon. Maar soms........ zou ik willen dat we behang hadden in huis waar ik hem eens goed achter kon plakken........

Heel veel succes met je toekomst en mijn motto is: go with the flow....

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

hoi
jammer dat je weg gaat van het forum!
perfect bestaat volgens mij niet en ik ben het zeer zeker niet.oke ben nu op het moment fulltime moeder,maar verlies ook wel mn geduld,heb maar eventjes borstvoeding gegeven(paar daagjes) en het huishouden blijft er ook weleens bij.ach smerig word het tochniet met zn 2tjes
en net als1 van mn voorgangsters zegt,we mogen graag pronken met onze kids,maar das toch alleen maar leuk.
nu het is je eigen keus,hoop wel dat je terug komt.

gr petra

Terug
Bovenaan