Lage bloeddruk

Hoi hoi!

Er moeten vast ook dames zijn die in hun zwangerschap een veel te lage bloeddruk hebben. Ik ben er ook zo een en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben. Wat doen (of hebben gedaan) jullie er aan? Veel zout eten, kreeg ik te horen (bouillon, drop, extra zout op het eten), maar zijn er nog andere tips? Ik ben pas 6 weken zwanger, maar ben nu al zo slap... Ik had het bij de vorige zwangerschap ook maar toen had ik niet zo'n warm weer.

Wie heeft er nog tips??

Groetjes Tamara.

ik ken het, ben ook op zoek naar trucjes om me wat beter te voelen.

ik ben 13 weken zwanger en heb ook zo'n enorm lage bloeddruk. en met dit warme weer is dat extra vervelend.

ik kreeg wel de tip om sportdrankjes zoals aquarium en AA te drinken. dus dat ga ik vandaag uitproberen.

ik was vrijwilliger in een jeugdcentrum en alles wat zonder alcohol en prik was was de aadrank en dat kwam mooi uit want ook mijn bloeddruk is wat aan de lage kant. ik ben best gek op zout op me eten en zoute drop en dit mag ik dan ook veel. nog blijft mijn bloeddruk ( nu 24,3 zwanger) wat aan de lage kant.de tips die ik krijg is chips eten vooral met dit weer en als het heel erg is een hap zout. ( het is niet lekker maar voor je bloeddruk is het goed en je houd wat meer vocht vast wat nu ook goed is met dit weer:D ) en meer rusten en dingen rustig aan doen maar dit geld volgens mij voor iedereen met dit weer moet je niet te veel willen en doen.

groetje

Hallo!
Ook hier een met een lage tensie. Een goeie tip van die sportdrankjes. Die ga ik maar een keer uitproberen. Ik hanteer tot nu toe de boullion, drop en heel soms chips (daar hou ik niet zo van). En idd rust en proberen de zon te vermijden, niet douchen overdag en veel water drinken.

Het weer is ook nooit goed.. haha
Gr Els
(mama van Quentin 21 mdn en 26,1 wkn zwanger)

wat is jullie bloeddruk dan? Ik heb sinds de zwangerschap een bloeddruk van 115/50-120/55. Heb er in het begin wel last van gehad maar nu eigenlijk niet meer.

Hier nog een mama met een lage bloeddruk. Normaal is mijn bloeddruk 110/60 maar nu is het 98/52!! Ik val dan ook regelmatig bijna flauw.
Vanmiddag nog in een winkel, ik schaam me dood, normaal volstaat een dextro of dropje wel, maar dit keer hielp het niks en kon ik weer op een krukje met mn hoofd tussen mn benen.
Ik vindhet echt super vervelend, en vind het jammer dat er weinig aandacht aan geschonken wordt. Een lage bloeddruk is voor een vrouw net zo vervelend als een hoge.
De tips die er zijn gegeven heb ik ook, dus ik kan helaas niks toevoegen, niet te lang stil staan blijven lopen (is erg leuk in de rij voor een kassa)
Ik ben nu 27 weken zwanger en heb er nu wel het meeste last van. Maar bij iedere zwanger schijnt rond deze tijd de bloeddruk naar beneden te gaan, dat betekend dus dat die van mij nog verder naar beneden zakt. Ik ga nu wel veel liggen, dan kan ik het beste volhouden>
Succes ermee, is echt heel vervelend.

liefs, Risje

Hoi hoi,

Mijn bloeddruk is 100/50. En vandaag heb ik mijn Hb laten prikken, want dat zal ook wel te laag zijn.

Risje, niet bij iedereen gaat de bloeddruk in de zwangerschap omlaag. Bij mijn vorige zwangerschap steeg deze juist (niet veel, maar toch).

Die sportdrankjes ga ik ook proberen, maar zitten daar juist niet veel suikers in? niet dat ik bang ben om dik te worden of zo, maar ik moet juist zouten hebben en geen suikers.

Groetjes Tamara.

Terug
Bovenaan