Laatste loodjes!

<p>Hoi dames, </p><p>vandaag ben ik 38.2 weken en na een heftige zwangerschap ben ik er helemaal klaar voor dat ons kindje komt. Sterker nog ik ben er helemaal klaar mee hahaha. </p><p>Het huis is schoon, alle was is gedaan en ik zit echt te wachten! Ik had me nog zo voorgenomen om die laatste weken niet alleen maar in de afwachtstand te gaan zitten maar de dagen duren steeds langer en ik word er mega chagrijnig van merk ik. Omdat mijn zwangerschap totaal geen roze wolk is geweest zei ook iedereen al vanaf 20 weken “ nou jij gaat niet tot week 40 lopen hoor” en merk nu dat ik me daar onbewust toch een beetje aan vast heb gehouden terwijl dit natuurlijk onzin is want het kan nog wel tot 42 weken duren. Zijn er dames die dit herkennen? En wat doen jullie om de dagen een beetje door te komen nog? Lichamelijk kan ik ook niet zo veel meer dus dat werkt ook niet mee... </p><p>liefs Ivanka</p>
 
Hi Ivanka,
wat een herkenbaar verhaal! Ik had ook mijn hele zwangerschap het gevoel dat de kleine wel eerder zou komen. Wel heb ik het geluk gehad dat de zwangerschap zelf vrij goed verliep dus daar had ik nog mazzel aan. Uiteindelijk was het dan zover ik was 37 weken zwanger en volledig gereed voor de komst van onze kleine man! Week 38...nog steeds geen baby en nieuwe afspraken plannen vond ik steeds lastiger worden omdat ik ook geen zin had om alles af te moeten zeggen op t laatst als het zover was. In week 38 begon ik ook chagrijnig te worden! Ik was vooral veel thuis omdat ik lichamelijk ook niet heel mobiel meer was. Veel Netflix gekeken tot ook dat me echt tegen begon te staan. Een echte leuke bezigheid en dus tips heb ik niet echt gevonden. Week 39 begon ik helemaal een beetje in een soort negatiefiteits flow te komen, dit heb ik vervolgens bij de vk besproken en geveaagd wat mn opties zijn om de bavalling zsm te laten gebeuren. Ze heeft toen inwendig onderzoek gedaan en had een half verstreken baarmoeder hals en 1cm ontsluiting. Ze kon net in mn baarmoeder mond met haar vinger maar het was nog te stug om te strippen. 
Ik had afgesproken dat we dit dan de week erna als ik 40+3 zou zijn opnieuw zouden proberen. Het feit dat ik dit had om naar uit te kijken heeft mij onwijs geholpen. Hier kon ik een beetje naar toe gaan leven en als het intussen toch vanzelf zou komen zou dat helemaal top zijn. Helaas had ik op dat moment geen verandering bij het inwendig onderzoek dus konden ze mij nog steeds niet strippen. We hebben toen direct een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog om inleiding te bespreken. Hier kon ik pas op 40+6 terecht. 
Uiteindelijk begonnen de voorweeen met 40+5 maar na 16uur waren deze nog steeds niet doorgezet in ontsluitingsweeen dus inmiddels zat ik op dag 40+6 en ben ik in overleg met de vk naar de afspraak met de gyn gegaan. Bij inwendig onderzoek hier bleek ik op 3cm ontsluiting te zitten en werd voorgesteld om de bevalling direct te gaan inleiden door mijn vliezen te breken. Zo gezegd zo gedaan en diezelfde dag ben ik bevallen en konden we eindelijk gaan genieten van ons kleintje. 
Mijn tip zou dus zijn, bespreek met je vk dat je tegen je eind aan zit en kijk wat ze voor je kunnen betekenen om de bevalling te stimuleren als je daar open voor staat. 
Veel succes! 
 
Oooooo ik kan hier echt over mee praten!!! 
Ben het heuuulemaal zat! Enige is dat ik nog een berg wasgoed heb maar gewoon niet kan bukken pfff. Wil echt het huis klaar hebben en direct door naar het ziekenhuis. Terwijl ik pas 37+2 ben. Maar 1e kwam ook in de 37e week dus hopelijk nu ook! Ben er klaar klaar klaaaaaar mee haha. Zo dit is er ook even uit :)!
 
Hoi @sammantha, 
dank je wel voor de tip. Ik heb inderdaad morgen een afspraak staan bij de VK en ga het wel aangeven inderdaad. Het rommelt ook al een week behoorlijk dus elke keer denk ik ook zal het dan nu beginnen....
netflix word je ook zat na een tijdje inderdaad! Ben nu wel door de series heen en dat afspreken is ook wel een ding aan het worden. Vriendinnen die dan zeggen zal ik volgende week even langskomen... Vind dat heel lastig want aan de ene kant ben ik blij met de afleiding en aan de andere kant vind ik het ook lullig om af te zeggen maar staat mijn hoofd soms dagen niet naar sociale afspraken op het moment. Word er echt een beetje down van terwijl ik juist van mijzelf totaal niet zo ben. 
Morgen maar eens vragen of ze ook inwendig onderzoek wilt doen. Dat heeft ze nog niet eerder gedaan en ben dus wel benieuwd hoe het ervoor staat nu. 
Gefeliciteerd met jou kleine vent! Vond je het inleiden vervelend? Hoor zo veel wisselende berichten. Als het kan beval ik graag thuis. Al begin in nu af en toe ook te denken doe maar inleiden in het ziekenhuis dan kunnen we die zwangerschap eindelijk afsluiten. 
 
Liefs Ivanka
 
@Ooonbekend hahaha herkenbaar dat bukken! En alles valt ook altijd naar beneden? hahahaha zo raar! 
Ik had zelf ook zo die week 37 in mijn hoofd! Nu in week 38 denk ik echt pleaseeeeeeee deze week hahaha! 
Sterkte ook voor jou! Ik duim voor je dat je niet lang meer hoeft te wachten...
 
jaaa ik ben er ook klaar mee! morgen 37w en zit al 5w thuis ivm dat werken niet meer ging door bekkenklachten.
inmiddels ook huis op orde en allerlei klusjes gedaan maar nu kan ik gewoon niet meer! kom niet vooruit sinds de kleine man is ingedaald nog meer bekken problemen pffff en slapen is ook een drama dus hoop dat ie zich wat eerder meld dan de 40w
 
@Iris kip
snap je helemaal. Ik ben al vanaf week 20 thuis in verband met veel klachten dus de muren vliegen op me af. Vandaag zit ik binnen en zie het zonnetje schijnen en verheug me dan helemaal op het wandelen met de kleine straks. En dat je dan weer gewoon wat vrijer kan bewegen. Wat doen jullie om de tijd een beetje in te vullen verder? Behalve op het forum dan! Haha... 
mijn partner snapt wel dat ik graag wil bevallen nu ik 38 weken ben. Maar krijg van mensen om me heen toch wel vaak nog te horen dat dat egoïstisch is en dat ze beter tot 40 weken kan blijven zitten. Hebben jullie dat ook? 
Liefs Ivanka
 
Nee hoor heb ik niet! Dat met het is beter tot 40 weken bedoel ik dan. Ze mag van mij nu echt echt komen, egoistisch of niet! Ik zorg echt wel voor die kleine, hoeft niemand zich druk om te maken ! Qua tijd doden, heb een klein ventje van net 1 jaar rond huppelen thuis haha. Maar ook bij mij komen de muren alsnog op me af. Maar jij al met 20 weken, pfff begrijp dan echt wel dat je het goed zat bent dan! Dat moet een lange zit voor je zijn geweest.Hopelijk gebeurd er snel wat bij ons! Succes met de laatste loodjes!
 
Terug
Bovenaan