Laatste voeding

Hoi Mariska,
mijn docher is nu drie maanden en 1 weekje jong. Haar schema is:
7.00 11.00 15.00 19.00 en 23.00 (maken we haar wakker voor), ze krijgt 150cc + 5 schepjes Nutrillon (=165cc) De laatste fles krijgt ze 175cc (180 + 6 schepjes, dan afgieten tot 175) Isis woog een week geleden 5104 gram. Wij hogen de flesjes stapsgewijs (5 a 10ml per flesje)  op als we t gevoel hebben dat ze meer lust/aankan. Dat is tot nu toe goed gegaan.
Ik las dat jij t laatste flesje om 22.00uur geeft, slaapt  hij dan door tot 7? Mag ik vragen hoe veel  hij slaapt overdag?
x Esther

Hoi Issie,

Als je je zoontje steeds wakker moet maken dat is eigenlijk schande voor het jochie.
Wij moest onze zoon ook wakker maken en dat werd niet altijd op prijs gesteld door hem. Ook hebben we wat geprobeerd ( toen was hij bijna 4 maanden). 4 flessen met 180 water en 6 schepjes voeding en maar zien wat opgedronken wordt. We waren nog wel bang dat hij niet meer zou doorslapen, maar dit 3 dagen geprobeerd te hebben, volgde hij zelf al een ander ritme. En had dus genoeg aan 4 voedingen. Je kunt gewoon proberen en dan hoor je het wel van je kleine.
Onze ervaring is wel ( ons kleintje is nu bijna 6 maand) de kleintjes doen toch wat ze zelf willen en dat gaat meestal van zelf, zonder dat je er erg in hebt.
Ze geven het heel goed aan.
Succes ermee!!!!

Groetjes klein ventje

Hoi, hoi,

Tuurlijk mag je vragen hoeveel hij slaapt overdag.
Meestal wordt hij rond 6.00-6.15u wakker. Dat komt denk ik door de wekker van mijn man. Die gaat om 6.00u
Hij ligt dan wat te brabbelen en om 6.30 is hij goed wakker en krijgt hij de fles.
Dan is hij wakker tot ongeveer 8.00 u en gaat dan weer naar bed.
Meest wordt hij dan om 10.15u-10.30u zelf weer wakker voor zijn flesje.
Nou, dan is hij wakker tot 12.00 en slaapt ie weer tot 14.30u.
Om 16.00 weer naar bed en dan slaapt hij altijd maar een klein uurtje. Daarna is hij klaar wakker en zit hij in de wipper bij ons aan tafel tijdens het eten.
Om 18.00 gaat hij in bad. 18.30 nog een fles en dan zijn bed in.
Om 22.00u maken we hem nog wakker voor een flesje en dan slaapt weer door tot 6.00-6.15u.

Vannacht is hij wel een keertje wakker geweest en vanmorgen was hij om 5.45 al wakker.
Dus ik heb hem vamorgen 180 cc gegeven en die dronk hij helemaal leeg. Om 10.15 weer een fles van 180 cc leeggedronken.
Dus ik blijf toch die late voeding nog maar geven. Hij heeft hem denk ik toch nog wel nodig.
Moeilijk hoor! Maar we zien wel hoe het loopt.
Hij is wel erg huilerig vandaag. Echt een beetje van slag. Misschien een 'sprongetje'?

Mag ik trouwens vragen waarom je wilde weten hoeveel hij slaapt overdag?

Groetjes,
Mariska

Hoi Mariska,
het gaat op deze forum vaak over de nachten, over de laatste fles enz. Ik vind het ook interessant wat het ritme van de kleintjes (rond de drie maanden) overdag is. Dus , interesse en misschien advies/tips/ter inspiratie, vandaar,
Isis slaapt meestal van flesje naar flesje en zit in een fijne regelmaat, maar dat blijft tuurlijk ook veranderen. Het slaapje tussen 16.20 en 19.00uur is het meest onrustige, wij proberen haar er toch niet te vroeg uit te halen, pas rond 18.40 uur (als dat nodig is)  Wij hanteren rust en regelmaat (ken je het boek van Ria Blom) en dat gaat goed, Isis en wij hebben er veel baat bij,
x Esther

Hoi Esther,

Ik ken het boek niet, maar ik heb vooral in het begin ook rust en regelmaat toegepast en eigenlijk nu nog wel. Efraim heeft ook gewoon een heel fijn ritme opgebouwd alleen na de voeding van half 3 is een uur slapen echt het maximum. We hebben al van alles geprobeerd maar hij gaat niet slapen. Alleen maar huilen en krijsen. Dan zaten wij dus vaak te eten en ik ging dan echt schrokken. Je eet dan gewoon niet lekker. En voor mijn man is het ook niet leuk als hij net uit zijn werk komt. Dus vandaar dat hij er dan uit mag. Dat is ook de enige keer want de rest van de dag is ook echt regelmaat.
En het werkt prima zo!

Veel succes met je meisje

xMariska

hai!

we hebben inmiddels savonds  2x de half 7 fles om 7u gegeven, 180cc,6 schepjes en 2 eetlepels rijstbloem....en....Bente heeft beide nachten helemaal doorgeslapen tot half 7!!
Dit was dus voor Bente een stap waar ze aan toe was!!

Terug
Bovenaan