Lage bloeddruk!?!?

Hoi Meiden
Ik moet even mijn verhaal kwijt...
Gister ben ik voor het eerst bij de VK geweest, de 12 weken controle. Ik was al 2 keer bij de gyn geweest voor een echo, dus die kreeg ik gisteren niet. Wel deden ze met zo;n dop op mijn buik luisteren naar het hartje van het kindje. Alles was goed. Gelukkig. Toen zei ze dan gaan we nu nog even bloedprikken. Daar ben ik zo bang voor. Ik raakte gelijk in paniek. Gelukkig was mijn moeder erbij en kon ik haar vasthouden en uithuilen. Ja zo erg is het...
Prikte de vk mis! Ik had het niet meer. Ze moest nog even bloeddruk meten en die was vrij laag 65 (en dat met al die stress)
Gelukkig zit er bij ons ook een poli waar je kunt prikken en daar had ik meer vertrouwen in. Toen ze dus vroeg of ze nog een keer moest prikken of dat ik liever naar de poli ging was  mijn antwoord snel klaar. Na de VK gelijk door naar de poli, dan had ik het maar gehad. Weer stress, weer paniek en weer huilen. Maar ze moest even wroeten en toen zat ze goed. 4 buisjes bloed zijn er afgenomen.
De poli is bij ons bij het winkelcentrum dus als "beloning" gingen we nog even naar de prenatal. Ik voelde me een beetje leeg, zei tegen mijn moeder ik moet zo wat eten hoor. Op de terugweg nog even langs het kruidvat,  kwam ik nog 2 collega's tegen en we stonden even te kletsen. Ik word ineens eng, en zwart voor mijn ogen. Het volgende moment zat ik op de grond. Midden in het winkelcentrum was ik flauwgevallen. Overal kwamen mensen vandaan met stoelen en water. Het winkelpersoneel was echt superlief. Ik heb bij de douglass een half uur op een stoel in de airco gezeten om weer een beetje bij te komen. Uiteindelijk ging het wel en ben ik ondersteunend naar de auto gegaan en ben ik bij mijn ouders op de bank gaan liggen. Ik heb er verder nog de hele dag last van gehad. Pijn in mijn hoofd, pijn in mijn benen door de verkramping. Echt heel raar.
Wie heeft dit ook?

Liefs Nienke

 
Ik heb hier geen last van (gehad) Al heb ik wel altijd een hele lage bloeddruk bij mijn zwangerschappen.
Ik heb wel gehoord dat dit kan gebeuren als je een lage bloeddruk hebt. En gezien jouw reaktie op het bloedprikken lijkt het mij misschien niet eens zo gek. Je was gewoon een beetje te veel  onder de indruk, zoiets...
Wel ontzettend schrikken natuurlijk!

Proberen je minder druk te maken is denk ik de enige oplossing...

Groeten Esther
 
Hai,

Ik heb ook een héle lage bloeddruk, namelijk 105/50.

Ook ik moest bloedprikken in het ziekenhuis, ik vond het ook doodeng en vroeg of ik op een bed mocht liggen omdat ik eerder was flauwgevallen. Ik moest 10 buisjes afleveren.

Toen was ik ook wel even licht in mijn hoofd, maar het is goedgegaan. Het prikken viel trouwens 100% mee.
 
Hoi Nienke,

Ik herken je verhaal heel erg goed. Gisteren (zaterdag) waren we gezellig met het hele gezin aan het winkelen. Ik voelde me heerlijk om met mijn buik(je) te pronken. Sta ik bij de HEMA in de rij achter de kassa te wachten wordt ik ineens niet goed. Ik kreeg vlekken voor mijn ogen, ik hoorde bijna niks meer, ik kreeg ongelovelijke hoofdijn, werd honds beroerd en mijn buik begon zeer te doen. We zijn snel naar de auto gegaan zodat ik kon zitten en even iets kon eten. Ik dacht dat het wel weer ging dus zijn we verder gaan winkelen en toen werd ik weer onwel. Toch maar naar huis gegaan om de huisartsenpost te bellen. Daar aangekomen bleek ik ook een lage bloeddruk te hebben (105/60). Normaal had ik dit meer rond de 5e maand en niet zo heel erg in het begin van de zwangerschap. Ik ben de rest van de dag niet echt meer lekker geweest, de schrik zat er natuurlijk ook goed in.

Petra (12weken en 6dagen)
 
Ik heb altijd een redelijk lage bloeddruk (95/60) en bloedprikken is altijd een ramp (babynaaldje, aders niet kunnen vinden, bloed druppelt er heel langzaam uit). Vanmiddag voor NIPT wezen prikken, ze had 10 buisjes nodig. Bij de 1 na laatste werd ik onwel. Ze heeft het prikken onderbroken en na wat hele zoete limonade en bijkomen ging het weer wat beter en kon ze het afmaken. Ben ook vaak duizelig bij het opstaan, maar dit is de eerste keer echt bijna flauwvallen sinds ik zwanger ben! Ik hoop dat dit tijdens de bevalling niet weer zal gebeuren, omdat mijn bloeddruk en bloedsuikerspiegel vaak ook enorm daalt als ik erge pijn heb! 
 
Terug
Bovenaan