Hoi, hoi,
Ik heb even een vraagje.
Mijn zoontje van 3 en een halve maand drinkt nu 5 flessen van 150 cc en 5 schepjes nutrilon. Hij woog de vorige keer bij het cb (en dat was 15 febr) 5010 gr.
Zijn scema is als volgt:
6.30 fles
10.30 fles
14.30 fles
18.30 fles
en dan rond 22.00 nog een fles. Daar maak ik hem voor wakker.
Nou had ik vorige week het idee dat hij net iets te weinig binnen kreeg dus ben ik 165 cc water gaan geven met 5 en een half schepje voeding.
Maar die laatste twee flessen gaan steeds moelijker naar binnen.
Om 18.30 is het al een heisa om hem zijn hele fles op te laten drinken en rond 22.00 uur helemaal. Gisteravond moest ik hem steeds wakker schudden. Hij valt gewoon weer in slaap.
Ik zit er dus over te denken om die laatste voeding schrappen. Al vind ik hem er nog wel erg klein voor. Hoe hebben jullie dit gedaan.
Zou 4 keer 180cc met 6 schepjes dan genoeg zijn, of niet.
Hoe hebben jullie dit aangepakt en wat zijn jullie ervaringen?
Groetjes,
Mariska
Ik heb even een vraagje.
Mijn zoontje van 3 en een halve maand drinkt nu 5 flessen van 150 cc en 5 schepjes nutrilon. Hij woog de vorige keer bij het cb (en dat was 15 febr) 5010 gr.
Zijn scema is als volgt:
6.30 fles
10.30 fles
14.30 fles
18.30 fles
en dan rond 22.00 nog een fles. Daar maak ik hem voor wakker.
Nou had ik vorige week het idee dat hij net iets te weinig binnen kreeg dus ben ik 165 cc water gaan geven met 5 en een half schepje voeding.
Maar die laatste twee flessen gaan steeds moelijker naar binnen.
Om 18.30 is het al een heisa om hem zijn hele fles op te laten drinken en rond 22.00 uur helemaal. Gisteravond moest ik hem steeds wakker schudden. Hij valt gewoon weer in slaap.
Ik zit er dus over te denken om die laatste voeding schrappen. Al vind ik hem er nog wel erg klein voor. Hoe hebben jullie dit gedaan.
Zou 4 keer 180cc met 6 schepjes dan genoeg zijn, of niet.
Hoe hebben jullie dit aangepakt en wat zijn jullie ervaringen?
Groetjes,
Mariska