laatste voeding?

Mijn zoon is nu 3 maanden, en is altijd een goede eter geweest. De laatste tijd slaapt hij vanaf 20.30 uur zo diep dat ik hem wakker moet maken voor de fles van 2300 uur. Tot wanneer geven jullie de laatste fles? Volgens het cb tot 1 jaar, dit lijkt mij wat lang. 's nachts wordt hij alleen wakker als hij zijn speen mist, hij heeft geen honger ook niet als hij om 2300 uur een halve fles drinkt. Graag hoor ik hoe jullie dat doen/deden! Bedankt
 
Hoi Brenda,
Ik heb een dochtertje van 4 maanden, maar die moet ik ook altijd wakker maken voor de laatste voeding en vind dit ook vervelend voor haar, maar ze moet die voorlopig nog wel hebben omdat er anders te lang tussen de laatste en de eerste voeding zit wat betreft de bloedsuikerspiegel. Die wordt anders te laag. We zullen nog even geduld moeten hebben.
Groetjes Daantje
 
Hoi Brenda,
Onze dochter is nu bijna 4 maanden en wij geven sinds 3 dagen 4 voedingen van 250ml, voorheen 5 x 200, nu hoeven we haar niet meer zo vaak wakker te maken en ze slaapt nog steeds lekker door 's nachts. nu krijgt ze om 9:00 uur, 13:00 uur, 17:00 uur, 9:00 uur, vanaf 3 maanden mag er 's nachts best 12 uur tussen zitten(zeiden ze op het bureau), ze houdt dit heel goed vol, je moet ook zelf denk ik een beetje uitproberen, want steeds wakker maken is ook zonde.
succes
groetjes miriam
 
Ons dochtertje sliep al vanaf 4 weken door met de laatste voeding om 20.00 uur. Ze kwam dan weer om 06.00 s'morgens. Ik maakte haar nooit wakker voor de voeding van 23.00. Ik heb dit in overleg gedaan met de arts van het CB, omdat ik niet de indruk had dat ze hier behoefte aan had. Volgens de arts Lekker laten slapen.
 
mijn zoon is nu 4 maanden en krijgt zijn laatste voeding om 20.30 en gaat om 21.00 naar bed en dan smorgens om 7.30 krijgt hij zijn fles weer. Hij krijgt nu 4 flessen van 200 cc om 7.30, 11.30(met pap erdoor), 15.30 en om 17.30 fruithapje met een fles met dixsap en dna dus om 20.30 zijn laatste fles...

Volgend de arts kan het geen kwaad alz mijn zoon geen behoefte heeft aan de laatste fles om 23.00 en dus krijgt hij ook geen fles meer en slaapt hij lekker de hele nacht door!!
 
Ik heb dit vandaag ook op het cb besproken. Moet mijn dochter van 4 maanden ook steeds wakker maken 's avonds en soms wil ze dan helemaal niets drinken. De verpleegkundige zei dat ik dat voorlopig moet blijven doen. Als ze 6500 gram weegt mag ik naar 4 voedingen overstappen. Zo te lezen krijgen we allemaal andere adviezen!!!
 
Ik moest inderdaad ook nog even wachten, maar moest mijn dochter ook wakker maken. Toen ze ruim 5 maanden was, ben ik ermee gestopt, en ze sliep uiteraard gewoon door.
Ze kreeg tot vorige week (ze is nu ruim 7 maanden) nog steeds vier voedingen, om 8.00, om 12.30 om 16.30 en om 20.00 uur borstvoedingen.
Het is wel per kindje verschillend. Bij de oudste ben ik met de laatste voeding gestopt toen ze bijna vier maanden was. Maar zij was ook veel zwaarder. Mijn jongste is ruim een maand te vroeg geboren, vandaar.
groetjes,
Willemijn
 
Hallo Brenda,

mijn dochter moest in het begin 3 x per nacht wakker gemaakt worden om bijgevoed te worden (geboortegewicht rond de 2.5 kilo. Dit hebben wij na twee weken afgebouwd naar 1 keer per nacht (kwam ze zelf) en rond 10 weken kreeg ze 's avonds om 11 uur de fles en werd ze 's ochtends om 6 uur weer wakker. Omdat wij allebij geen avondmensen zijn hebben wij het rond 3 1/2 maand geprobeerd om 9 uur 's avonds de laatste fles te geven en zij slaapt zelf door tot de volgende ochtend +/- 7 / 8 uur. Zij is nu bijna 6 maanden en weegt bijna 6 kilo! Wij zijn er gelukkig bij want wij hebben onze nachtrust weer terug (errug fijn) en zij is de meest gezonde baby die je maar kan bedenken. Een kwestie van uitproberen, als je zoon 's nachts trek heeft zal hij zich heus wel laten horen.

Succes,

groetjes Do
 
Terug
Bovenaan