Laatste voeding

Hoi, hoi,

Ik heb even een vraagje.
Mijn zoontje van 3 en een halve maand drinkt nu 5 flessen van 150 cc en 5 schepjes nutrilon. Hij woog de vorige keer bij het cb (en dat was 15 febr) 5010 gr.
Zijn scema is als volgt:

6.30 fles
10.30 fles
14.30 fles
18.30 fles
 en dan rond 22.00 nog een fles. Daar maak ik hem voor wakker.

Nou had ik vorige week het idee dat hij net iets te weinig binnen kreeg dus ben ik 165 cc water gaan geven met 5 en een half schepje voeding.
Maar die laatste twee flessen gaan steeds moelijker naar binnen.
Om 18.30 is het al een heisa om hem zijn hele fles op te laten drinken en rond 22.00 uur helemaal. Gisteravond moest ik hem steeds wakker schudden. Hij valt gewoon weer in slaap.

Ik zit er dus over te denken om die laatste voeding schrappen. Al vind ik hem er nog wel erg klein voor. Hoe hebben jullie dit gedaan.
Zou 4 keer 180cc met 6 schepjes dan genoeg zijn, of niet.
Hoe hebben jullie dit aangepakt en wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes,
Mariska

Hoi Mariska,

Aan de laatste voeding afbouwen is Daan (2,5 maand) nog niet toe dus daar kan ik je geen advies over geven. Je schreef dat je een half schepje extra geeft, volgens mij is dat niet zo goed voor de niertjes omdat ze dan in verhouding te weinig water krijgen om de voedingsstoffen af te breken. Dit zou ik als ik jou was toch eens navragen op het CB.

Groetjes en succes,
Nienke

hai!

nou ik zit precies met hetzelfde!! laatste fles weglaten of niet...We moeten Bente ook rond half 11 wakker maken...dan drinkt ze met moeite 100cc. Ze drinkt 4 flesjes van 180cc met 6 schepjes. ze drinkt op dezelfde tijden!
ben vandaag naar het CB geweest en bente is nu 5665gram...ze gaven aan dat ze de laatste voeding van half 11 mag laten staan...heb aangegeven dat we haar er wakker voor moeten maken dat ze beetje boos is dan. ze gaf wel het advies om de fles van half 7 savonds dan wat later te geven. (we moeten haar ook vaak om half 7 wakker maken), bijv. half 8. Op mijn vraag of het een idee is om dan rijstebloem erbij te doen, gaf ze aan dat dit best mag, maar (nog) niet hoeft. bente is nu 18 weken.
we gaan vrijdagavond t voor t eerst proberen om haar niet wakker te maken om half 11, mocht ze dan rond 3u komen dan kan ze er nog niet zonder...zijn we zo weer terug op t oude schema!!

nou succes ermee!

Hoi Nienke,

Ik doe niet alleen een half schepje voeding meer maar ook 15 cc water meer. Dus i.pv. 150 cc water nu 165 cc water. Dat moet toch geen probleem zijn lijkt me?
180 cc water en 6 schepjes voeding krijgt hij mischien s'morgens wel naar binnen maar naarmate de dag vordert krijgt hij dan steeds meer moeite om alles op te drinken.
Toen dacht ik, dan doe ik gewoon 15 cc meer water en een half schepje erbij.
Dat krijgt hij wel op. en dat mag toch wel?

Bedankt in ieder geval voor jullie reacties.

Mijn dochter weegt nu 5,9 kg en ik heb ook op het CB gevraagd of we de laatste voeding weg kunnen laten. Ze zeiden dat ze te jong en te licht was, dat het niet goed was voor haar bloedsuikerspiegel. Die zou dan te laag worden.
Het is jammer, want ze ligt zo lekker te slapen om half elf. Maar als ze dan eigenlijk wakker is, drinkt ze best wel veel. Ik geef borstvoeding en ik vraag me ook af of ze aan haar totale hoeveelheid kan komen met 4 voedingen. Ze moet dan zoveel drinken.
groetjes,
Sabine

Hoi,

je kan denk ik best proberen om 4 flessen te geven van 180 + 6 sch (= 800). Je zit dan totaal op ongeveer dezelfde hoeveelheid (reken ik even met 150 cc + 5 sch. = 825) (dus je geeft dan niet minder voeding wat misschien een probleem zou zijn bij zijn gewicht). Als hij die flessen niet leegdrinkt of teruggeeft, dan zou ik overleggen met het CB.

(Vind het wel lastig om hier advies in te geven, mijn zoontje hield het nooit zo lang uit tussen de voedingen en die heb ik  zelfs nog een poos(je) 6 flessen van 150 + 5 sch. gegeven.)

Groetjes Jenneke

hoe gaat het nu met de flessen???
Hier hebben we bente net voor het eerst een flesje van 180cc, 6 schepjes nutrilon en 2 eetlepels rijstebloem gegeven....was even puzzelen met het speentje...maar ze heeft het binnen gekregen(deed er wel erg lang over maar ja even wennen), ben heel erg benieuwd of ze nu de nacht in 1x doorslaapt...we slaan nu dus de half 11 fles over...komt ze later in de nacht, dan krijgt ze alsnog de voeding....dan zal ze de half 7 dat minder drinken...en dan zijn we zo weer op t 'oude schema'...

Hoi Ventolin,

Ik heb nog niks verandert met de flessen. Het is wel lastig dat ie steeds in slaap valt, maar ik moet volgende week naar het cb en dan vraag ik wat ik het beste kan doen.
En mijn man vind het nog zo leuk om hem nog even te zien om 22.00u.
Wel lief!
Ik ben benieuwd hoe jou meissie het gaat doen zeg vannacht.
Ik hoop voor je dat ze doorslaapt.

Ik hoor het graag van je

Groetjes Mariska.

Terug
Bovenaan