Lage bloeddruk

De laatste keer dat ik bij de verloskundige was, was mijn bloeddruk aan de lage kant; 120/55. Ik ben dan ook vaak duizelig bij opstaan, maar ook als ik een tijdje sta ben ik ligt in me hoofd. Ik weet dat drop eten helpt, maar daar krijg ik snel last van me darmen van . Iemand nog suggesties??

Groetjes, conny

Hallo,

Ik had het vandaag ook! 120/55
Gelukkig kan het geen kwaad, het schijnt zelfs fijn te zijn voor het kindje (maar weet neit meer waarom) Maar voor je zelf is het idd erg vervelend.
Je kan wat meer zout over je eten doen.
Ik had het tijdens mijn vorige zwangerschap ook trouwens! Maar hoefde er niet echt iets aan te doen.

Hey Conny,

De eerste keer bij de vk had ik een bloeddruk van 130/80
en de tweede keer was die ook wel lager 120/60.
Ik ben alleen erg duizelig als ik even wat te veel heb gedaan en als ik te weinig heb gedronken. Wat veranderd alles toch als je zwanger bent!

Hoe is het trouwens met je kiezen? Nog erg veel last van gehad???

Liefs Inge

Hey bontrie,

Leuk dat je het vraagt.
Ik heb toch wel 4 dagen niet aan 1 kant kunnen eten. Nu vrijwel geen last meer.
Ik moet woensdag weer naar de tandarts en dan gaan ze de rest van de behandeling afmaken. Ben wel minder zenuwachtig, weet nu wat er gaat gebeuren.
Doordat ik vorig jaar in 3 maanden tijd 4 antibiotica kuren heb gehad, heb ik nog meer gaatjes, maar die konden wachten tot na de zwangerschap zei de tandarts.
Kan ik me er even op voorbereiden.     haha

Groetjes, Conny

Hoi,

heb het ook, dus vooral rustig opstaan en geen heftige inspanningen doen, (ik hoef bijvoorbeeld niet te denken om in 1 keer de 2 trappen naar zolder te nemen: trek ik echt niet, :-D). Ff pitstop op de 1e verdieping dus, :)
Verder idd wat meer zout op je eten, en wat helpt is veel drinken: daarmee schijn je de hoeveelheid vocht in je bloed wat op te peppen, wat dus helpt om de druk wat te verhogen...
Buiten dat is er eigenlijk niets aan te doen...

bouillon wordt geadviseerd in zh bij mensen met lage bloeddruk, zit ook verhoogd zoutgehalte in. En in elke drogist kun je floradix kopen: dat is, zoals het op de verpakking staat, een kruidenelixer dat vitaliteis- en weerstandsverhogend werkt. Ik hoor van veel mensen dat ze er baat bij hebben gehad. Zelf heb ik het gerbuikt nadat ik met vorige bevalling laag ijzergehalte had door bloedverlies.
Wie weet helpt het?!
Sterkte ermee!
Groetjes mira

Nog even over die bloeddruk: ik zie verschillende mensen die zeggen: ik heb lage bloeddruk, namelijk 120/.., of 130/... maar een lage bloeddruk is pas als je bovendruk lager is dan 100!!!!
Ik heb zelf dus een bloeddruk van 95/65. Vandaar dat ik gewoon lekker drop, zoute naturelchips enzovoort blijf eten, :) Maar bij die andere waarden zou ik wel een beetje oppassen met teveel, (tenzij je bloeddruk desondanks toch niet gestegen is bij de volgende controle, :)

Die tip van die bouillon is idd ook een goeie. Cup-a-soupjes doen het dan ook wel goed: zijn behoorlijk zout, (ondanks dat ze wel het "ik kies bewust"-label mee hebben gekregen. (Wat een vreselijke wassen neus is en nergens over gaat: dat staat zelfs op snoep!!! Hoezo gezond????)

ook ik heb een lage bloeddruk, de gyn vroeg of ik topsporter was (hahahaha). Ik drink al jaren elke dag twee glazen roosvicee ferro (ook mijn ijzer is erg laag) en eet twee keer per dag wat drop. Dat helpt allebei enorm. Eet en drink ik dat niet, dan ben ik zo duizelig, of val zelfs flauw. Ook soepjes tussen de middag bij je lunch helpen erg goed en ik vind dat geen straf!

Succes!

Erica

Terug
Bovenaan